Home › Forums › Deff och fettminskning › Käka under deffen
hur ska han, som med begränsad kunskap i ämnet kunna urskilja ”proffsen” från resten av dom som gissar sig fram?
Lita på dom som har säkra källor, dom som har testat olika dieter.
Eller helt enkelt vänta tills Eddie Vedder kikar in med en kommentar, han kan nog klassas som ”proffs” inom detta ämne.
Började deffa förra veckan men bytte ej kost direkt.
Har gått 1 mil om dagen mån-fre samt styrketräning i 1 timme
och denna veckan tänkte jag bara käka
frukost : normalstor skål all bran + knäckemacka
lunch : ½ gurka 1 burk tonfisk + sallad
mellanmål : 1 frukt
kvällsm : 1 kyckling filé ½ gurka + sallad
låter de rimligt eller har jag missat något?
Kommentera gärna!
Orkar inte räkna o vet ju inte vikten av allt du äter men har svårt att se att det där skulle kunna bli 1000kcal?
Lägg till minst 2 måltider till o ha då fokus på protein.
Kesella, ägg(vita), kyckling, nötkött o tonfisk är bra och proteinrik mat att grunda dina mål med.
Vill du ha upp fett% lite(vilket jag rekomenderar i ditt fall) så kan du käka lax eller makrill finns omega 3 kapslar att köpa oxå. (leta då upp en 60-70% olja, kostar något mer men blir billigare o bättre i längden)
Finns gott om dietkostprog på nätet som man kan kopiera eller iaf använda som insperation:up:
Lycka till med dieten!!
Det där är på tok för lite. Du kommer att ge upp efter ett par dagar. Inte heller kommer du att orka träna. Ät ungefär som du äter nu men minska varje portion lite så att du ligger 500-700 kcal lägre än vad du gör nu. Det blir enklast så.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY