Imorgon ska jag börja gå ner i vikt! Behöver all er hjälp!

Home Forums Deff och fettminskning Imorgon ska jag börja gå ner i vikt! Behöver all er hjälp!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 78 total)
  • Author

Hej! Imorgon (Måndag 31 mars) har jag bestämt mig för att jag ska fanimej få bort mitt onödiga fläsk! Jag har som mål att se bra ut (normal kille 16år) tills 20 Juni, har satt en deadline bara så jag ska slita för det, annars blir det bara att jag skjuter upp det (det har hänt ett antal gånger ). Men nu jävlar ska jag lyckas! Jag är kraftig från början, men jag har en fläskig mage och fläsktuttar samt lår, rumpa. Och det ska bort!

Men jag behöver eran hjälp!

Mat: Det jag själv fattar är att jag inte ska äta varken godis, chips, dricka, saft eller fet mat.
    Men vad ska jag äta som mat?Hur ofta? Hur mycket? På morgonen, vad ska jag äta då? Lunch äter jag i skolan, så det får bli skolmaten (man kan ju ta mkt sallad tex). Middag, vad ska jag äta då tex? Kvällsfika, vad ska jag äta då om jag känner mig hungrig?

Träning:: Det jag gör nu är att gå intensivt 40-60 min varje dag.
    Har tillgång till gym, men vad ska jag träna där? Har fan bara blivit så att man har slötränat där, tränat lite hantlar och bänkat en del… Så jag vill väldigt gärna att några av er kan skriva vad jag ska träna för övningar för att just träna bort det viktigaste ( fläsk mage, fläsktuttar samt lår, rumpa).

Problem: Är ganska lat så sitter mest vid datorn, vad kan man göra hemma som man inte sitter så jävla still av men ändå har kul?
    Har ett stort sötsug, vilket har förstört alla andra mina försök att bli smal. Finns det nåt man kan ersätta godis med ? Funkar sådana där sötsug-tabletter ?
    Är det nåt jag ska inhandla för en högre förbrukning av fett, eller är det bara skit allt sånt ?

Den 20 Juni kommer jag lägga upp före -och efter bilder på mig själv.
    Imorgon kommer jag lägga upp vikt och längd (ska väga mig imorgon bitti och mäta)

Kön: Man
    Längd: *kommer
    Vikt: *kommer

Vädjar om eran hjälp nu! För den här gången SKA jag lyckas!!! Jag ber er svara på mig om jag undrar/inte för står vad ni menar av era svar i tråden.
    Vet inte riktigt heller om tråden landade rätt i och med att området varierade lite.

Pepp!
    Tusen tack på förhand!

bobax wrote:
    Hej! Imorgon (Måndag 31 mars) har jag bestämt mig för att jag ska fanimej få bort mitt onödiga fläsk! Jag har som mål att se bra ut (normal kille 16år) tills 20 Juni, har satt en deadline bara så jag ska slita för det, annars blir det bara att jag skjuter upp det (det har hänt ett antal gånger ). Men nu jävlar ska jag lyckas! Jag är kraftig från början, men jag har en fläskig mage och fläsktuttar samt lår, rumpa. Och det ska bort!

Men jag behöver eran hjälp!

Mat: Det jag själv fattar är att jag inte ska äta varken godis, chips, dricka, saft eller fet mat.
    Men vad ska jag äta som mat?Hur ofta? Hur mycket? På morgonen, vad ska jag äta då? Lunch äter jag i skolan, så det får bli skolmaten (man kan ju ta mkt sallad tex). Middag, vad ska jag äta då tex? Kvällsfika, vad ska jag äta då om jag känner mig hungrig?

Träning:: Det jag gör nu är att gå intensivt 40-60 min varje dag.
    Har tillgång till gym, men vad ska jag träna där? Har fan bara blivit så att man har slötränat där, tränat lite hantlar och bänkat en del… Så jag vill väldigt gärna att några av er kan skriva vad jag ska träna för övningar för att just träna bort det viktigaste ( fläsk mage, fläsktuttar samt lår, rumpa).

