Kört hård diet men kanske i onödan eller?

Home Forums Deff och fettminskning Kört hård diet men kanske i onödan eller?

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Har deffat ganska hårt nu i 2 månader o gått ner ca 7kg. Har käkat ca 1200kcal per dag. Tror jag ligger runt 11-12 i bf. Men sen har jag gått i ca 2h varje dag o varit på gymmet så låt oss säga att jag gjort mig av med lika mycket. Då blir mitt kalori intag 0 för dagen!!!

Är det någon mening att göra så eller finns det en gräns för hur mycket kroppen går ner i fett per dag?

Om 1000kcal underskott är max vad kroppen behöver för att gå ner i vikt så käkar jag gärna 1500kcal per dag så jag orkar träna mer.

Om ni förstår vad jag menar :)

Om jag minns rätt så är det mellan 50 – 70kcal/kg kroppsfett man maximalt kan bränna per dygn.
    Vad väger du?

Om du exempelvis väger 80kg och du har 12%bf så har du 9,6kg fett på kroppen. Altså kan du då maximalt bränna 672kcal/dygn, från fettlagren.
    För att vara säker på att du verkligen ligger på det underskottet så är ett beräknat underskott på ca. 800-900kcal helt ok.

Väger ca 87kg. Ok tackar för hjälpen. Om de stämmer kan jag ju käka mer o träna hårdare då med samma viktminskning.

Nu är dett ganska teoretiskt, det finns en hel del andra faktorer som också spelar in. Du tappar visserligen mer vikt vid ett ännu större underskott, men då är det också en del muskelmassa som ryker.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.