Home › Forums › Deff och fettminskning › Kaloriunderskott
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
7 juni, 2009 at 23:29 #640084Anonym anvandareMemberGitarristen wrote:Är det inte också så att när dessa jojobantare uppnår sin idealvikt så slutar de att träna och motionera och sitter i knät på Ronald McDonald i tid och otid.
Det bästa vore ju om man höll fast vid sin nya livsstil och tränade regelbundet för att öka sin ämnesomsättning igen, bygga på sin förlorade muskelmassa och höja sitt kcal intag till den nivå som ens ”nya” vikt tillåter.
När jag frågade om riskerna med att ligga för lågt så var jag mest inne på om kroppen skadas av det eller man kan råka ut för annat trist. (käkar man ingenting så dör man ju visserligen men, men…:whistle:)
Jo visst, delvis. Men man har även upptäckt att bla leptinhalten påverkas av viktnedgång och att den inte blir fullt återställd efter bantning.
Finns massor med risker med att ligga för lågt men det beror ju på vad man anser vara en risk så att säga… Muskelnedbrytning och försämrad ämnesomsättning tycker jag räcker gott och väl :p. För övrigt kan det ju vara svårt att få i sig alla vitaminer och mineraler som kroppen behöver om man har ett lågt energiintag…
8 juni, 2009 at 07:16 #640085Anonym anvandareMemberGitarristen wrote:Det bästa vore ju om man höll fast vid sin nya livsstilMånga som går ned i vikt (förutom här på Kolo, då…) har tyvärr ingen livsstil. Självsvält medelst t.ex. pulver och
8 juni, 2009 at 10:31 #640086Anonym anvandareMembermikaelj wrote:Många som går ned i vikt (förutom här på Kolo, då…) har tyvärr ingen livsstil. Självsvält medelst t.ex. pulver och8 juni, 2009 at 10:40 #640087Anonym anvandareMemberOops!
8 juni, 2009 at 10:45 #640088Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Då är du nog ganska fläskig och kan säkert ligga på större underskott än 500 kcal i alla fall. Om du nu vill och orkar.Hursomhelst låter det som om du har tillräckligt med fett på kroppen för att kunna ligga på större underskott. Träna tungt och ligg högt på proteinet.:up:
om han är fläskig på 183cm/95kilo vad är jag då på 176cm/98kilo
men det är därför jag är här o läser o får motivation
super sida8 juni, 2009 at 11:17 #640089Anonym anvandareMemberSinni wrote:om han är fläskig på 183cm/95kilo vad är jag då på 176cm/98kilomen det är därför jag är här o läser o får motivation
super sidaDu kanske har brutalt mycket muskler? :p
8 juni, 2009 at 13:32 #640090Anonym anvandareMemberGitarristen wrote:Du kanske har brutalt mycket muskler? :peeeeh….NOP!!!
men jag kommer få8 juni, 2009 at 16:37 #640091Anonym anvandareMemberSinni wrote:eeeeh….NOP!!!
men jag kommer fåRätt inställning:emo-thumb
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.