Jobb/skola lidande under tävlingsdeff?

Home Forums Deff och fettminskning Jobb/skola lidande under tävlingsdeff?

• This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author

Hej

Är sugen på att tävla på DC/Lucia nästa år, kommer att bli min första tävling, så även min första ”riktiga” deff.

I höst kommer jag att göra mitt exjobb på civilingenjörsprogrammet jag följer, vilket kommer att vara ganska krävande.

Jag vill höra mig för lite om era erfarenheter kring att dieta och samtidigt ha ett krävande jobb/skola.. Hur har det fungerat för er?
    Är det något jag bör ha i åtanke, eller har er koncentrationsförmåga inte påverkats nämnvärt av ett lågt energiintag??

Om jag bestämmer mig för att tävla så kommer jag att gå in till 110%, samtidigt så vill jag lägga allt som behövs på skolan.

Tacksam för era reflektioner!

jag har aldrig tävlingsdeffat så om det ska jag inte uttala mig. men jag har kört en helt vanlig deff och satsat stenhårt på att gå ner i vikt i samband med mitt arbete som är ganska fysiskt krävande till och från. det var en gång jag faktiskt inte orkade prestera till 100% i jobbet och då fick dieten ställas åt sidan ett tag.
    jag tycker du ska satsa på skolan.

just det; starkt jobbat, inte alla som pallar att läsa till civilingenjör.

Se till att vara i godform innan dieten börjar, så blir det inte så påfrestande. Men att trycka ner sig 15kg på 3månader kommer bara bli jobbigt.

jobbar sj som säljare, sissta veckorna är/var inga roliga, när man har ett arbete där allt kretsar runt tempo/resultat. men står man i en fabrik och trycker på lite knappar så är det nog inte lika påfrestande…..men hur som,blir mk tid till träning och kost så något blir lidande i slutändan, men som andreaz säger, har du en bra form vid start så kommer det underlätta

tack alla för att ni tagit er tid att svara!
    ska definitivt se till att vara i så god form som möjligt innan eventuell deff.

har ni några konkreta tips för att klara vardagens prövningar under deffen, så se till att dela med er.

tack så länge!

Jag har aldrig tävlingsdeffat men har testat på det ett par gånger. Mitt tips är att hela tiden försöka göra någonting så att man inte tänker på hur jävla sugen man är på snabba kolisar. Det är bara ge dig fan på det! Lyckat till i fall du kör ;)

umpas wrote:
    tack alla för att ni tagit er tid att svara!
    ska definitivt se till att vara i så god form som möjligt innan eventuell deff.

har ni några konkreta tips för att klara vardagens prövningar under deffen, så se till att dela med er.

tack så länge!

gemensamma måltider,fika osv…bodde på hotell på en utb med jobbet, fick bunkra upp med tonfisk,keso,makrill på hotellrummet när dom andra käka hotellmaten som bjöds, men som sagt start psyke och ren jävlar villja så funkar det, se det aldrig som ett tvung utan något man själv valt,därför kan man aldrig klaga:up:

Allt beror på din egna attityd. Vill du göra det svårt , det ska bli det. Helt enkelt ”do it”.

There are 2 kind of competitors. Those who moan all the time how they are dieting and how hard it is and how they have it so bad. Then there are those who simply do their thing.

The fact is , its better to have school and/or job. Think how fucked it is to have your toughts twentyfour seven on food and cardio and your diet.

Sure there is no need to make it more difficult than it may be. So plan your prep well, do it in right way (without carbs for 20 weeks so sure you ll be more or less brain dead) and it’s just awesome.

:up:

Jobbade heltid med krävande jobb som systemutvecklare och försökte göra klart min examen i teknisk fysik (civiling.) samtidigt ta hand om min 1,5 åriga dotter och sköta hem och försöka vara sams med min sambo och hennes tonåriga dotter…ställde upp på årets dc och lucia 12 v diet..om det går?? svar=JA blir något lidande svar=ja allt..

lycka till

DanielT wrote:
    Jobbade heltid med krävande jobb som systemutvecklare och försökte göra klart min examen i teknisk fysik (civiling.) samtidigt ta hand om min 1,5 åriga dotter och sköta hem och försöka vara sams med min sambo och hennes tonåriga dotter…ställde upp på årets dc och lucia 12 v diet..om det går?? svar=JA blir något lidande svar=ja allt..

lycka till

Respekt!

Henrik Lindh wrote:
    se det aldrig som ett tvung utan något man själv valt,därför kan man aldrig klaga:up:
    Anne wrote:
    Allt beror på din egna attityd. Vill du göra det svårt , det ska bli det. Helt enkelt ”do it”.

Ligger mycket i det ni säger, inställningen är antagligen helt avgörande. Att vid de tillfällen som det är tufft tänka över det faktum att man gör det för man själv verkligen vill!
    Att visualisera målet hjälper säkert, som Levrone skulle förespråkat :)

DanielT wrote:

lycka till

Tack! Bra jobbat måste jag säga!

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.