Komma igång

Home Forums Deff och fettminskning Komma igång

• This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author

Nu var det dags även för mig. Nu när skolan tar sommarledigt så finns det ordentligt med tid att koncentrera på träning och hälsa. Jag vill bränna av en hel del av mina fettreserver över sommaren och tänkte prova på att deffa.
    Söker mig till detta forum av den anledning att jag helt enkelt inte har några vänner som bryr sig om träning, och jag själv har ingen kunskap om deffning.

Mina spec´s:

Man 24år
    Vikt: 110kg
    Längd: 176cm
    BMI: 35,5
    Hyffsad kondition. Uthållig inte explosiv.

Jag har i många år försökt kombinera träning och kost för att reducera min kroppsmassa men utan större lycka. Under gymnasiet vägde jag ca 95kg tills jag började styrketräna. Tyckte det var kul att lyfta helt enkelt och gick upp ca 15kg på tre månader. Jag byggde helt klart muskler och blev ordentligt stadig och växte ur hela min garderob. Inte den succé jag var ute efter.

Problemet är att min förbränning ökar ordentligt så fort jag tränar. Samma sak om jag bantar. Därför har jag varit lite teksam till deffningen men vill ge det en chans.

Min personlighet är inte någon ”ätare”. Jag har ganska dålig aptit och är sällan hungrig. Jag kan gå en dag utan större problem utan mat. Försöker äta regelbundet men min studiemetod krånglar till rutinerna då och då.

Jag har inga problem att gå upp 2kg/vecka om jag vill. Sålänge jag tränar tre ggr i veckan och promenerar 6km/dag och äter rutinmässigt så lyckas jag hålla mig på ca 110kg.

Nu under sommaren kommer jag ha tid att förbättra mina rutiner. Då behöver jag tips och råd. Och det vore jättekul om detta forum kunde hjälpa mig med det.

Hör av er! /Richard

Till att börja med rekomenderar jag som alltid Deffguiden. Ligger som sticky i detta forum.

Läs den och tag till dig innehållet. Då lär du dig den näringslära som behövs för att uppnå dina mål.

Lycka till!

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.