klassisk diet fråga…

Home Forums Deff och fettminskning klassisk diet fråga…

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 16 through 25 (of 25 total)
  • Author
    Svitjod wrote:
    Vad betyder det, och varför blir det så?
    Jag har också stannat av, och jag kör 60 minuter crosstrainer, 60 minuter styrka och minst 60 minuter promenad 5 dagar i veckan, de resterande två dagarna fortsätter jag bara med promenaden.. Börjar bli smått frustrerande utan att se några resultat varken på våg eller i spegeln.
    Kcal som jag får i mig är högst 500.

Inte för att det hör till tråden, men kan inte låte bli att kommentera detta.

500kcal per dag är inte hälsosamt. Sannolikt är det direkt skadligt. Inte ens om du ligger still i sägen och sover dygnet om är det tillräckligt med energi. Med din ganska stora träningsmängd är det ett skämt.

Öka intaget och låt dieten ta sin tid.

meeper wrote:

500kcal per dag är inte hälsosamt. Sannolikt är det direkt skadligt. Inte ens om du ligger still i sägen och sover dygnet om är det tillräckligt med energi. Med din ganska stora träningsmängd är det ett skämt.

Det meeper sade

Ja hade tyvärr ingen koll över hur mkt kalorier ja stoppade i mig då ja hade mer eller mindre get upp dieten så ja åt väl ganska normalt.

LAKE wrote:
    En liten fråga.

Vägde 103 kg i januari och väger nu 94 kg.
    I början av min diet var målet att väga under 90 kg innan Juli. Dietade i några månader och var väl ganska nöjd med viktnedgången och förändringarna i spegeln.
    Då jag för ett par veckor sedan tyckte att deffen gick lite för sakta drog jag ner maten ytterligare och ökade på kardion. (Ganska så mycket) Utan resultat de resultat jag hoppats på!
    Viktnedgången har inte ökat. Däremot nästan stannat upp.
    Vad beror det på? Kan man äta för lite och träna för mycket så att fettförbränningen stannar upp?
    Ska jag sluta med kardioträningen?
    Hjälp!

jag brukar slänga in en ätardag när det stannar upp en längre tid. det har funkat för att chocka o kicka igång förbränningen på mig iaf

meeper wrote:

Skall försöka äta mer med tiden.. Förstår att det endast är då som fettförbränningen ökar och fungerar som den skall då..

Svitjod wrote:
    Skall försöka äta mer med tiden.. Förstår att det endast är då som fettförbränningen ökar och fungerar som den skall då..

Ät mer nu.

Är du aktivt ute efter att skada din kropp?

Det är inte fettförbränningen som är det primära här.

meeper wrote:
    Ät mer nu.

Är du aktivt ute efter att skada din kropp?

Det är inte fettförbränningen som är det primära här.

Nu tenderar vi att lämna trådens ursprungliga syfte, men nej, jag är inte ute efter att skada min kropp, dock är det konsekvensen till mitt handlande.
    Jag vet precis hur/vad man skall äta osv, men ändå kopplar det inte, då jag är en s.k. bulimiker med BDD.
    Vilket betyder att jag inte heller ens får i mig 500 kcal, utan egentligen ca 10kcal om dagen, om ens det. Men som sagt, det hör ju egentligen inte till ämnet.

Då rekomenderar jag dig att söka vård eller hjälp. Ett bra första steg är att tala med närstående om det hela.

Har själv en historia av liknande problem. Vet hur svårt det kan vara.

Om jag har förstått det hela rätt så kan jag fortsätta att äta som förut men dra ner på cardion. Då kommer resultaten. Förhoppningsvis. :)

Pröva det ett par veckor och börja med en annan typ av cardio så ska det nog ta fart igen :)

Viewing 10 posts - 16 through 25 (of 25 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.