Jag behöver hjälp nu

Home Forums Deff och fettminskning Jag behöver hjälp nu

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Jag har kämpat med och gå ner i vikt cirka två månader nu.
    Med träning, vanlig bra kost.

Men igår så bröt jag högra nyckelbenet, jag kommer inte kunna träna mer på cirka 1,5månad. Så nu måste jag kämpa på och ligga på lågt kaloriintag och att jag borde få mycket proteiner i mig, med så lite kolhydrater som möjligt.
    Kan ni något bra? Gärna något som tas upp sakta.

Jag hade tänkt på linssoppa, har ni några förslag?

Vaför skulle du undvika kolhydrater? Får du i dig tillräckligt med protein ska det inte vara någon fara. Ett alltför lågt kolhydratsintag kommer att göra dig seg och tung. Fortsätt med en välbalanserad kost istället, anpassa energiinehållet och vänta ut skadan.

1,5 månader går fort och du kommer ta igen det du tappat på gymmet ganska snabbt när du väl börjar träna.

Dabifo wrote:
    Jag har kämpat med och gå ner i vikt cirka två månader nu.
    Med träning, vanlig bra kost.

Men igår så bröt jag högra nyckelbenet, jag kommer inte kunna träna mer på cirka 1,5månad. Så nu måste jag kämpa på och ligga på lågt kaloriintag och att jag borde få mycket proteiner i mig, med så lite kolhydrater som möjligt.
    Kan ni något bra? Gärna något som tas upp sakta.

Jag hade tänkt på linssoppa, har ni några förslag?

Magert kött och grönsaker. Linssoppan förstår jag inte poängen med, såvida du inte håller på med det där GI-larvet.

Linssoppa är ju snålt med kalorier.
    Är Fisk ett bra alternativ tycker ni?

Nej sysslar inte med GI-larvet som du sa ^^

Både linssoppa och fisk är toppenalternativ som mat. Varför inte en linssoppa med fisk?:)

Bra tips, några fler förslag?

Dabifo wrote:
    Bra tips, några fler förslag?

Hur svårt kan det vara? Se till att inte låta proteinintaget bli för lågt, därefter ser du till att äta i en mängd som innebär att viktkurvan går åt rätt håll. Krävs ju ingen särskild mat för det, en fördel är ju dock om ett lågt energiintag baseras på så näringstäta livsmedel som möjligt så att intaget av essentiella näringsämnen tillgodoses.

Fet fisk, ägg, broccoli, kött, sojabönor och mjölk är exempel på extremt näringsrika livsmedel.

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.