Home › Forums › Deff och fettminskning › Kcal underskott 6dagar,överskott 1 dag?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
31 maj, 2011 at 22:35 #52681Anonym anvandareMember31 maj, 2011 at 22:35 #129754Anonym anvandareMember
Tja
Det var en tanke som slog mig. Om vi tänker oss att man ligger på underskott och deffar 6 dagar i veckan och ligger på överskott 1 dag i veckan,då menar jag ingen så kallad ”ätardag” jag menar ett överskott på bra mat.
Jag har ganska mycket fett på ryggen och magen som jag håller på att skala bort, men mina armar är liten och passar liksom inte så bra in med resten av kroppen. Och dom kommer ju inte bli större undertiden jag ligger på kcal underskott.
Jag tänkte då att om man ligger på kcal minus 6 dagar i veckan, sedan en dag med överskott då man tränar biceps/triceps. På så sätt borde armarna kunna växa på sig medan dom andra muskelgrupperna ligger på samma nivå.
Jag vet inte jag, detta låter kanske lite galet men skulle det funka bra eller är det lika bra att deffa på med kcal underskott alla dagar för att sedan satsa på att bygga?
1 juni, 2011 at 11:07 #129755Anonym anvandareMemberCykliska upplägg är ju ganska vanligt nu för tiden. Kör själv på det sättet sedan flera år tillbaka.
Dock tror jag du överskattar tillväxten du eventuellt får av att ligga på överskott på träningsdagen. Det är lite mer komplicerat än så.
1 juni, 2011 at 14:23 #129756Anonym anvandareMemberJon Larsson wrote:Cykliska upplägg är ju ganska vanligt nu för tiden. Kör själv på det sättet sedan flera år tillbaka.Dock tror jag du överskattar tillväxten du eventuellt får av att ligga på överskott på träningsdagen. Det är lite mer komplicerat än så.
Att jag överskattar tillväxten tror jag inte, det är absolut inte så att jag hoppas på några monster armar bara av att ligga på överskott en dag. Jag tänker mer att armarna kan växa på sig SAKTA men säkert medan jag tappar fett på rygg/mage/bröst. På så sätt kan det jämna ut sig:unsure:
1 juni, 2011 at 23:34 #129757Anonym anvandareMemberFördelen med ätardagen och armarna är väl att du lär ha mer energi, tryck under det passet. Det kan ju resultera att du får ut mer av det passet än om det vore på en dag med underskott. Annars tror jag inte det har någon jättestor fördel. Men ätardagen är kärleksfull ändå!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.