Kost & Deff hjälp!

Home Forums Deff och fettminskning Kost & Deff hjälp!

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Sho sho. Nu efter nyår känner jag att det är dags att börja deffa. Har gymmat ca 4 dagar i veckan sen April 2012.
    Min kost var någorlunda i början men har blivit rätt dåligt nu mot slutet av året. Ska till Mallorca nu i sommar och vill ha en bra kropp :). Mitt schema är upplagt såhär –
    Måndag: Bröst & Mage
    Tisdag: Triceps & biceps
    Onsdag: Rygg
    Torsdag: Axlar
    Fredag: Bröst & mage
    Jag är 17 år, 181 cm väger 85. Jag har underhudsfett jag skulle vilja bli av med. Till saken, skulle behöva hjälp att lägga upp ett matschema och även uträkning av hur mycket protein/fett/kolhydrater jag borde ta in och om jag borde lägga in lite kondition i schemat. Ska även köpa in lite saker från MMSports som jag skulle kunna behöva hjälp med. Jag hade tänkt mig Whey 100 och två burkar Craze. Men då är frågan är det bra att köra på Whey 100 och isåfall hur många gånger om dagen?. Skulle vara till storhjälp om någon löste mitt problem!

Tack på förhand
    – Dennis :)

http://matkalkyl.se/berakna-energibehov-kcal.php

Harris-Benedict-ekvationen ger dig det här svaret för att minska 0.5kg/vecka:

Kalorier

Ditt basala energiintag (BMR) är 2026 kcal per dag.

Ditt totala energiintag för att behålla nuvarande vikt är 3141 kcal per dag.

Ditt totala energiintag för att Minska i vikt är 2641 kcal per dag.
    Fördelning av energikällor

Energiintaget (2641 kcal / dag) är uppdelat på följande sätt:
    Protein

132 gram protein per dag. 528 kcal kommer från protein.

Kolhydrater

330 gram kolhydrater per dag. 1320 kcal kommer från kolhydrater.

Fett

88 gram fett per dag. 792 kcal kommer från fett.

Hej!
    Angående ditt schema, du har glömt den viktigaste dagen av dom alla, ben! :) Jag tycker att istället för att köra 2dagar mage/bröst så ska du lägga in en dag ben/vader. När du tränar ben utlöser kroppen mer testostreon vilket hjälper dig att bygga muskler på hela kroppen. Det är heller inte jättesmart att lägga tricepspasset dagen efter ett bröstpass då du använder triceps när du tränar bröst, likaså biceps/rygg. Musklerna måste få vila. Här är några scheman där upplägget är bra för 5dagar i veckan:
    http://www.cutandjacked.com/articles/48

Whey 100 funkar ja :) Själv tar jag det i samband med träning samt i min ”frukost shake” som består av mjölk, whey, ägg, bär och banan.
    När du lägger upp ditt kostschema inför deffen så försök äta mellan 5-7 gånger per dag. Ha alltid en proteinkälla, en fettkälla och en kolhyderatkälla till alla mål. Få i dig 1g fett per kg, 2g proetin per kg och sedan fyller du på med kolhyderater till önskat kcal-intag.

Mer info
    https://www.body.se/forum/deff-och-fettminskning/deffguide-266225

Mvh

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.