Home › Forums › Deff och fettminskning › Ketogen diet
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
1 maj, 2010 at 05:39 #487939Anonym anvandareMemberHazeblazer wrote:Det är normalt att ha allmännt lite ork under träningen då du kör ckd.
Men om du har lite lägre bf och därmed bättre insulinsvar på kolisarna föreslår jag att du intar ex. lite vitargo före träningen (2-40g beroende på kroppsvikt) för att ge musklerna lite mer att arbeta med.
Om du gör det, se då till att tömma kroppen på glykogen ordentligt i slutet av passet genom exempelvis 15-20min cardio som avslut, så att du undviker att gå runt med feta kolis ”cravings” under resten av dagen.Tror o andra sidan att du bränner de få grammen kolisar redan efter ett ordentligt styrkepass.
Jag vet inte riktigt hurpass bra koll du har på kosten, men det kan ju vara så att du inte riktigt kommer in i ketos, och därmed tröttheten.
Jag har inget problem med tröttheten allmännt under dagen då jag är inne i djup ketos, men under träningen har jag ju definitivt mindre energi det känner jag. Och egentligen så är det ju meningen att utföra all träning med lägre intensitet då du är i ketos för att ge kroppen tid på sig att bryta ned och använda fettet som bränsle.
Ett bra tips jag kan ge dig är att införskaffa L-Tyrosin, och inta runt 3g före träningen. Det främjar frisättningen av katekolamin i kroppen som imiterar adrenalin (är dock inte 100% kunnig inom detta så kan ha ngt fel) men hursomhelst får du påtagliga adrenalinkickar under träningen när du tränar hårt och intensivt, ngt jag märker tydligt av.
Salut på det
1 maj, 2010 at 20:33 #487940Anonym anvandareMemberNu när jag läste igenom vad du skrivit mer ordentligt tycker jag det låter som du inte riktigt kommer in i ketos föräns torsdag (om ens då).
Om du laddar med kolhydrater under lördagen föreslår jag att du tänker på följande saker:
Undvik att äta kolhydraterna tätt inpå läggdax, detta för att du inte vill vakna med extremt kolhydrats sug.
När du vaknar på söndagen kör du ordentlig cardio direkt för att tömma leverglykogenet ordentligt.
Om du varit i djup ketos före din laddnings dag kommer du hyffsat enkelt tillbaka i samma tillstånd efter din cardiosession dagen efter denna dag.
Sköter du detta rätt kommer du fort in i ketosen igen och kroppen ställer in sig på ketonförbränning lagom tills måndagen då du börjar din styrketräning igen, och underlättar då dina träningspass en hel del.Och som jag tidigare skrivit vet jag inte riktigt hurpass insatt du är med kosten, men tänk på att lusläsa på förpackningarna så du inte råkar få i dig stärkelser, eller andra spår av kolhydrater som kan bromsa din ketos.
1 maj, 2010 at 21:23 #487941Anonym anvandareMemberinstämmer med tyrosinet. 3gram och jag har fan ingen stoppbariär i ”hjärnan”. känner inte av uttröttning när jag lyfter tungt, musklerna skriker till max men hjärnan går på lugna varv i harmoni
4 maj, 2010 at 14:41 #487942Anonym anvandareMemberdet har funkat relativt bra hittills, kör PWO så jag blir lite mer alert och fokuserad och Fettet försvinner även sakta men säkert. Men jag är fortfarande väldigt trött av mig :S
Har köpt ketostix för att kolla om jag är i ketos och det hoppar fram och tillbaka är det normalt på stixen? På kvällen visar det relativt starkt utslag men runt lunch dagen efter kan de vara tillbaka på svagt igen :S fattar ingenting.. jag käkar verkligen inte mer än ca 15-20 g kolhydrater om ens det…
6 maj, 2010 at 17:12 #487943Anonym anvandareMemberJag har aldrig själv kört såna stickor men om du ligger på gränsen är det väldigt sannolikt att du får i dig kolhydrater från någon källa som gör att du hamnar på gränsen, därmed blir det jobbigt.
Äter du kvarg? Det blir en del kolhydrater på 250-500g faktiskt.
Hur högt är ditt proteinintag? Är det för högt försvårar det för dig att komma in i ketos, eftersom kroppen gärna vill omvandla protein till glykogen/glykagon då den är i behov av energi.
