Idioti?

Home Forums Deff och fettminskning Idioti?

• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author

Efter Ca. ett års mer eller mindre seriös träning känner jag att det börjar bli dags för en deff. Jag vet att 1 år är ingenting i dessa kretsar men jag klarar verkligen inte av att ha dessa extra kilo på mig. Har i stort sett alltid varit lite kraftig, så länge jag kan minnas. Jag är absolut inte fet, har legat runt 92-93 kilo året om på mina 185 cm+. Är ganska bredaxlad och har väl en hel del muskler sen hockeyn. Sen nu har jag med träningen gått upp ännu mer. Efter 4 månaders toköverbulk ligger jag nu på runt 97-98 kilo.

Jag har börjat fundera på om jag ska börja deffa efter nyår. Nu kommer min frågeställning. Eftersom jag inte har några som helst planer att gå upp på scen så tycker inte jag att det spelar någon större roll när jag ”prickar min form” bäst. Eftersom jag kommer försöka stanna på min målvikt som ligger runt 80-85 kilo.
    Mina kompisar som är mer insatt i träning än vad jag är säger att jag är dum som börjar deffa redan i början av januari för att min formtopp kommer ske för tidigt om man tänker på sommaren.

Men det är så jävla tråkigt att inte kunna gå och köpa en snygg tröja på en vanlig affär. Allting sitter fel just nu då det mesta stramar åt runt armarna (känns ganska bra iofs :D). Sen kommer studenten och dess fester i slutet av maj och i juni så tills dess skulle jag vilja vara ganska klar.
    Nu kanske ni tycker att jag är dum som ska slita hårt för en deff för att sen supa bort allting men så är inte fallet. Men jag vill ha möjligheten att gå ut med polarna och festa lite de sista dagarna i skolan utan att förstöra mitt i deffen..

Hoppas ni förstår min novell ^^ Ställ gärna frågor om ni undrar något.
    Dags för frukost. Tja

Man ”förstör” inte en deff, man skjuter upp den nån dag hit och dit.

Jo men det jag menar är att jag är helst helt nykter under min deffperiod.. Allt annat känns värdelöst :P

Qustaph wrote:
    Jo men det jag menar är att jag är helst helt nykter under min deffperiod.. Allt annat känns värdelöst :P

Jaha. Upp till dig. Om du festar en kväll kanske du går miste om två dagar på totalt sett fyra eller sex månader.

okej okej, men hur som helst. Ni ser inga nackdelar att ta en lite tidigare deff?
    Att sedan när man är nöjd försöka hålla sig hyffsat ”fit” är väl ganska svårt?

Inga problem. Du väljer själv när du är för fet.

4bf% kommer nog aldrig inträffa :D
    får väl slänga upp någon slags dagbok/journal sen efter nyår så ni får ta del av hur det går :)

Qustaph wrote:
    okej okej, men hur som helst. Ni ser inga nackdelar att ta en lite tidigare deff?
    Att sedan när man är nöjd försöka hålla sig hyffsat ”fit” är väl ganska svårt?

Deffa tills du är nöjd, lägg dig sedan på underhållsintag vad gäller kalorier.

Robert Svensson wrote:
    :D

What´s so funny, Robbieboy? :D

Robert Svensson wrote:
    Ordvalet :D

Jamen vafan man säger väl underhållsintag eller underhåll när man pratar om kalorimängden man är viktstabil på?

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.