”Jo-Jo” tjej i nöd, hjälp!

Home Forums Deff och fettminskning ”Jo-Jo” tjej i nöd, hjälp!

• This topic is empty.
Viewing 2 posts - 16 through 17 (of 17 total)
  • Author

Jag håller helt och hållet med Peps.

Skapa inte några förbud, ta det i lagom takt och viktigast av allt: för att skapa en varaktig viktnedgång måste du kraftigt ändra ditt levnadsbeteende från hur du lever idag (faller du tillbaka i gamla mönster kommer du återfå din tidigare form).

jv.x.stars wrote:
    Hejsan, jag böhöver hjälp med min vikt. Har aldrig vägt så här mycket och är rädd för konsekvenserna.

En liten presentation:(den grova sanningen)
    Jag är 19 år gammal, 164 cm lång och väger 95 kg…. Har jo-jo bantat som alla andra i ca 5 år men är nu nästan mörkrädd för mig själv. Kan inte använda några jeans hemma…
    I mitt jobb ingår promenader och liknande så jag rör mih lite under arbetet.

Träning & kost:
    Jag promenerar när det passar, lite då och då. Får ofta ont i knä och rygg. Kanske spelar in att jag är plattfot, vet ej.
    Jag äter normalt, nu för tiden mycket smoothies. Men annars normalkost..
    Jag gillar skräpmat och faller lätt tillbaka på det.
    Jag vill inte gå till gymmet i detta tillstånd, kanske om -20kg:o

Mål:
    Jag vill väga runt 55-65kg (beror på hur jag ser ut). Kunna känna mig snygg och sexig…

Jag är skraj för vad min övervikt kan ge mig. Har ju ett BMI
    från ”MARS!!!”:yikes:

Jag behöver verkligen hjälp och jag tror att ni kan tipsa, hjälpa osv..

Mvh, Storstads tjej med ett stor kropp

Hejsan!
    Jag vet precis hur du känner dig själv så började jag gymma för ca 3 månader sedan och hade ett BMI på 31-32, det jag har märkt är att inte ha för höga mål utan gradvis öka dina mål genom dina framgång ( det har jag märkt funkar ) och försök inte tänka mycket på det. Ifall du känner dig osäker att gå till gym så har nog dem flesta överviktiga varit, som sagt i tråden så vet jag mer att folk beundrar en att tagit tag i det än att försöka se över övervikt-dilemmmat. Försök att få tag på någon som vill/är motiverad att träna med dig för det gör det mycket bekvämmare för dig och din partner dessutom finns det inget bättre än att ”sporra” varandra för att ta ut det sista :)

PS: det blir en vana att träna när man väl är igång och försök att hitta din rutin i det hela för att lättare för en balans i helheten. Har du fler frågor så fråga gärna

Viewing 2 posts - 16 through 17 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.