Home › Forums › Deff och fettminskning › Känns som att inget händer vid deffen?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
7 augusti, 2010 at 16:40 #461558Anonym anvandareMember
Sitter är mitt i min första deff. Hållit på i 1 månad och 3 veckor. Jag har legat på 1300-1600kcal vilket motsvarar ett underskott ungefär 600-800kcal per dag. Fördelat kalorierna på följande vis: 2.2-2.8g protein per kilo, 0,5-0,9g fett resten kolhydrater (men det blir inte mycket bara efter träning i princip). Inga ätardagar och skit.
Längd: 172
Vikt: ca 73kg (När jag började men vågen har gått sönder)Varför känns de som att inget händer? Gör jag något fel? Behöver tips och åsikter.
edit: Har slarvat lite med promenader och tränar ingen kardio men gör det så stor skillnad?
7 augusti, 2010 at 16:40 #65913Anonym anvandareMember7 augusti, 2010 at 16:47 #461559Anonym anvandareMemberangående din fråga om kardio så kan ja väll endast svara att du räknar ju fram din förbrukning av energi, basera på bland annat mängden arbete (träning) du utför. Har du tagit hänsyn till kardion då du räknade då JA då gör det skillnad om du skippar då det inte längre är samma siffror. Om du inte räknade in kardio då du räknade men ändå brukar springa, etc regelbundet, då ska du nog käka lite mer skulle jag rekomendera.
7 augusti, 2010 at 16:50 #461560Anonym anvandareMemberdinomog wrote:angående din fråga om kardio så kan ja väll endast svara att du räknar ju fram din förbrukning av energi, basera på bland annat mängden arbete (träning) du utför. Har du tagit hänsyn till kardion då du räknade då JA då gör det skillnad om du skippar då det inte längre är samma siffror. Om du inte räknade in kardio då du räknade men ändå brukar springa, etc regelbundet, då ska du nog käka lite mer skulle jag rekomendera.Jag sitter mest stilla om dagarna och tränar på gymmet, då äter jag givetvis lite mer men inte mycket. Men även om jag inte tränar kardio alls (som nu) borde jag ju ändå märka lite skillnad efter snart 2 månader? Hur menar du att de kommer hjälpa ifall jag käkar mer?
7 augusti, 2010 at 16:59 #461561Anonym anvandareMemberHur vet du att du inte fått resultat? Hur ”fet” var du när du startade? Har man mycket att ta av från början så tar det tid innan resultat syns, men på vågen kanske det hänt mycket?
7 augusti, 2010 at 17:05 #461562Anonym anvandareMemberGober wrote:Hur vet du att du inte fått resultat? Hur ”fet” var du när du startade? Har man mycket att ta av från början så tar det tid innan resultat syns, men på vågen kanske det hänt mycket?Jag går efter spegeln som sagt då vågen är sönder… de kanske är det som är felet. Jag har en ganska stor kagge även om jag inte väger särskillt mycket och det är den som jag går efter mest så att säga. Men ska jag pröva med mer kardio eller vad tycker ni?
7 augusti, 2010 at 17:51 #461563Anonym anvandareMemberHar du använt harris benedict ekvationen när du räknade på din energiförbrukning
7 augusti, 2010 at 18:10 #461564Anonym anvandareMemberdinomog wrote:Har du använt harris benedict ekvationen när du räknade på din energiförbrukningJa visst, ska äta 1800kcal om jag ligger hel still, och jag gör ju små aktiviteter (utom träning då) så därav lägger jag till 200kcal så 2000kcal vid icke tränande och 2200-2300kcal vid träningsdag sen minus 500-800kcal så har vi mina siffror på intaget 1300-1600kcal.
