Kommer det att fungera?

Home Forums Deff och fettminskning Kommer det att fungera?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 22 total)
  • Author

Jag vägde strax under 100 i Aug, och hade runt 120 cm stor mage.
    Bestämde mig då för att gå ner och började löpa 5 km – 1 mil varje dag samt köra styrkepass, oftast 12*2 där jag inte körde tungt. (hoppade aldrig över ett enda pass från aug till för par veckor sen)

Idag väger jag 80 och har 98 cm mage. JAg vet att det är bra men är ännu inte nöjd!

Jag tog kontakt med en personlig tränare för ett par veckor sen som blev mycket förvånad över att jag klarat denna hårda trning under en sån lång tid och gav mig ett schema där jag skulle dela upp kroppen.

Måndagar: Bröst, Triceps och mage
    Tisdagar: Hård intervall på 20-30 min
    Onsdagar: Rygg, Biceps och Handled
    Torsdagar: Hård intervall på 20-30 min
    Fredagar: Ben, Vad och Axlar
    Helgen: Vila
    Dricker alltid gainer pro efter träning och käkar ordentligt och dricker ej alkohol eller käkar skräp!

Jag har kört detta i cirka 3 veckor och känner skillnad i musklerna redan, större och mycket starkare men jag har svårt att känna fettet minska runt midjan. Så nu till min stroa fråga:
    1, Är denna träning effektiv till syfte att bli större och minska fett? (kan tilläggas att jag kör 6-8*3 nu samt tills jag inte orkar nästan, det ”vanliga” som många kör)
    2, Har någon kört detta och fungerar det för er?

Jag vet det är olika för alla men känns som jag inte kommer bli mycket mindre nu mer, vill bli runt 90 i midjan, vikten skiter jag i, det är musklerna som kommer att väga;)

MVH

Kort och gott handlar det om vad du stoppar i dig och hur mycket.
    Ligger du på ett kaloriunderskott så kommer du att minska i fett och därav i midjan.

Jag glömde också lägga till att om du vill gå ner i vikt så tycker jag att schemat är bra men kanske lite för lite cardio/konditionsträning. Någon längre promenad på en timme här eller där skulle nog inte skada.

Qustaph wrote:
    Kort och gott handlar det om vad du stoppar i dig och hur mycket.
    Ligger du på ett kaloriunderskott så kommer du att minska i fett och därav i midjan.

Jag glömde också lägga till att om du vill gå ner i vikt så tycker jag att schemat är bra men kanske lite för lite cardio/konditionsträning. Någon längre promenad på en timme här eller där skulle nog inte skada.

Men hur vet man hur mycket kalorier man äter? Kolla förpackning eller vad?
    Jag älskar och springa och gå långa promenader så det är inga problem varje dag egentligen. Men skulle inte vara så bra.. Cardio? Vad är det egentligen?

deXxa wrote:
    Men skulle inte vara så bra.. Cardio? Vad är det egentligen?

All typ av träning som påverkar hjärt- lungsystemet, träning som stimulerar till aerob (syrekrävande) metabolism mer än anaerob (vilket styrketräning gör).

Eddie Vedder wrote:
    All typ av träning som påverkar hjärt- lungsystemet, träning som stimulerar till aerob (syrekrävande) metabolism mer än anaerob (vilket styrketräning gör).

Så spinning kan anses som cardio eller?
    Blev nyfiken på det där med kalori intaget. När jag kör kondition använder jag mig av pulsklocka (vet det inte stämmer till 100) och skulle jag tex käka Naturchips som innehåller 2100Kj(500 kcal) per 100 g blir då 4200 Kj(1000 kcal) om man käkar 200 g påse som säljs ute i butikerna. Och springer jag då kanske 1 timme och vid slutet har jag 1000 Kcal förbrukat har jag då i princip ”bränt” bort chipset eller hur menar man?
    Samt hur vet man hur mycket kalorier saker och ting innehåller. Är inne på att utveckla mig större och är nyfiken på allt:)

deXxa wrote:
    Så spinning kan anses som cardio eller?

Ja. Även om jag själv hatar det ordet, KONDITIONSTRÄNING heter det!!! Och det är den ohotat bästa formen av träning enligt mig (nu svär jag i kyrkan:D) :up:

deXxa wrote:
    Blev nyfiken på det där med kalori intaget. När jag kör kondition använder jag mig av pulsklocka (vet det inte stämmer till 100) och skulle jag tex käka Naturchips som innehåller 2100Kj(500 kcal) per 100 g blir då 4200 Kj(1000 kcal) om man käkar 200 g påse som säljs ute i butikerna. Och springer jag då kanske 1 timme och vid slutet har jag 1000 Kcal förbrukat har jag då i princip ”bränt” bort chipset eller hur menar man?

Om du äter 1000kcal och sedan förbrukar 1000kcal så skulle man väl kunna se det på det sättet ja. Men det innebär inte att du ”bränt bort chipsen” men däremot att du förbrukat lika mycket energi som chipsen bidragit med. 1000kcal från chips har inte ens lämnat magsäcken om du sätter igång och tränar direkt, energibalansen blir dock densamma som sagt.

Ska tillägga att din pulsklocka dock inte är att gå helt efter, vissa är mer korrekta än andra men 1000kcal enligt pulsklockan är på intet sätt en garanti för att det stämmer i praktiken. Du kan ha förbrukat mindre än så och du kan ha förbrukat mer.:)

Eddie Vedder;
    TACK! För jag kommer aldrig att använda order Cardio, kör Konditionsträning, låter mycket mer ”bättre” bara hehe:)

Självklart fattar jag att klockan aldrig kommer vara exakt, nej jag käkar aldrig chips eller skit så kvittar för mig men det var enkelt formulerat:)

Jag måste be om ursäkt, cardio låter faktiskt töntigt och lite wannabe-jag-kan-allt.
    Men i all hast kan även McGyver göra fel!
    Konditionsträning -tumme upp-

Qustaph wrote:
    Jag måste be om ursäkt, cardio låter faktiskt töntigt och lite wannabe-jag-kan-allt.
    Men i all hast kan även McGyver göra fel!
    Konditionsträning -tumme upp-

Haha, ja tycker också det:p

Men guys komigen nu, någon kan väl förklara det där med kalori intag biten?

Tyckte eddie förklarade det ganska bra, specifikt vad är det du undrar?

Qustaph wrote:
    Tyckte eddie förklarade det ganska bra, specifikt vad är det du undrar?

Jag förstår naturligtvis poängen men det jag undrar över är hur gör man?
    Om jag tex käkar 1dl havregrynsgröt och en macka med skinka och en banan samt glas vatten. Hur mycket kalorier är det? Hur räknar man liksom ut det? Hur vet jag hur mycket kalorier jag förbrukar per dag? såna frågar som jag undrar:)

Sen ska du också på något sätt kunna räkna ut hur mycket kalorier du ska få i dig under en dag. Detta metod är jag inte helt säker på så förhoppningsvis någon mer kunnig kan upplysa dig om denna.

Här har du ett superenkelt och bra sätt att räkna ut ditt behov förutsatt att du kan gissa din aktivitetsnivå hyfsat korrekt:

[http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=2097156&postcount=25]

Vad gäller maten så gav Kung Bruno dig allt du behöver.

Hur ska man kunna gissa sin aktivitet? ^^

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 22 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.