Äter du nötter? Om du gör, vilken sort och hur mycket?
Dricker du mjölk?Om du skriver upp all mat du äter inkl. kosttillskott så kan jag ju kika på det.
6 maj, 2010 at 18:51 #487944Anonym anvandareMemberhur mycket protein per dag är nödvändigt vid en sån här diet… tror att problemet kan ligga precis där att jag kanske får i mig för mycket.
Hinner inte äta frukost så varje morgon blir det en proteindrink med ca 40-50g proteiner
lunch brukar vara kycklig med mycket olivolja ringlat över.
och sen kvällsmaten kan vara allt ifrån lax till tonfisk till kycklig eller annan proteinkälla.. försöker dock undvika köttfärs eftersom de ibland kan innehålla upp emot 20% kolisar i det.
sen blir det förstås lite bacon och annat fett.. även feta såser som inte innehåller kolisar.
6 maj, 2010 at 19:00 #487945Anonym anvandareMemberkanske ska lägga till att jag när jag kom hem från skolan idag var i väldigt djup ketos (mörkaste på skalan av ketostix) och jag är verkligen otroligt pigg idag så problemet har ju då varit att jag inte kommit in riktigt ordentligt i ketos.
6 maj, 2010 at 19:59 #487946Anonym anvandareMemberjazon wrote:försöker dock undvika köttfärs eftersom de ibland kan innehålla upp emot 20% kolisar i det.Nej det gör det verklogen inte. Du måste ha slarvläst.
Tveksamt om det är så klokt med en sån proteindrink på tom mage om man vill vara i ketos. I alla fall om det är vassle.
6 maj, 2010 at 22:20 #487947Anonym anvandareMemberhmm läste på någon sida som hade näringstabell för nötfärs.. dom kanske var helt ute och cyklade då
Okay mjo har inte så mycket val.. är kanske stressad på morgonen. skulle Kasein vara bättre då?
7 maj, 2010 at 14:30 #487948Anonym anvandareMemberNej! Ät inte så mycket protein i en portion. Förslagsvis 25-30g såvidare du inte väger en bra bit över 100.
Proteinet kan ta dig ur ketos eftersom det vill omvandlas till glykogen.
Tanken är att du inte ska få i dig något glykogen, då du vill hålla leverglykogen nivån så låg som möjligt.Kolhydrater blir till glykogen i kroppen.
Protein kan också bli till glykogen i kroppen (om du äter för mycket).
Någon djupare analys går inte att göra på ditt intag såvidare du inte skriver ner antal gram P,F,K du äter per dag, samt kroppsvikt och ev. uppskattad %bf.
7 maj, 2010 at 15:10 #487949Anonym anvandareMemberjazon wrote:hmm läste på någon sida som hade näringstabell för nötfärs.. dom kanske var helt ute och cyklade dåOkay mjo har inte så mycket val.. är kanske stressad på morgonen. skulle Kasein vara bättre då?
Varför inte bara koka upp en jäkla massa ägg så har du ju färdigkokta. Du kan ju t.o.m. skala dom kvällen innan. Köttfärs, fisk o.s.v. går ju lika bra att käka på morgon som annars.
Jag har käkat köttfärs och nötstek alla frukostar den här veckan förutom idag. Idag blev det fyra kokta ägg. Alltid grönsaker till.
Och är du inte hungrig alls så skit i frukost.
7 maj, 2010 at 15:52 #487950Anonym anvandareMemberom man e morgontrött o vila sova så länge som möjligt så kan man ju prova periodisk fasta. Skit i frukost o käka hela ditt dagsintag mellan t.ex 12.00 -20.00 . funkar kanon för mig
10 maj, 2010 at 18:20 #487951Anonym anvandareMemberokej jag tror jag fattar det här nu! hör av mig i slutet på vecka om allt har gått som det ska eller inte!
12 maj, 2010 at 12:29 #487952Anonym anvandareMemberGår bra att studera när man är på ketodiet?
14 maj, 2010 at 17:59 #487953Anonym anvandareMembernej det suger verkligen! som tur är så har jag så slappt schema att jag kan laga min egen frukost-lunch-middag i princip varje dag..
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.