7 augusti, 2010 at 18:16 #461565Anonym anvandareMemberAktivitetsmultiplikatorn för dej kan ju inte vara den samma om du räknar in kardio eller inte. Välj om du vill springa (gånga med mer) eller inte (gånga med mindre) å håll dej till det. Personligen äter jag hellre mindre än att springa mer så jag hoppar kardio helt under deff å tar 1-2 tiondelar mindre på decimalen när jag multiplicerar
7 augusti, 2010 at 18:24 #461566Anonym anvandareMemberdinomog wrote:Aktivitetsmultiplikatorn för dej kan ju inte vara den samma om du räknar in kardio eller inte. Välj om du vill springa (gånga med mer) eller inte (gånga med mindre) å håll dej till det. Personligen äter jag hellre mindre än att springa mer så jag hoppar kardio helt under deff å tar 1-2 tiondelar mindre på decimalen när jag multiplicerarJa men förstår du inte, jag rör inte på mig förutom gymträningen, eventuellt någon kvällspromenad då och då. Detta skulle isåfall bara öka mitt underskott ännu mer, vilket borde leda till ännu snabbare vikt nedgång nackdelen att jag förlorar mer muskler… så vart är resultaten? Jag har ju sett lite resultat men inte de jag hade räknat med och om man jämför med andra som deffar i snart 2 månader.
7 augusti, 2010 at 18:40 #461567Anonym anvandareMemberMranderson wrote:Jag går efter spegeln som sagt då vågen är sönder… de kanske är det som är felet. Jag har en ganska stor kagge även om jag inte väger särskillt mycket och det är den som jag går efter mest så att säga. Men ska jag pröva med mer kardio eller vad tycker ni?Jag har nu gått ner 7,3 kilo på ca 7veckor. Visst syns det, men långt ifrån det resultat jag hade väntat mig på så många kilo. Jag började med en ganska stor kagge och nu har jag en mindre kagge, men verkar tyvärr som att jag behöver gå ner lika mycket till för att vara i bra form.
Slutsatsen för mig är att jag tydligen var fetare än jag trodde, och så är det kanske för dig med?
7 augusti, 2010 at 18:49 #461568Anonym anvandareMemberGober wrote:Jag har nu gått ner 7,3 kilo på ca 7veckor. Visst syns det, men långt ifrån det resultat jag hade väntat mig på så många kilo. Jag började med en ganska stor kagge och nu har jag en mindre kagge, men verkar tyvärr som att jag behöver gå ner lika mycket till för att vara i bra form.Slutsatsen för mig är att jag tydligen var fetare än jag trodde, och så är det kanske för dig med?
Ja de känns fan så, men de kanske är så också att fettet och vikten som försvunnit har tagits från alla andra ställen utom kaggen så att säga.. men jag skiter i vikten det är bara en summa… det är hur det ser ut som räknas så ja tänker deffa tills jag är nöjd när jag tittar i spegeln.
7 augusti, 2010 at 18:55 #461569Anonym anvandareMemberMän har ju tyvärr lättare för bukfetma, vissa mer än andra Då blir det ju naturligt att magen försvinner sist även om det försvinner lika stor fett % överallt.
7 augusti, 2010 at 19:05 #461570Anonym anvandareMemberTa en veckas uppehåll med dieten och starta sedan igen, verkar vara så att man i början på diet går ner mer för att sedan plana ut (nej jag har inga bevis för det, men det verkar onekligen så).
Testa ny metod…har man inte kört på lågkolhydratkost kan man ju testa det för att se om det gör skillnad.
Motion är alltid bra, löpning är bra för hjärta lungor…så det kan man alltid stoppa in..
Har gått ner 11 kg sedan i mars, hade inte mkt att ta av förrutom magen, den har krympt men inte i den takt jag hade velat…men nu kör jag ngn vecka ”bulk” för att sedan börja om igen…
Kanske inte hjälper…men testa kan man ju…
7 augusti, 2010 at 19:09 #461571Anonym anvandareMember…såg nu att kolhydrater hade du redan uteslutit…men testa och kör hardcore utan, då borde du förlora vätska också…
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.