”jobbigt” fett.

Home Forums Deff och fettminskning ”jobbigt” fett.

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Tjenare, dumförklara mig om ni vill, för det här är verkligen inte mitt ämne. men nu är det så att jag (som många andra) inte är speciellt tjock, inte mycket att nypa i kring magen (visst finns det lite överflöd men) . Dock så känns den grymt uppsvälld. Och grymt hård.

har provat om det är så att jag är laktosintolerant genom att sluta dricka mjölk och mjölkprodukter under ca 1,5 vecka, men ingen skillnad. Känns verkligen som om det är fett under musklerna som trycker ut magen.

Min fråga är då om man skulle kunna bli av med detta ”fett” om man drar ner på kolhydraterna, ökar mängden konditionsträning som löpning tex och äter en proteinrik kost?
    Har absolut ingen aning om jag är helt ute och cyklar.

Kan lägga upp ett kostschema om det är nödvändigt, men detta gör jag endast om ni ber om det. :ph34r:
    😮

Om du inte är ”fet” för övrigt och annars är relativt vältränad så är det ganska osannolikt att du skulle ha en betydande mängd fett i buken. Om du hade de så går det förmodligen bra att göra precis som du föreslår.
    Finns det tidpunkter då den inte är lika svullen? På morgonen exempelvis? Äter du mycket fiber/fullkorn? Kan du släppa dig när du känner för det eller finns det sociala hinder? Hur är avföringsvanorna, går du ofta/sällan?

Nja, självklart är den mer uppsväld efter måltider, men den känns uppsväld mest hela tiden. Nja, äter 1,5-2 dl havregrynsgröt(fiber) varje morgon och tre hårdbröd med en burk makrill på kvällen (äter såklart mer än så, men det är där jag får i mig fiber), sen käkar jag rätt mycket grönsaker på lunchen också.
    Och släppa mig gör jag oftast när jag känner för det, beror väl på vilket sällskap man befinner sig i, men det är inte det som är problemet. Besöker skithuset i snitt varje dag. Kan det vara så att proteinpulvret eller kreatinet är orsaken? Käkar twinlabs whey 100 och star nutritions kreatin, dock misstänker jag att kreatinet är mer eller mindre rent bullshit.

Hur länge har du upplevt problemet och vet du vad du gjort för förändringar i din kost sen dess?

nutz wrote:
    Hur länge har du upplevt problemet och vet du vad du gjort för förändringar i din kost sen dess?

i ca 3,5 månad, det var väl då jag börja käka som en häst. La om schemat och körde 5 ggr i veckan, åt hur mycket som helst och var noga med sömnen. Började även med whey 100 ungefär då. har ökat i vikt och styrka väldigt bra!:emo-thumb Ca 7 kilo och av det skulle jag tippa på att ca 5 kilo är muskler:nerd:. Dock känns det som om fettet som jag lagt på mig har hamnat i buken.

Har dragit ner rätt ordentligt på kolhydraterna och ersatt en del med fett ist, typ nötter och avokado. Märkt en viss skillnad inte riktigt lika uppsväld.:|

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.