Känns som att inget händer vid deffen?

Home Forums Deff och fettminskning Känns som att inget händer vid deffen?

• This topic is empty.
Viewing 9 posts - 16 through 24 (of 24 total)
  • Author
    Mranderson wrote:
    Ja men förstår du inte, jag rör inte på mig förutom gymträningen, eventuellt någon kvällspromenad då och då. Detta skulle isåfall bara öka mitt underskott ännu mer, vilket borde leda till ännu snabbare vikt nedgång nackdelen att jag förlorar mer muskler… så vart är resultaten? Jag har ju sett lite resultat men inte de jag hade räknat med och om man jämför med andra som deffar i snart 2 månader.

jo jag förstår, men du frågade om kardio, om det gör någon större skillnad och jag försöker hjälpa dig reda ut det. Men lycka till, ska inte lägga mej i om tonen ska vara på detta viset

Köpte ny våg och väger tydligen 75,2 så vi får se hur det går i forsättningen.

Prova Den Termogena Dieten.

Finns under Artiklar.

Garanterat snabbt resultat utlovas.

Egentligen så är det ungefär så jag kör som den termogena dieten. Jag kör bara kolhydrater efter träning. Bara protein som kanske bordfe höjas. Kommer ju aldrig upp i kroppsvikt*1g fett.

Mranderson wrote:
    Egentligen så är det ungefär så jag kör som den termogena dieten. Jag kör bara kolhydrater efter träning. Bara protein som kanske bordfe höjas. Kommer ju aldrig upp i kroppsvikt*1g fett.

Du skrev ju i första inlägget att du åt ungefär 2,8 gram protein/kg kropssvikt och det är ju inte DTD.

Höj proteinet till ungefär 4 gram/kg kroppsvikt i enlighet med rekommendationerna i artikeln och skär ner en aning på fett och carbs så ska du se att det börjar hända grejer. :emo-thumb

Jon Larsson wrote:
    Du skrev ju i första inlägget att du åt ungefär 2,8 gram protein/kg kropssvikt och det är ju inte DTD.

Höj proteinet till ungefär 4 gram/kg kroppsvikt i enlighet med rekommendationerna i artikeln och skär ner en aning på fett och carbs så ska du se att det börjar hända grejer. :emo-thumb

Haha det där blir nog lite för dyrt för mig, men vi får se om jag prövar ändå. Annars är det ju väl ändå trots allt kcal in vs kcal ut som räknas så förr eller senare måste de ju släppa eller hur?

Mranderson wrote:
    Haha det där blir nog lite för dyrt för mig, men vi får se om jag prövar ändå. Annars är det ju väl ändå trots allt kcal in vs kcal ut som räknas så förr eller senare måste de ju släppa eller hur?

Men dyrt blir det ju inte, proteinpulver är oerhört billigt att köpa…blir billigare än mat.

Mranderson wrote:

Självklart är det kaloriintaget som är avgörande och jag tror säkert att det ordnar sig ändå. :)

Att jag föreslog DTD var väl mest för att det går fort som fan att bli av med fläsket och det kändes onekligen som att du var i behov av något som kickar igång prylarna under denna motsträviga diet.

Men det löser sig säkert ändå om du inte ger upp utan envist biter dig fast vid kaloriunderskottet.:up:

Och du är säkert på att det inte är något du räknat fel på eller missat i ditt kostupplägg?

Jon Larsson wrote:
    Självklart är det kaloriintaget som är avgörande och jag tror säkert att det ordnar sig ändå. :)

Att jag föreslog DTD var väl mest för att det går fort som fan att bli av med fläsket och det kändes onekligen som att du var i behov av något som kickar igång prylarna under denna motsträviga diet.

Men det löser sig säkert ändå om du inte ger upp utan envist biter dig fast vid kaloriunderskottet.:up:

Och du är säkert på att det inte är något du räknat fel på eller missat i ditt kostupplägg?

Jag tycker det låter faktiskt väldigt lovande med DTD eftersom det verkar gå oerhört snabbt.

En vanligt dag för mig (utspritt över dagen):

2g Omega 3

35g Havregryn 137kcal ~

Proteinshake 127kcal

1 kokt ägg 90kcal ~

1L laktosfri mjölk Arla 400kcal

360-480g 360-480kcal kycklingfilé

200-300g 160-240kcal keso

Proteinshake 110kcal

Olivolja/creme freche 200kcal absolut högst

eller

Mozarella 100g 254 kcal

eller

100g fetaost 214 kcal

eller nån kombination av allt givetvis mindre mängd.

200-400g Broccoli/Blomkål osv

Det skiljer sig en del från dag till dag men det blir kring 1500-1700kcal som sagt. Nu när jag räknar på det så kanske det blir lite kalorier än jag trott :)

Jag ska enligt uträkningar äta Ca 2300-2400 vid träningsdag och 1900-2000 vid vilodag. Men oavsett så måste jag ligga på ett underskott med det är bara en fråga om hur stort (400-800kcal), så nånting måste ju brännas.

Edit: Har en ny våg nu, så det blir lättare att följa vikten iaf.

Viewing 9 posts - 16 through 24 (of 24 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.