Home › Forums › Deff och fettminskning › Inaktiv.
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
8 december, 2007 at 21:06 #77745Anonym anvandareMember8 december, 2007 at 21:06 #676074Anonym anvandareMember
Nu är det så att jag sedan ’04 ska börjar träna igen efter en rygg skada.
Dock, har jag en hel del fett att göra mig av med och vill bli av med dom snarast möjligt.Problemet är att jag kan inget om desas protein tillskott och annat ”skit”.
När jag tränade, låg jag på 65kg, längd 171.
nu är jag på självklart samma längt, men 76kg, dvs inget är av muskler.
jag tränade lite under sommaren, men slutade av ingen anledning..ska börja skolan nu ( folkhögskola ) och styrketräningshallen ligger 40sekunder bort.
Jag _antar_ att det blir massivt mycket tid på löpbandet och cyklarna.
men ju fortare jag blir av med mitt fett, ju fortare kan jag börja pumpa lite muskler!Min diet… jadu, den ska jag tänka på efter jag hittar protein som funkar bra.
vore väldigt tacksam för svar!
8 december, 2007 at 22:20 #676075Anonym anvandareMemberOm du menar att först och främst deffa bort fett så finns det hur många trådar som helst inom det området om man använder sökfunktionen.
8 december, 2007 at 22:34 #676076Anonym anvandareMemberRekommenderar starkt att du börjar styrketräna direkt istället för att vänta tills du gått ner,finns bara fördelar med det.
(Kanske var det så du hade tänkt göra)9 december, 2007 at 14:32 #676077Anonym anvandareMembernja typ, vill ha ett _PROTEIN_ först som jag kan använda sammtidigt. men fick inget svar på det.
9 december, 2007 at 15:08 #676078Anonym anvandareMemberTerraplast wrote:nja typ, vill ha ett _PROTEIN_ först som jag kan använda sammtidigt. men fick inget svar på det.Du skrev ”ett protein som funkar bra”. Funkar på vilket sätt? Ett vanligt billigt vassleprotein är bra och räcker antagligen till vem som helst som bara vill få ett litet extra intag av protein som tillägg från proteinet i kosten.
11 december, 2007 at 22:57 #676079Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Du skrev ”ett protein som funkar bra”. Funkar på vilket sätt? Ett vanligt billigt vassleprotein är bra och räcker antagligen till vem som helst som bara vill få ett litet extra intag av protein som tillägg från proteinet i kosten.hmm, tänkte ha till att forma musklerna och bygga dom.
har dock inte tränat på snart 4år så vet inte hur jag ska börja ( har aldrig heller använd protein saker )
ska jag deffa först och sedan bygga? eller ska jag bygga på det jag har?
hur långt tid kan musklerna ta att komma i form och visa sig?kosten.. blir väl vanlig kost ifrån skola och hemmet.
men kan behöva protein för att få det där lilla extra som jag behöver för att bygga mina muskler,
men har ingen aning om vilka som sagt.
sitter på [http://www.byggmuskler.nu] just nu och ser ” ALA, CLA, Omega 3, Pyruvat, Thermogenic, Aminosyror, Glutamim, Kreatin…listan kan göras lång som sagt.vad används alla dom olika sakerna till? för jag kommer väl knappast behöva alla?
12 december, 2007 at 06:32 #676080Anonym anvandareMemberTerraplast wrote:hmm, tänkte ha till att forma musklerna och bygga dom.
har dock inte tränat på snart 4år så vet inte hur jag ska börja ( har aldrig heller använd protein saker )
ska jag deffa först och sedan bygga? eller ska jag bygga på det jag har?
hur långt tid kan musklerna ta att komma i form och visa sig?Vad tror du att proteinpulvret har för effekt egentligen? Det är inte doping vi pratar om, det kommer varken bygga eller forma dina muskler mer än vad lika mycket dietärt protein gör. Detta givetvis i kombination med tillräckligt energiintag.
Det är bättre än protein från mat på så sätt att det går fort att få i sig direkt efter träning och vassleprotein är det proteinet med högst kvalité av alla. Och det finns inte isolerat i någon källa från kosten, det är mjölkprotein men i mjölk finns fler proteiner.
Terraplast wrote:kosten.. blir väl vanlig kost ifrån skola och hemmet.
men kan behöva protein för att få det där lilla extra som jag behöver för att bygga mina musklerMat räcker, helt vanlig svensk husmanskost i tillräckliga mängder. Däremot är det väldigt smidigt med extra protein, d.v.s. bara blanda en shaker och dricka.
Terraplast wrote:vad används alla dom olika sakerna till? för jag kommer väl knappast behöva alla?Nej du behöver verkligen inte alla, du ”behöver” ingen av dom. Särskilt inte då du uppenbarligen inte vet vad det är. Inte särskilt smart att köpa på sig tillskott som man inte vet vad det ska vara bra för eller om det har någon ordentligt påvisad effekt, vilket dom flesta kosttillskotten INTE har.
12 december, 2007 at 18:08 #676081Anonym anvandareMemberatt det ska vara så jävla svårt.
glöm att jag skrev ngt”Nej du behöver verkligen inte alla, du ”behöver” ingen av dom. Särskilt inte då du uppenbarligen inte vet vad det är. Inte särskilt smart att köpa på sig tillskott som man inte vet vad det ska vara bra för eller om det har någon ordentligt påvisad effekt, vilket dom flesta kosttillskotten INTE har. ”
wow, fan vilka tips man får. du kunde inte ha sagt vilka som hade vart bra istället?
hade jag vetat vilka proteiner jag hade behövt, hade jag fan inte skrivit på forumet”Det är inte doping vi pratar om”, det är ganska självklart, tar ryssfemmor eller liknande isåfall, vilket vi kommer då till att DÅ hade jag för helvete inte skrivit på forumet!!
som sagt, skriv inte tillbaka, jag frågar någon annan som har lite mer än bara ”proteiner och doping” i skallen
12 december, 2007 at 18:10 #676082Anonym anvandareMemberSuck.
Du får inte mer ”effekt” av, säg, 150 g protein från mat + 50 gram protein från pulver jämfört med 200 g protein från mat.
Det är bara mjölkprotein det handlar om, inget som ”formar” musklerna på något annat sätt än annat protein eller som man märker ”effekt” av.
12 december, 2007 at 18:13 #676083Anonym anvandareMemberHahaha.
Svara på hans fråga istället. Vad tror du att proteintillskott har för effekt på kroppen? Det är ju faktiskt inte doping vi pratar om, snarare en extra köttbit i pulverform
Köp det billigaste proteinpulvret du kan hitta, allt är samma skit.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.