Home › Forums › Deff och fettminskning › Imorgon ska jag börja gå ner i vikt! Behöver all er hjälp!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
27 maj, 2008 at 09:01 #621758Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Kolesterolskräcken är överdriven, att käka fyra-fem ägg per dag kanske kan bli negatvivt i längden (det vågar jag inte säga såklart) men ett-två ägg om dagen kan nog inte vara någon fara alls. Ägg ÄR bra mat, helt suveränt bra mat dessutom. På alla tänkbara sätt .
Läste en undersökning där man lät idrottsmän äta 9-11 hela ägg om dagen under lång tid, dom förbättrade sin kolesterolvärden.
Äggula är helt ok så länge man får in kalorierna i sitt kostupplägg27 maj, 2008 at 11:30 #621759Anonym anvandareMemberDet är kanske bättre om du börjar styrketräna med maskiner, om du är helt ny på området. Visst, kanske inte riktigt lika bra träning, men mycket mindre olycksrisk. Dvs. om du inte kan få tag på en tränare som kan visa dig övningarna, då är det ju klart det bästa. Maskinerna har ju desutom lite beskrivningar på sig hur de funkar, även om dessa brukar vara liiite otydliga i vissa fall.
27 maj, 2008 at 14:39 #621760Anonym anvandareMemberVincent Qvarfordt wrote:Läste en undersökning där man lät idrottsmän äta 9-11 hela ägg om dagen under lång tid, dom förbättrade sin kolesterolvärden.
Äggula är helt ok så länge man får in kalorierna i sitt kostuppläggVore intressant att läsa. Många störande faktorer finns ju alltid i studier men helt klart vore det intressant som sagt. Du råkar inte veta var den går att finna?
Den här studien, anående just ägg och kolesterolvärden, postade jag på Kolo i januari:
[http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=2769805&postcount=25]
Tror den var med i någon av de senaste numren av BODY faktiskt.
18 maj, 2009 at 23:50 #621761Anonym anvandareMemberHej! Nu är jag här igen, med en otrolig skam! Har gått upp 10 kg igen pga diverse. Men nu ska det bort, (igen!!). Tänker köra på en VLCD-kur för att snabbast nå resultat. Men problemet är att jag har ett sjuhelvetes sötsug/sug efter snacks så det inte är sant! Hur kan jag bekämpa detta?
Vad ligger en mans normala dagliga intag av kalorier på?
Jag har ingen disciplin längre, den har försvunnit, jag fattar inte! Skjuter upp det hela tiden, eller så går det 2-3 dagar också är det nån kompis som vill käka på stan och man följer med och äter idioti.
Tycker ni det låter som en bra idé att köra på VLCD? För jag vill verkligen få bort kilona snabbt.
Alla svar förra gången var mer än guld värda och samma sak gäller nu! Snälla peppa mig!
MVH BoBax
19 maj, 2009 at 00:03 #621762Anonym anvandareMemberJag kör på Proteinpulver när sötsuget kommer
DoublePro det är ett kassein protein med lite vassle om du blandar ca 1 dl pulver med ca 1 dl vatten och lägger in den i kylen i ca 10 min och tar ut den så är det som pudding därefter och det är gott + protein som du behöver extra under deff.19 maj, 2009 at 00:36 #621763Anonym anvandareMemberMikee wrote:Jag kör på Proteinpulver när sötsuget kommer
DoublePro det är ett kassein protein med lite vassle om du blandar ca 1 dl pulver med ca 1 dl vatten och lägger in den i kylen i ca 10 min och tar ut den så är det som pudding därefter och det är gott + protein som du behöver extra under deff.Tror inte det är nåt för mig då jag endast vill få bort mitt fett, tränar ej musklerna. Det får bli senare
19 maj, 2009 at 08:14 #621764Anonym anvandareMemberVad får dig att tro att du inte kommer att gå upp alla kilon igen efter du kört din VLCD-kur? Du lär dig inte HUR du ska äta/träna genom att ta genvägen med en pulverdiet, således kommer du antagligen göra en favorit i repris och gå upp alla kilon igen.
Vad du menar med ditt senaste inlägg vet jag inte, men det låter som att du har skrämmande dålig koll på proteinets värde under en viktnedgång.
19 maj, 2009 at 09:26 #621765Anonym anvandareMemberHåller med snake och en vlcd kur på dig som bara är 16 år tror jag inte är så smart.
Jag försöker också tappa lite i vikt men det räcker med att dra ner på kolhydraterna lite och öka proteinet och träna lite mer. Det tar tid 10 kilo är inte lite.19 maj, 2009 at 17:57 #621766Anonym anvandareMemberFlessa wrote:Det räcker att dra ner på Kcal. Ett ökat proteinintag är i ”byggarsyfte” ofta ett måste för att inte tappa muskelmassa under diet, eller iallfall tappa så lite som möjligt. Det spelar ingen roll vilka kcal du reducerar så länge du hamnar på ett kcal – sett över en viss tidsperiod.Vet att man ska äta mindre än vad man förbrukar men det är la självklart att man ska höja proteinintaget om man inte vill tappa muskelmassa?
19 maj, 2009 at 18:39 #621767Anonym anvandareMemberDet beror ju på hur högt proteinintaget är före dietens början, men det stämmer att proteinintagets vikt ökar vid energiunderskott. Vid överskott är proteinbehovet lägre.
19 maj, 2009 at 19:05 #621768Anonym anvandareMemberFlessa wrote:Det spelar ingen roll vilka kcal du reducerar så länge du hamnar på ett kcal – sett över en viss tidsperiod.Ja det är ju jättebra att dra ner på proteinet så att man tappar muskelmassa och blir smalfet istället. Så länge vågen rör sig neråt så är allt prima liv..
19 maj, 2009 at 19:06 #621769Anonym anvandareMemberSnake wrote:Ja det är ju jättebra att dra ner på proteinet så att man tappar muskelmassa och blir smalfet istället. Så länge vågen rör sig neråt så är allt prima liv..Säg det till 99% av alla tjejer som ”bantar”
24 juli, 2009 at 01:46 #621770Anonym anvandareMemberJag tänkte köra på VLCD nu i fem veckor, för att få bort en hel del till att börja med, och sedan äta nyttig mat samt träna järnet!! Är inte det okej? Kör jag vlcd nu i 5 veckor så är det ju en rejäl rivstart!
24 juli, 2009 at 11:18 #621771Anonym anvandareMemberbobax wrote:Jag tänkte köra på VLCD nu i fem veckor, för att få bort en hel del till att börja med, och sedan äta nyttig mat samt träna järnet!! Är inte det okej? Kör jag vlcd nu i 5 veckor så är det ju en rejäl rivstart!Vad har hänt sedan du postade sist?
Två månader har förflutit och du har ändå inte kommit igång med en strukturerad kosthållning?
Jag tror inte att en kraschdiet är lösningen på dina problem.
26 juli, 2009 at 16:21 #621772Anonym anvandareMemberNej, det här är inget skämt. Sidan Google finns på riktigt. Men vad vet jag. Du kanske har någon som torkar din bakdel?[/QUOTE]
Men vilken OTROLIGT liten och fånig människa du är. Skäms, din tönt.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.