Kommer kroppen bränna fett lr muskler??

Home Forums Deff och fettminskning Kommer kroppen bränna fett lr muskler??

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

Hejsan!

Mitt namn är Robert och är 22år och väger just nu 110kg utdelat på 180cm.

Skulle behöva gå ner ca tio kg för att va i bra form.

Jag äter sex mål mindra mat om dagen, ligger mellan 1000-1500 kalorier i intag om dagen.
    Plus att jag tränar varierande, med promenader, löpning och tung styrketräning ca en timme varje dag! Så de är ca 1000kalorier minus varje dag!

Nu till min fråga till alla: Kommer min kropp förbränna alla muskler jag har innan den börjar bräna fetter som sitter på kroppen? Efter som jag äter så få kalorier just nu! Eller kommer fettet brännas efter som jag tränar styrketräning hårt!

Tacksam för svar!

Läs deffguiden och försök lägga upp en någorlunda plan.
    Ditt kcal-intag är väldigt lågt för din längd/vikt.

Försök även att ligga rätt högt på proteinintaget, ca 2g/kg kroppsvikt för att kunna behålla så mycket muskelmassa som möjligt.

Lycka till! :)

hur mycket går du ner i veckan ? Sätt gränsen på max 1kg, annars är det garanterat en hel del muskler som går (gäller dock ej de första 1-2-3veckorna då det är mycket vatten man tappar under den tiden).

Fettförbränningen pågår ju dygnet runt, det är ju inte en process som går att stänga av och på.

Vill du minimera muskelförlusten föreslår jag att du höjer proteinintaget till åtminstone 3 g/kg kroppsvikt, åtminstone om du tänker fortsätta ligga så pass lågt på kalorier.

väger du 110kg bränner du inte 2000-2500kcal inte ens om är helt inaktiv, gissar på att du bränner ca 3300kcal de dagar du inte rör på dig

Ditt basala energibehov ligger på 2330 kcalorier per dag. Detta genom 66.5 + (13.75 x 110kg) + (5.003 x 180cm) – (6.775 x 22age)

Multiplicera detta med 1.2 för en hel vilodag när du sover i soffan hela dagen och 2.0 när du ligger på en tävlingsatlets träningsdag. Då får du ut hur mycket du förbränner per dag.
    1500 kcalorier är på tok för lite för dig. Ligg på cirka 3000 kcalorier per dag då du tränar och 2200 kcalorier för en vilodag så ligger du på ett underskott om 1000 kcalorier.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.