Problem: Är ganska lat så sitter mest vid datorn, vad kan man göra hemma som man inte sitter så jävla still av men ändå har kul?
    Har ett stort sötsug, vilket har förstört alla andra mina försök att bli smal. Finns det nåt man kan ersätta godis med ? Funkar sådana där sötsug-tabletter ?
    Är det nåt jag ska inhandla för en högre förbrukning av fett, eller är det bara skit allt sånt ?

Den 20 Juni kommer jag lägga upp före -och efter bilder på mig själv.
    Imorgon kommer jag lägga upp vikt och längd (ska väga mig imorgon bitti och mäta)

Kön: Man
    Längd: *kommer
    Vikt: *kommer

Vädjar om eran hjälp nu! För den här gången SKA jag lyckas!!! Jag ber er svara på mig om jag undrar/inte för står vad ni menar av era svar i tråden.
    Vet inte riktigt heller om tråden landade rätt i och med att området varierade lite.

Pepp!
    Tusen tack på förhand!

Handlar bara om kalori in och ut, kroppen måste utnyttja energireserverna
    om den inte får kalorierna den behöver för dagen, alltså glycerolet (slutprodukten av fettet). Skippa juice, saft, läsk, drick vatten och mellanmjölk istället, helst 2l vatten per dag.

Du bör ha en bra kost, som du är nu, 16år så växer du fortfarande,
    det är mycket lättare för dig och gå ner i vikt än när man är över 25år.

Ser du grönsaker i bordet, ignorera inte det, käka det då vitaminerna och mineralerna är viktiga, vitaminerna håller igång din ämnesomsättning.
    Skippa deadline, ta det inte så förhastat, du kan inte få det serverat på
    ett fat med en rosett med. Du måste köra steg för steg, jag är lika gammal som dig, och har vart med om det, om det inte gick fort så tröttnade jag.

Utöva något du gillar, jag förstår att det är tråkigt och gå på rullbandet
    hela tiden. Men varför inte börja på något du verkligen tycker om?
    Fotboll? Boxning/Thai/Kick är ett jätte bra alternativ också, du kommer
    gå ner i vikt ganska fort då det är jätte ansträngande.

Skär ner på kolhydraterna lite mer, skippa tomma kalorier, är du sötsugen
    så är en banan succen! Kör hårt!

Dabifo wrote:
    vitaminerna håller igång din ämnesomsättning.

I vanlig ordning vore en utveckling från din sida intressant här. Vilka vitaminer tänker du på och varför måste man få i sig dom från frukt och grönt?

Av alla essentiella mikronutrienter som finns är det bara vitamin C där vissa frukter och grönsaker faktiskt är BÄSTA källan. Även vitamin K skulle jag tro, där är broccoli den bästa källan vad jag vet.

Men det är i lite större mängder, och inte så energirikt också, fast man blir mättare fortare.

Dabifo wrote:
    Skippa deadline, ta det inte så förhastat, du kan inte få det serverat på
    ett fat med en rosett med. Du måste köra steg för steg, jag är lika gammal som dig, och har vart med om det, om det inte gick fort så tröttnade jag.

Där håller jag inte med. Jag tycker att det hjälper en att focusera på sitt mål om man sätter ut en deadline. Om man sen inte helt 100% når målet så betyder det inte att man ska gå hänga sig själv, men det är alltid bra att ha nånting att sträva emot.

Att sätta ut en deadline ca. 3mån framåt kallar jag inte förhastat.

Dabifo wrote:
    Men det är i lite större mängder, och inte så energirikt också, fast man blir mättare fortare.

Större mängder?

Vilka mikronutrienter, bortsett från de jag nämnt, får du i dig mer av från frukt och grönt än från animalier såsom köttprodukter och mejeriprodukter?

Lycka till! :)

Tackar GRYMT mycket för alla inlägg!

Idag, första dagen gick kanon! Har gått mycket idag också var jag och styrketränade samt ätit grönt, inga onödiga gobitar eller dricka. Känns skönt :) Har verkligen gått in för detta nu.

:up:
    Tack!

