Home › Forums › Deff och fettminskning › Konsten att hålla vikten
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
14 maj, 2009 at 08:29 #63900Anonym anvandareMember14 maj, 2009 at 08:29 #432401Anonym anvandareMember
Min viktminskning går stabilt neråt. Har på 6 veckor gått från 84 kg till 79 kg. Resan är inte slut här. 4-5 kg till ska bort innan jag är nöjd.
MEN! nu kommer en fråga som jag är säker på att en del funderar över. För en som jag, en vanlig Svensson, som inte tränar på någon professionell nivå eller har lust att maniskt gå in för träningen. Hur håller man vikten? Jag antar att risken är stor att man sakta men säkert lägger på sig sina kilon igen när man nått sitt mål och börjar glida ur ”vikt-tänket”. Jag är rädd att sommarens fester ska sabba allt ihop.
Hur ser filosofin ut för er som nått er drömvikt och nu vill stanna där? Hur ska jag på ett sunt sätt motivera mig att hålla vikten?
(OBS! När jag säger vikten, menar jag naturligtvis vikten av fett på kroppen.)
14 maj, 2009 at 09:35 #432402Anonym anvandareMemberGitarristen wrote:Min viktminskning går stabilt neråt. Har på 6 veckor gått från 84 kg till 79 kg. Resan är inte slut här. 4-5 kg till ska bort innan jag är nöjd.MEN! nu kommer en fråga som jag är säker på att en del funderar över. För en som jag, en vanlig Svensson, som inte tränar på någon professionell nivå eller har lust att maniskt gå in för träningen. Hur håller man vikten? Jag antar att risken är stor att man sakta men säkert lägger på sig sina kilon igen när man nått sitt mål och börjar glida ur ”vikt-tänket”. Jag är rädd att sommarens fester ska sabba allt ihop.
Hur ser filosofin ut för er som nått er drömvikt och nu vill stanna där? Hur ska jag på ett sunt sätt motivera mig att hålla vikten?
(OBS! När jag säger vikten, menar jag naturligtvis vikten av fett på kroppen.)
Sunt sätt för en människa som inte vill tänka för mycket på maten är att hålla sig borta från alkohol så mycket som möjligt, att inte äta så energität mat och röra på sig lite.
14 maj, 2009 at 09:38 #432403Anonym anvandareMemberCykla/promenera till jobb, skola, affär, whatever istället för att ta bilen/bussen.
14 maj, 2009 at 18:42 #432404Anonym anvandareMemberVardagsmotion och undvikande av allt för kalorik mat i allt för stora mängder. McDonals då och då kanske inte gör så mycket, men kombinera det med stillasittande och att ”godislördagen” blir ”godishelgen” och du é rätt körd.
15 maj, 2009 at 12:59 #432405Anonym anvandareMemberVilt, djuriskt sex…
15 maj, 2009 at 19:00 #432406Anonym anvandareMemberLågkolhydratkost är för väldigt många ett väldigt bra sätt att hålla vikten på.
15 maj, 2009 at 19:35 #432407Anonym anvandareMember:
Azmo wrote:Vilt, djuriskt sex…I´ve got the blues real bad, man! Min tjej dumpade mig för 2 månader sedan. Varför tror du jag försöker komma i form egentligen?
JO! För att komma med i matchen igen! :up:
Dessutom ska man se snygg ut på scen när det står 5.000 pers i bubliken och kollar på en…. 😮
21 juni, 2012 at 23:47 #432665Anonym anvandareMemberÄt dig normalmätt på allmänt nyttig mat och fortsätt vara aktiv, ät i princip bara protein o fett på alkoholdagarna även om det kan vara svårt att skippa fyllekäk, osv:)
24 juni, 2012 at 00:53 #474238Anonym anvandareMemberÄr väl egentligen bara o tänka på vad du äter. Ska du äta ett lass med pasta får du väl ha i åtanke att du kommer behöva slita för att bli av med den energin, precis som du skulle behöva träna bort den där chokladkakan.
Jag satsar alltid på att dra upp på andelen kött/grönsaker och på så sätt dra ner på kolhydraterna. Funkar perfekt.2 augusti, 2012 at 11:09 #1066371Anonym anvandareMemberRäkna ut energibalans och håll dig runt det. Går inte faila.
Satsa på mycket protein om du tränar mycket och bryr dig om sånt…
Men det beror ju på hur mätt du vill bli. Ska du äta pizza etc blir det lite mat, men äter du kyckling eller fisk blir det mycket mat på samma antal kcal.SPH
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.