Home › Forums › Deff och fettminskning › Ketos av Naturdiet?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
19 juli, 2008 at 16:03 #69874Anonym anvandareMember19 juli, 2008 at 16:03 #509220Anonym anvandareMember
Tänkte pröva renkur VLCD nu eftersom mina sista kilon helt enkelt vägrar försvinna, trots en massa träning och LC-kost (max 1300kcal om dagen)…
Min fråga är om man kan komma in i ketos om man går på renkur Naturdiet? Man får i sig 50g kolhydrater om dagen står det, men jag vet inte om det är nettokolhydraterna?
19 juli, 2008 at 16:40 #509221Anonym anvandareMember50 g kolhydrater lär du hamna i ketos med ganska snabbt, särskilt då proteinintaget inte är så högt (?) på Naturdiet.
För övrigt en riktig skitdiet, men det hör inte hit. Dumheter straffar sig själva.
19 juli, 2008 at 18:21 #509222Anonym anvandareMemberJa men har du några bättre förslag för att kicka igång min viktminskning då jag är normalviktig? jag har kämpat och kämpat i typ 2 mån nu med fyra futtiga kilo, min kropp verkligen vägrar ge med sig eftersom jag är normalviktig…
Du kan inte ana hur nyttigt jag ätit! en massa protein, inga snabba kolisar överhuvudtaget, nästan helt uteslutit kolhydrater faktiskt, om man inte räknar med PYTTELITE brunt ris eller fullkornspasta till lunch (efter träningen)…
Har powerwalkat 2 timmar per dag varenda morgon, och sedan promenerat 1.5 timme – 2 timmar på kvällen. Varje dag. Söndag vilodag, då kanske jag bara går en promenad.
Har inte rört något raffinerat socker överhuvudtaget, absolut inga onyttigheter. ENBART ätit kyckling, keso, skinka, grönsaker (broccoli, morötter, vitkål etc). Ätit omeletter på mornarna ibland, gjort på 1 äggula och 2 äggvitor. Inte rört alkohol.
Jag har lyckats gå ner 1.8 kg. På 2 mån!!!!!!!!!!!!!
Jag *måste* göra nåt drastiskt nu, för mitt upplägg funkar ju tydligen inte…
19 juli, 2008 at 18:33 #509223Anonym anvandareMemberHur mycket väger du nu?
19 juli, 2008 at 18:57 #509224Anonym anvandareMember60kg, vill ner till 55. Är 170 lång…
Har vägt 55 för 2 år sen när jag inte tränade alls, 58kg vägde jag förra våren när jag tränade. Sen åkte jag på en resa i 2 mån och gick upp till 69 kg (HU!!!)…
19 juli, 2008 at 19:21 #509225Anonym anvandareMemberFrances wrote:60kg, vill ner till 55. Är 170 lång…Har vägt 55 för 2 år sen när jag inte tränade alls, 58kg vägde jag förra våren när jag tränade. Sen åkte jag på en resa i 2 mån och gick upp till 69 kg (HU!!!)…
Jag tycker du väger för lite ja´! Ska du väga 55 kg när du är 170 lång? är inte det väl lite när man ska bygga och fixa ”shapen”? Eller vad är ditt mål?
19 juli, 2008 at 19:26 #509226Anonym anvandareMemberJa mitt mål är att bli mer slimmad. Jag är ingen sån som tycker att muskler på tjejer är snyggt, så jag ”bygger” inte, utan när jag säger ”träna” så menar jag powerwalks och crosstrainern på gymmet (vilket faktiskt ger mig rätt mkt benmuskler och rumpmuskler, har ridit i 9 år sen jag var liten så det är väl därför)…
55kg låter lite, och det är det väl, men jag har en kroppsform som gör att jag inte alls ser jättesmal ut (kurvig). Har höfter och byst liksom. Och väger jag runt 55 så kommer mina muskelkonturer fram ”av sig själv”, så har aldrig haft behov av att gymma… (tex syns de fyra översta magrutorna redan nu)
Vill verkligen slimma till benen och höfterna/rumpan – problemområden som för de flesta tjejer Överkroppen är jag nöjd med, fast jag vet ju att man inte kan punktförbränna fett…
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.