Home › Forums › Deff och fettminskning › Kan man bränna för mycket?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
7 maj, 2010 at 16:21 #495151Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Har du inget underskott går du inte ner i vikt. Överdrivet konditionstränande kan defintivt innebära större andel fettfri massa men det skulle snarare leda till större viktförlust, inte utebliven.
Och varför hämtar du din information från en sån där sida?
Men jag frågar ju om informationen på den sidan stämmer? Det är inte så att jag läser och sväljer det som den absoluta sanningen. Jag tycker ju det låter lite knäppt att man ”kan” bränna för mycket men jag är osäker och frågar därför om det stämmer! Bloggar öht är jag kritisk mot om de inte direkt länkar till en vettig källa eller nåt sånt. Nu gjorde inte hon det så jag tänkte testa och se här om någon vet hur det ligger till.
7 maj, 2010 at 16:32 #495152Anonym anvandareMemberbiffen669 wrote:Ingen regel utan undantag. Men som Herr Vedder säger så är regeln att ligger du på underskott skall nu gå ner i vikt. Hur länge har du gått på diet? Samt har du en tillförlitlig källa där du räknar ut ditt dagliga kaloribehov och säker på att du ligger på underskott? Prova sänk igen 300 kcal och se om något förändras. Annars anlita gärna en kostcoach för en mer professionell rådgivning och uppföljning då du kommer redovisa hela ditt leverne för honom/henne.Jag har räknat enligt Harris & Benedict. Fick fram att jag har ett BMR på strax under 1600. Jag hade först ett kostupplägg där jag låg på ca 1800 de dagar jag tränade och 1600 dagar utan träning. Första veckan gick jag ner 2,4 kg (säkert vätska) men sen har allt stått still. Efter några veckor med det upplägget ändrade jag och drog ner kaloriintaget till ca 1450 dagar utan träning (strax över 1600 med träning). Men inget händer. Har ju dock haft en fridag/vecka men jag har inte toksvullat en massa skräp för det. Men det kanske förstör ändå?
Att sänka 300 till blir lite väl lite intag väl? Annars får jag som du skriver ta hjälp av något proffs.
7 maj, 2010 at 16:33 #495153Anonym anvandareMemberAnvänd multicitering DamnCat!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.