Kost för fettminsking och muskel byggnad

Home Forums Deff och fettminskning Kost för fettminsking och muskel byggnad

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

Tjena!

Jag har nu kört på ganska bra det senaste halvåret med styrketräning och konditionsträning och känner att jag börjar komma i bra form. Jag har läst fruktansvärt mycket på nätet om alla möjliga kost tipps och träningstipps men anledning till att jag gör en tråd här är för jag vill få reda på om det finns något i min kost jag skulle kunna ändra för att få ut mer av min träning.
    Jag styrketränar 4-5 gånger i veckan och kör 2-3 konditionspass i veckan.
    Jag vill som sagt öka muskelstyrka och minska den fett massan jag har kvar!

Här är mitt kost upplägg för en normal dag

Frukost vid 8: Müsli med yoghurt och ett glas vatten + 1-2 koppar kaffe

Mellanmål vid 11: Nån frukt, banan, äpple, persika

Middag vid 14: Någon form av kött, tonfisk, lax, kyckling eller nått nötkött och en stor sallad och endast lite kolhydrater i form av ris, pasta eller potatis och ett glas vatten

17:00 före träning: ca, 120g keso med tonfisk eller makrill i tomatsås och en frukt till och 1 glas vatten

20:00 efter träning: Kött i form av kyckling eller tonfisk och en stor sallad och 1 glas vatten.

Vissa dagar när jag inte jobbar kör jag 2 pass per dag och slänger då in ett löp pass efter middagen.

Detta är en vanlig dag för mig men dagar jag jobbar kan det se lite annorlunda ut. Men det jag frågar er som är lite mer insatta är om det ser bra ut i mitt syfte?

Tack på förhand!

Mvh Jesper

Hur lång och hur tung är du då? :)

Edit: Och vad siktar du på kilomässigt?

Bänkpress: Jag har inte sagt att det är svårt och det tycker jag inte det är måste jag säga, det gäller bara att äta och träna rätt. Jag undrar ju bara om min kost är någorlunda bra till mitt syfte.

Jag är 175cm lång och väger 72kg. Någon målvikt har jag inte direkt satt eftersom jag inte kommer sluta träna. Jag trivs med träning och har alltid gjort.

Som sagt vill jag bara ha synpunkter på mitt kost schema förhållande till träningen.

Jesprer wrote:
    Bänkpress: Jag har inte sagt att det är svårt och det tycker jag inte det är måste jag säga, det gäller bara att äta och träna rätt. Jag undrar ju bara om min kost är någorlunda bra till mitt syfte.

Jag är 175cm lång och väger 72kg. Någon målvikt har jag inte direkt satt eftersom jag inte kommer sluta träna. Jag trivs med träning och har alltid gjort.

Som sagt vill jag bara ha synpunkter på mitt kost schema förhållande till träningen.

Ok, ser att vi är ungefär samma situation. Har även tränat ”ordentligt i ett halvår” och gått ner ganska mycket. Börjar nu vara i stadiet då jag deffat/bantat bort min gamla övervikt, men ännu ett par kilo så är jag riktigt nöjd. Då blir det full fokus på muskeltillväxt. Tränar för tillfället en mix av kardio och styrketräning som du, och jag tycker nog att man kan bygga muskler godtagbart snabbt fast man bränner fett, men antagligen till en viss ”gräns”.

Tycker för övrigt din kosthållning ser bra ut, särskilt om du mår bra. Mycket protein genom kött och ordentligt med grönsaker är en bra kost vid fettbränning/muskelbyggning, och har fungerat bra för mig :up:

Vet inte om jag har besvarat din fråga helt och hållet, men det var kul att höra någon i en liknande position och ville dela med mig lite. Fortsätt med den goda livsstilen :)

In och kika lite på [http://leangains.com/] . Grandmaster här på forumet som skriver där, finns mycket vettigt att ta åt sig.

Vore gött om någon kunde komma med bra förslag på proteinrika mellanmål för deffning och muskelbyggnad! Tror det är många som letar efter sånna. Som jag skrev i första inlägget har jag kört en tid med Keso och makrill i tomatsås eller tonfisk 1 timme före träning och jag känner mig starkare på gymmet. Kan vara en tillfällighet att jag känner så men det känns bra iafl.

Så sant Flessa. Självklart är det som du säger.
    Mycket tjat om Keso från min del här men vad tycker ni? är det bra o äta keso i normala mängder när man deffar och bygger?
    Har läst mycket och vissa tycker inte det och vissa älskar det.

Jesprer wrote:
    Mycket tjat om Keso från min del här men vad tycker ni? är det bra o äta keso i normala mängder när man deffar och bygger?

Ja givetvis.

Och det gäller all mat i alla situationer.

Hårda wook grönsaker som broccoli, morötter, vattenkastanjer, majs o sånt har jag ätit en hel del vilket har känts bra tillsammans med kyckling eller tonfisk. vitaminer o mineraler från grönsakerna och protein från köttet. Perfekt! Salt peppar och italiensk salladskrydda på wooken är riktigt gott. snabbt o lätt att göra.

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.