KOMPLETT Kostschema. Funkar detta? Hjälp tack :)

Home Forums Deff och fettminskning KOMPLETT Kostschema. Funkar detta? Hjälp tack :)

• This topic is empty.
Viewing 12 posts - 16 through 27 (of 27 total)
  • Author

Jofan grabbar, idag har ja gjort lite ändringar i kostschemat.

träningsdagar ser energiprocenten ut såhär:

Kolhydrater 40E%
    Protein 42.5E%
    Fett 17.5E%

Träningsfria (ingen styrketräning) dagar ser ut såhär:

Kolhydrat 37E%
    Protein 45.5E%
    Fett 17.5E%

Verkar det vettigt?

hmm är det dumt o dra i sig 74g kolhydrater på kvällen? typ vid kl 21.00 om man går o lägger sig 22.30?

dilldipparn wrote:
    hmm är det dumt o dra i sig 74g kolhydrater på kvällen? typ vid kl 21.00 om man går o lägger sig 22.30?

Med både morgonpromenad och förmiddagspass med styrketräning är det tvärtom väldigt klokt.

Men dock väldigt fettsnålt.

tjena Eddie. okej det låter ju bra det! Är det för mkt med 10g fett?

middagen ser ut såhär:

400g wokgrönaker
    280g stekt kyckling
    260g kokt potatis
    5g olja
    5g L-glutamin
    1g omega 3

Totalt näringsinnehåll:

71,4g kolhydrat
    78,16g protein
    10,26g fett
    754 kcal

dilldipparn wrote:
    tjena Eddie. okej det låter ju bra det! Är det för mkt med 10g fett?

För MYCKET!?;)

Jag klagade ju på att du äter fettsnålt inte fför MYCKET fett. Men att måltiden just efter träning innehåller 10 g fett är ju i sig inget illa. Men en allmänt väldigt fettsnål kost tror jag är odugligt och öppnar dörrerna på glänt för framtida överätning.

jaha jag trodde du menade att middagen på kvällen skulle vara väldigt fettsnål :) hehe

Jag tkr de nya schemat funkar mkt bättre än det jag körde efter tidigare. då körde ja knappt inga kolisar och gick hungrig o sur ofta.

Nu känns de kanon :)

Vart har fettet tagit vägen i den här dieten, då?

Och varför är folk livrädda för fetter?

jag kör nu 18E% fett.. tkr det funkar bra. Fast ja har inte kört så länge så jag vet inte hur de kommer funka. Ngt som e bra med de nya schemat är att man slipper gå hungrig jämt och jag är inte alls lika trött, hängig och sur som jag var när ja körde lågt på kolhydraterna.

Då körde jag ca 50-60g kolhydrat, resten protein och fett..

dilldipparn wrote:
    jag kör nu 18E% fett.. tkr det funkar bra. Fast ja har inte kört så länge så jag vet inte hur de kommer funka. Ngt som e bra med de nya schemat är att man slipper gå hungrig jämt och jag är inte alls lika trött, hängig och sur som jag var när ja körde lågt på kolhydraterna.

Då körde jag ca 50-60g kolhydrat, resten protein och fett..

Spelar väl ingen roll nu, men det var bara en övergångsgrej. Hur länge åt du så?

mikaelj wrote:
    Spelar väl ingen roll nu, men det var bara en övergångsgrej. Hur länge åt du så?

jag käkade så från slutet av februari och fram till början av april typ. ungefär 5-6veckor skulle ja tro.

Åhå. Vilken otur du hade. Ytterst få som blir trötta & hängiga så länge.

okej på så vis. jaja vi får väl se hur de nya schemat funkar. Bara ja inte går upp i vikt :P Kanske borde dra ned lite på de totala energi intaget. Det nya schemat finns i min träningsjournal om ni vill kika.

Viewing 12 posts - 16 through 27 (of 27 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.