Home › Forums › Deff och fettminskning › Kaffe under deff??
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
31 mars, 2008 at 19:04 #587040Anonym anvandareMember
Hur mycket kaffe får man drycka under deff???Svart utan mjölk och socker.
31 mars, 2008 at 19:04 #74117Anonym anvandareMember31 mars, 2008 at 19:12 #587041Anonym anvandareMemberSå mycket som din mage, dina tänder etc. klarar av förstås. Ingen skillnad på hur mycket man ”får” dricka om man deffar, bulkar eller inte gör något av dom.
Det finns förstås toxiska gränser av koffein men dessa uppnår du inte av kaffe, magen hinner säga ifrån innan dess kan jag lova dig.
31 mars, 2008 at 21:50 #587042Anonym anvandareMemberÄr det inte så att kaffe har en dålig inverkan på produktionen aminosyror från proteinerna?
31 mars, 2008 at 22:00 #587043Anonym anvandareMemberDabifo wrote:Är det inte så att kaffe har en dålig inverkan på produktionen aminosyror från proteinerna?Vart får du egentligen alla dina idéer ifrån?
Och oavsett om kaffe skulle vara bra eller dåligt för ditt och datt så är det samma sak vid deff som bulk i alla fall. Eventuella hälsofördelar/nackdelar blir ju inte annorlunda beroende på vilken energibalans man eftersträvar.
1 april, 2008 at 18:13 #587044Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Vart får du egentligen alla dina idéer ifrån?Och oavsett om kaffe skulle vara bra eller dåligt för ditt och datt så är det samma sak vid deff som bulk i alla fall. Eventuella hälsofördelar/nackdelar blir ju inte annorlunda beroende på vilken energibalans man eftersträvar.
Information från andra människor
3 april, 2008 at 04:03 #587045Anonym anvandareMemberKoffein ökar förbränningen (om du skippar det jävla sockret såklart:p) och är ett bra energisubstitut när du sänker allt för mkt på kolhydratintaget…
3 april, 2008 at 08:39 #587046Anonym anvandareMemberDabifo wrote:Information från andra människor
Ahh, jag förstår. Klassikern. ”Jag har hört att/folk påstår att/jag läste i aftonbladet att..”
Robert Svensson wrote:Ta åt dig information ifrån Eddie istället. Han kan sina saker.Exakt. Lyssna på Herr Vedder.
3 april, 2008 at 20:52 #587047Anonym anvandareMemberJon Larsson wrote:Ahh, jag förstår. Klassikern. ”Jag har hört att/folk påstår att/jag läste i aftonbladet att..”Du vågar väl inte påstå att Aftonbladet någon gång haft fel ang träning och kost??
Aftonbladet är den enda rätta källan… det är därifrån King Grub fått alla sina kunskaper :emo-thumb”Gå ner 9 kg på 4 veckor med glass” ”Nå din drömkropp i tv-soffan”:ike::ike:blablabla
4 april, 2008 at 10:14 #587048Anonym anvandareMemberDan_The_Man wrote:Du vågar väl inte påstå att Aftonbladet någon gång haft fel ang träning och kost??
Aftonbladet är den enda rätta källan… det är därifrån King Grub fått alla sina kunskaper”Gå ner 9 kg på 4 veckor med glass” ”Nå din drömkropp i tv-soffan”:ike::ike:blablabla
Exakt. Aftonbladet är en vetenskaplig tidsskrift och förtjänar vår respekt.
”Kom i form till sommaren! Ät bara asfalt och ta morgonpromenader i aluminiumkeps. Runar berättar om sin resa från lönnfet predikant till stureplanshunk.”
4 april, 2008 at 11:47 #587049Anonym anvandareMemberDan_The_Man wrote:Koffein ökar förbränningen (om du skippar det jävla sockret såklart:p) och är ett bra energisubstitut när du sänker allt för mkt på kolhydratintaget…Kaffe ger ingen energi i kaloriform
4 april, 2008 at 11:52 #587050Anonym anvandareMemberannova wrote:Kaffe ger ingen energi i kaloriformHaha, bra att vi vet det nu.
4 april, 2008 at 12:18 #587051Anonym anvandareMemberannova wrote:Kaffe ger ingen energi i kaloriformJodå. Inte så mycket, men ”ingen energi” stämmer inte.
4 april, 2008 at 21:37 #587052Anonym anvandareMemberTyskn wrote:Haha, bra att vi vet det nu.Jodå! Se en kopp kaffe som en böna så e det lätt att se som energi, ger ju säkert 1 kcal om man har lite tur..
7 april, 2008 at 00:29 #587053Anonym anvandareMemberRobert Svensson wrote:Koffeintabletter. :nerd:Det skall jag tänka på, ska servera koffeintabs och tårta då jag fyller år! :up:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.