KreAlkyin vid deffning

Home Forums Deff och fettminskning KreAlkyin vid deffning

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

Hej,

Ifall man skall ge sig på deffning skall man då sluta upp att ta KreAlkyin eller kan man köra på som vanligt?

Mvh //Jesse

Tja. Tack.
    Binder inte Kreatin en massa vatten?

Mvh //Jensa

Jesse wrote:
    Tja. Tack.
    Binder inte Kreatin en massa vatten?

Mvh //Jensa

Även om den gjorde det så spelar det väll ingen roll eller?

Sluta med kreatin kan man ju göra om man tex ska ta foton på fysiken inför en tävling eller skall tävla på riktigt.

Annars är kreatin/kre-alkalyn osv rikigt grymt under deff i min mening.
    Har själv dragit på med kreatin igen mellan SM och lucia nu, och fått bra styrkeökningar/behållningar trots hårt dietande.

Jag kommer dock att sluta med kreatinet Ca 3 veckor innan tävling för att inte riskera att vatten hamnar på fel ställen.

En liten fråga bara. Jag kör åxå med kre-alkalyn. Men är det egentligen någon större skillnad på det kreatinet och vanligt kratin monohydrate?

Nu blir JAG förvirrad här.. : Har precis börjat med Kre-Alkalyn JUST för att det inte ska binda vatten och för att jag ska få behålla så mycket styrka som möjligt när jag ska tävla i AF på DC. Men iom. att detta intas bara innan träningen och inte kräver någon uppladdning som vanligt monohydrat så ska det väl inte vara några problem i avseende på deffen? Eller?? :|

Olimp ska till mig på fitnessfestivalen förra året att det inte skulle binda vatten. Om man kan lita på det påståendet har jag ingen aning om. Jag har själv inte märkt av någon större uppsamling. Men någon kanske vet mer?

aix wrote:
    Nu blir JAG förvirrad här.. : Har precis börjat med Kre-Alkalyn JUST för att det inte ska binda vatten och för att jag ska få behålla så mycket styrka som möjligt när jag ska tävla i AF på DC. Men iom. att detta intas bara innan träningen och inte kräver någon uppladdning som vanligt monohydrat så ska det väl inte vara några problem i avseende på deffen? Eller?? :|

Det e en ganska markant för att inte säga avgrande skillnad mellan att tävla i BB och AF

Tävlingsmomenten i AF kräver ju styrka och uthållighet.
    BB har ju inget styrke eller uthållighetsrelaterat när det kommer till själva tävlingen. Därför är det onödigt att ens riskera att binda vätska på fel ställe då detta kan vara avgörande för en hel del placeringar.

I AF så spelar fysiken inte den enda och avgörande rollen för vilken placering du får utan hur du presterar i styrke och konditionsronderna är viktigare eller?

Kre alkalyn SKA inte binda vatten så känner du dig tight och upplever att du får ut mycket av det styrkemässigt så kör hela vägen.

Jag kommer köra det på tävlingsdagen.

Samir wrote:
    Det e en ganska markant för att inte säga avgrande skillnad mellan att tävla i BB och AF

Tävlingsmomenten i AF kräver ju styrka och uthållighet.
    BB har ju inget styrke eller uthållighetsrelaterat när det kommer till själva tävlingen. Därför är det onödigt att ens riskera att binda vätska på fel ställe då detta kan vara avgörande för en hel del placeringar.

I AF så spelar fysiken inte den enda och avgörande rollen för vilken placering du får utan hur du presterar i styrke och konditionsronderna är viktigare eller?

Kre alkalyn SKA inte binda vatten så känner du dig tight och upplever att du får ut mycket av det styrkemässigt så kör hela vägen.

Jag kommer köra det på tävlingsdagen.

Ok, alla säger så olika, men jag känner heller inte att jag binder nån vätska hittills. Så jag kör på, även dan jag ska tävla! :up:
    I AF så är fysikronden ändå 50% av tävlingen och chins/dips resp. rodd vardera 25%. Därmed är fortfarande det visuella av stor vikt så klart även om detta är en mångkamp. :aggresiv:

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.