kcal under deff

Home Forums Deff och fettminskning kcal under deff

  • This topic is empty.
Viewing 6 posts - 16 through 21 (of 21 total)
  • Author
    Posts
  • #553504
    cornboy wrote:
    är bara rädd att förlora mkt massa

    Du väger 130pannor, om mycket av det är fett så krävs det ett ganska rejält underskott för att du ska tappa muskler OM du sköter kost, styrketräning och vila rätt som Andreaz påpekar.

    Kroppen kan frisätta på ett ungefär 70kcal per kg kroppsfett per dygn på ett ungefär, så har du 10kg fett kan du tappa ca 0.7kg i veckan utan att tappa nämnvärt mycket muskelmassa.

    Undra hur många gånger jag skrivit det där, fan vad nöjd jag är att jag kan det. [/b]8)

    #553505
    nible wrote:
    Haha, va? Att komma upp i 3100kcal behöver inte vara dyrt?

    Du kan nog tappa upp emot 2kg/veckan utan att tappa så pass mycket muskler skulle jag tro, om du klarar det psykiskt vill säga.

    Kött är dyrt? Vad tycker du han ska proppa i sig? Fett är inte alltid billigt det heller. Potatis och pasta är billigt

    #553506
    cornboy wrote:
    jag tycker 3100kcal låter mkt överhuvudtaget, känns som att 0,5kg i veckan är aningen lite för mig när jag väger såpass mkt

    Det är inte mycket.
    Jag vägde själv 95kg i börgan av dieten och idag väger jag 90 kg.
    Äter 3300 kcal om dagen(300g protein,270g kolhydrater,100g fett)
    ,har deffat i 9 veckor,första 7 veckor utan kardio.Idag kör jag kardio 4 ggr i veckan,cykel 30 min och jag går ner i vikt.

    Testa och se.Det tar längre tid men det är bättre,man tappar inte i styrka och muskelmassa

    #553507
    thomas.R wrote:
    Fett är inte alltid billigt det heller.

    Jo faktiskt. Man kommer upp i väldigt höga energiintag för lite pengar genom att tillsätta rejält feta såser baserade på mycket rapsolja, smör, grädde och feta ostar. Och så mycket ägg till det.

    Näringsrika smakhöjare till lågt pris.

    #553508
    Eddie Vedder wrote:
    Jo faktiskt. Man kommer upp i väldigt höga energiintag för lite pengar genom att tillsätta rejält feta såser baserade på mycket rapsolja, smör, grädde och feta ostar. Och så mycket ägg till det.

    Näringsrika smakhöjare till lågt pris.

    Iofs. Men för min egen del hade jag nog inte skippat kolhydrater då jag gott och väl får plats med både kolisar och tillräcklig mängd protein i 3000kcal. Fet ost är iallafall dyrare än potatis/pasta för 10:- kilot. Resten vet jag inte

    #553509
    thomas.R wrote:
    Kött är dyrt? Vad tycker du han ska proppa i sig? Fett är inte alltid billigt det heller. Potatis och pasta är billigt

    Vem säger att proteinet måste komma från kött? Går ju lika bra från fisk, fågel, tillskott mm.

    Du kan få en hel kyckling för runt 20spänn om den är nära utgånget datum. Här hemma mättar en sådan 20krs kyckling en familj på 4st.

Viewing 6 posts - 16 through 21 (of 21 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.