Home › Forums › Deff och fettminskning › Imorgon ska jag börja gå ner i vikt! Behöver all er hjälp!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
14 april, 2008 at 17:29 #621713Anonym anvandareMember
har gått 2 veckor nu, har gått ner 4 kg . det går frammåt :emo-thumb
22 april, 2008 at 22:00 #621714Anonym anvandareMemberHur är det att ha soja på sina maträtter? Bra eller dåligt? kan jag ha det ?:what:
22 april, 2008 at 22:03 #621715Anonym anvandareMemberbobax wrote:kan jag ha det ?:what:Ja.
Givetvis innehåller det energi även det. Men dränker du inte maten i soja kan du självklart ha på det. Höjer ju smaken som bara den.:up:
22 april, 2008 at 22:13 #621716Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Ja.Givetvis innehåller det energi även det. Men dränker du inte maten i soja kan du självklart ha på det. Höjer ju smaken som bara den.:up:
fan vad fint ! Sen, vad kan jag ha för pålägg på mackorna som är mkt fettsnålt? har kört med keso 3 veckor nu lite enformigt.
Och vad ska jag ha på havregrynsgröten?
22 april, 2008 at 22:19 #621717Anonym anvandareMemberbobax wrote:fan vad fint ! Sen, vad kan jag ha för pålägg på mackorna som är mkt fettsnålt? har kört med keso 3 veckor nu lite enformigt.Läs på förpackningarna när du köper pålägg, herregud, har du NOLL fantasi? Rökt skinka, kalkon, lättost, ägg där du separerat äggulan (även om det är grymt dumt att ta bort den i mina ögon) m.m. Bara att läsa som sagt.
bobax wrote:Och vad ska jag ha på havregrynsgröten?Jag själv har yoghurt, föredrar det framför mjölk. Dessutom gillar jag att blanda i en jäkla massa margarin och kakao, blir som att äta chokladbollssmet ungefär. Messmör iblandat är en annan favorit.
Sedan brukar ju frukt och bär vara populärt t.ex.
Hoppas du hittar rätt med gröt- och smörgåstestandet. Lycka till!:up:
22 april, 2008 at 22:30 #621718Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Läs på förpackningarna när du köper pålägg, herregud, har du NOLL fantasi? Rökt skinka, kalkon, lättost, ägg där du separerat äggulan (även om det är grymt dumt att ta bort den i mina ögon) m.m. Bara att läsa som sagt.Jag själv har yoghurt, föredrar det framför mjölk. Dessutom gillar jag att blanda i en jäkla massa margarin och kakao, blir som att äta chokladbollssmet ungefär. Messmör iblandat är en annan favorit.
Sedan brukar ju frukt och bär vara populärt t.ex.
Hoppas du hittar rätt med gröt- och smörgåstestandet. Lycka till!:up:
haha nej , men jag är inte så duktig på det här med kcal och allt vad det är .
Varför skall man ta bort den då?
det lät inte allt för nyttigt jag tror jag hoppar över det.. men resten :up:
22 april, 2008 at 22:39 #621719Anonym anvandareMemberbobax wrote:Varför skall man ta bort den då?Du ville ha fettsnåla pålägg och gulan innehåller ganska mycket fett (och därmed energi). Äggvitan är mycket mer energisnål, men samtidigt inte lika näringsrik.
22 april, 2008 at 22:40 #621720Anonym anvandareMemberProva och toasta grovt fullkornsbröd med kalkon, ost och tomat.
Grymt gott och nyttigtHa ett bra vätskeintag också, i början så ser det ut som om man rasar grymt mycket i vikt, men hos många som inte får tillräckligt med vätska förlorar vikt av det. Annars, bra gjort, bättre än min start iallafall :whistle:
22 april, 2008 at 22:43 #621721Anonym anvandareMemberEdit: värst va alla skrev nu med en gång..
Tänk på att inte skära ner på allt för mycket fett. Eddies ”margaringröt” är nog inte så onyttig som den låter med tanke på att han antagligen har en ganska välbalanserad fettsyrasammansättning där.
22 april, 2008 at 22:46 #621722Anonym anvandareMember[http://forum.body.se/showthread.php?t=22347 http://forum.body.se/showthread.php?t=22347%5D
läs denna och kämpa på!!
23 april, 2008 at 05:41 #621723Anonym anvandareMemberbobax wrote:Varför skall man ta bort den då?Klart man inte ”ska”. Det är ju gulan som är näringsrik, hade jag absolut tvingats separera dom så hade snarare vitan rykt i mitt fall. Äggulan är extremt näringsrik, ett naturlig multivitamintablett som dessutom är mer proteinrik än vitan samt innehåller bra fett.
Kolesterolskräcken är överdriven, att käka fyra-fem ägg per dag kanske kan bli negatvivt i längden (det vågar jag inte säga såklart) men ett-två ägg om dagen kan nog inte vara någon fara alls. Ägg ÄR bra mat, helt suveränt bra mat dessutom. På alla tänkbara sätt .
Tyskn wrote:Tänk på att inte skära ner på allt för mycket fett. Eddies ”margaringröt” är nog inte så onyttig som den låter med tanke på att han antagligen har en ganska välbalanserad fettsyrasammansättning där.Tack för det. Den är definitivt inte onyttig på något sätt. Hur energirik den är beror ju helt enkelt på vilka mängder man tar av ingredienserna, inte svårare än så.
Fattar inte varför alla tror attd et är ett måste med mat som inte ens smakar gott bara för att det är deff eller för att man är ”en tränande”. Finns inte en onyttig ingrediens i min gröt med margarin, yoghurt, kakao och havregryn.
27 april, 2008 at 21:41 #621724Anonym anvandareMemberHur går det med fettförbränningen? Några framsteg?
30 april, 2008 at 00:39 #621725Anonym anvandareMemberjajemen! på två veckor hade jag gått ner 4 kg.. nu vet jag inte , ska väga mig nästa måndag:) .. Har fått kommentarer om att jag blivit smal i alla fall :emo-thumb
1 maj, 2008 at 22:17 #621726Anonym anvandareMemberVad tycker ni om popcorn man poppar i kastrull med lite olivolja?
2 maj, 2008 at 00:36 #621727Anonym anvandareMemberPopcorn skulle jag säga är ett av de ”lättaste” snacksen du kan hitta. Men det beror väl på hur man gör dem och vad man har på dem. Om du popar dem med olivolja och inte häller på flytande smör/margarin som amerikanerna brukar göra så är det nog rätt lugnt.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.