Tyskn wrote:
    Där håller jag inte med. Jag tycker att det hjälper en att focusera på sitt mål om man sätter ut en deadline. Om man sen inte helt 100% når målet så betyder det inte att man ska gå hänga sig själv, men det är alltid bra att ha nånting att sträva emot.

Att sätta ut en deadline ca. 3mån framåt kallar jag inte förhastat.

Jo precis! Det är så jag tycker också, ser jag inte ut som jag är nöjd med vid deadlinen så är det inte kört, man kan ju ändå ligga bra inpå nöjdheten eller vad jag ska säga :) . Huvudsaken man börjar nån gång! Alla andra gånger har det blivit så att jag har skjutit upp det hela tiden, ”nej fan jag tar det nästa vecka ist” ”nästa vecka” ”äsch det gör inget om jag börjar nästa, en vecka hit eller dit”:|

Köp en Boxningssäck och slå på hemma alltid roligt:)

Eddie Vedder wrote:
    I vanlig ordning vore en utveckling från din sida intressant här. Vilka vitaminer tänker du på och varför måste man få i sig dom från frukt och grönt?

Av alla essentiella mikronutrienter som finns är det bara vitamin C där vissa frukter och grönsaker faktiskt är BÄSTA källan. Även vitamin K skulle jag tro, där är broccoli den bästa källan vad jag vet.

Får lägga mig i här. Ja, frukt och grönsaker är utan tvekan väldigt nyttigt. Orsakerna till detta är närmast oändliga, men jag kan nämna

1. Högt innehåll av kostfiber, vilket är bra för mage och tarm
    2. Högt innehåll av antioxidanter som skyddar kroppens celler
    3. Frukt och grönsaker innehåller viktiga vitaminer, och det antas att upptaget är optimalt när vitaminerna finns i deras naturliga form. Det lär vara kombinationen av nutrienterna som ger det optimala upptaget.
    4. Ett äpple om dan håller doktorn på stan.

Tillverkarna av vitamintillskott vill få oss att tro annorlunda naturligtvis. Det finns ingen egentlig anledning att äta vitamintillskott, om man inte har en extrem ämnesomsättning och bara äter skräpmat.

PS. Vitamin K finns i överflöd i en normalkost, och dessutom tillverkar vi den själva i tarmen.

Bashful_Bob wrote:
    1. Högt innehåll av kostfiber, vilket är bra för mage och tarm
    2. Högt innehåll av antioxidanter som skyddar kroppens celler

Japp, här har du anledningarna främst. Bortser man från vitamin C är frukt och grönt generellt sett ganska underlägset köttprodukter, mjölkprodukter och fullkornsprodukter t.ex.

Dock är det rikt på fibrer och framför allt mer oidentifierade aktiva ämnen med olika positiva hälsoeffekter. Effekter som inte kan syntetiseras i tillskottsform då dessa ämnen befinner sig i en viss biokemisk miljö just i t.ex. paprikan, apelsinen, blåbäret etc.

Så frukt och grönt är jättenyttigt, inget annat har jag någonsin påstått och lär aldrig göra, men det eviga tjatet om att det skulle vara så fullpackat med vitaminer och mineraler är en sanning med stor modifikation.

Jämför näringsvärdet i 100g broccoli med en äggula t.ex. Eller varför inte samma energimängd t.o.m.? Jag lovar dig att äggulan vinner i näringstäthet även då. Och då ska man ha i åtanke att ytterst få grönsaker kan mäta sig med broccolins näringstäthet, de flesta har ett sämre näringsvärde.

Bashful_Bob wrote:
    och dessutom tillverkar vi den själva i tarmen.

Våran egna syntes av vitaminet är inte särskilt hög faktiskt. Definitivt inte så att den enkom kan tillgodose behovet.

vitamin K produceras i kroppen i tillräklig mängd för att man ska slippa tänka på extra K-vitamintillskott. Det är bara när man är mkt ung, K-vitamintillskott är nödvändigt. Tror det är bakterier i tjocktarmen som förser oss med K

oj, missade att bob redan svarat. Han menar för övrigt att kroppsegen prod. samt normalkost tillsammans ska vara mer än vad man behöver av K

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 78 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.