Home › Forums › Deff och fettminskning › Kcalunderskott (väger maten) & högintensiv träning men ingenting händer! Varför?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
13 mars, 2013 at 12:19 #101310Anonym anvandareMember13 mars, 2013 at 12:19 #1075001Anonym anvandareMember
Kort om mig:
Kvinna, 25 år.
1,66 m
71 kgMål: Viktminskning
Jag sitter här med en tung besvikelse och tårarna rinner. Jag har varit en jävla kämpe i 2,5 veckor snart men fan vad tungt det är när ingenting händer och jag har gjort allt jag kan med den kunskap jag har inom näringslära och träning trots en idiotisk VLCD så gjorde jag den för att motivera mig själv till att kickstarta min viktminskning. I två veckor körde jag VLCD. Jag drack Nutriletts shakes (560 kcal/dag) i 2 veckor. Motionerade ingenting (ok, lite lågintensiva promenader) under denna tid, följde dieten strikt och tappade 4,3 kg på 2 veckor. Det var väl ok.
I måndags började jag med riktig mat och jag tränade ett tungt ryggpass på gymmet på 50 min. Körde då marklyft 4×10, latsdrag 4×8, sittande kabelrodd 4×8 och shrugs 4×10. Igår tisdag löptränade jag i 50 min. Igår och idag är träningsvärken extrem. Jag har enorm träningsvärk i axlar, korsrygg, skulderblad, framsida lår och baksida lår. Ikväll funderar jag på att ta en värktablett för att kunna ta mig igenom ett träningspass pga min enorma träningsvärk. Då är jag ingen som tar medicin inte ens när jag har mensvärk, men jag måste forma min kropp och jag skiter i en träningsvärk från helvetet, eftersom jag måste kämpa hur mycket motgångar jag än möter just nu.
Jag är så jävla besviken rent ut sagt för att jag har kämpat så hårt nu i två dagar med kost och träning och inget syns på vågen eller på mina mått. Vad i helvete ska jag göra? Visst jag har gått ner 4,3 kg med Nutrilett men med min nya kost och träning borde saker hända snabbare! Jag vet inte om det är så bra att jag tränar mer än vad jag gör, känns som att kroppen behöver vila efter tung styrketräning och det hårda löparpasset. Såhär har min kost sett ut nu efter Nutrilett och denna vecka:
Måndag:
Frukost: 200 g mini-keso, svart kaffe.
Lunch: 1 stekt laxfilé med tomater och gurka (ungefär lika stor del som laxfilén är). Ingen olja på salladen bara ingefära och svartpeppar.
Mellanmål: 1/2 avocado 80g, 2 msk solrosfrön
Kvällsmat: 1 proteindrink (pulver och vatten ingen mjölk alltså), 1 msk solrosfrön, 100g räkorTisdag:
Frukost: 150g Keso, 1 kopp svart kaffe
Lunch: 1 laxfilé (225 kcal), tomat & gurka (samma sallad som på måndagen), vatten som dryck.
Mellanmål: 216g mini-keso
Mellanmål nr. 2: 1/2 skiva Lingongrova ~ 53 kcal, lite Becel (smör) och sambal oelek (lite). Var sugen på Sambal..
Kvällsmat: 1 proteindrink & 1/2 avocadoOnsdag (idag)
Frukost: 202 g mini-keso ~ 142 kcal, 1 glas vatten (törstig)
Lunch: Sallad gjord på isbergssallad, rostade, färska champinjoner (stekta utan olja), solrosfrön, räkor, 1 kokt ägg, salt, peppar och väldigt sparsamt med olivolja. ~ 300 kcal.Snälla ni, som har kunskapen, hjälp mig. Jag kämpar jävligt hårt hela tiden men jag vill ha resultat också. Det är så tungt just nu trots att jag absolut inte tänker ge mig! Hell no! 👿
15 mars, 2013 at 15:11 #1075066Anonym anvandareMemberHoppas på att någon har något svar. Jag har tappat 0,6 kg på 4 dagar men jag hoppas på 1-1,5 kg/vecka.
21 mars, 2013 at 22:14 #1075258Anonym anvandareMemberDet är en del som har klickat sig in här. Med en bit tålamod och vilja så har jag hittills gått ner 6 kg. Äter LCHP och tränar styrka och löpning. Har ni några frågor eller ska jag helt enkelt sluta skriva? Monolog är liksom inte min cup of tea även om det kanske verkar som det.
22 mars, 2013 at 00:42 #1075260Anonym anvandareMemberHoppas du är medveten om att vid denna snabba viktnedgång förlorar du även muskelmassa. Jag brukar inte ha lika stora kaloriunderskott i mina dieter utan brukar ligga på ca -500 per dag och minska med 0.5kg i veckan, dock är ju mitt mål att behålla maximal muskelmassa för att se mer fit ut där kanske vi är olika.
Du säger att du har en liten viktminskning men din viktminskning skulle jag säga är hög. En vanlig kvinna förbrukar ca 2000kcal per dag du som tränar kanske förbrukar på en höjd av 2500-2800? Om du då tar in 800kcal per dag kommer du minska med 2kg i veckan (underskott på 2000, inget jag rekomenderar) 1kg = ca 7000/7500kcal 2000×7= 14.000 = ca 2kg.
Mitt tips är att ha tålamod och försök att inte gå ner så fort utan se till att du får i dig alla näringsämnen du behöver. Lycka till!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.