kreatin under deff??

Home Forums Deff och fettminskning kreatin under deff??

• This topic is empty.
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author

vätskan bryr du dig ju inte om förr än den dagen du ska vägas eller prestera på scen

Mr tony wrote:
    är det bra att ta kreatin under deff, jag tänker : att under deff så är ju målet att bli av med fett och vatten massa, men kreatin binder ju bara ny vätska .
    då blir det ju knappast lägre siffror på vågen??

Att tappa vätska har väl knappast något egenvärde i sig? VILL du gå runt och lida av vätskebrist? Dessutom är det inte ”plufsighetsvätska” (d.v.s. vätska i huden) som kreatinet binder utan vätska i muskulaturen. Du ser bara grövre ut av att ha välfyllda muskler.

Att inta kreatin under deff skulle jag snarare säga är riktigt smart, eftersom kreatinets effekt är en liten marginell boost av orken. Ett reps här och ett reps där under passet. Det är precis vad som behövs när matintaget är otillräckligt.
    Således kanske kreatinet kan ge dig den lilla energin som maten tyvärr inte kan tillgodose dig fullt ut under en period av kaloriunderskott.:up:

Mr tony wrote:
    alltid när jag börjar ta kreatin så får jag genast en något plufsigare hals.

Oh no, the horror!:ike:

Haha, skämt åsido. ”En plufsig hals” säger du? Det är något jag tro väldigt få skulle lägga märke till och något jag tror du inbillar dig.
    Om inte så är det ju knappast någon katastrof som överstiger fördelarna med kreatinet direkt.;)

Så kör på det säger jag och lycka till!:up:

Jag får oxå tjock hals av kreatin!! Haha :D . nejdå

Men vad Innehåller kreatin igentligen? Ungefär samma som protein?

JamalBudim wrote:
    Men vad Innehåller kreatin igentligen?

Kreatin…

”Kreatin är ett naturligt ämne som ingår i kroppens energiomsättning. Kreatin finns i kött och fisk, men inte tillräckligt för dig som idrottar.”
    Då måste det ju va ungefär som protein ju :O aja skitsamma!
    Hur vart de nu, dåligt me kreatin under deff? ;]

Kreatin hjälper till med styrkan bra under iaf mina deff perioder.
    Klockrent säger jag,ser ingen anledning till att inte ta det.

Hur tar ni ert kreatin?
    morgon/före träning/efter träning??

Vart sugen å börja ta kreatin igen nu :D
    slutade med de för ett tag sen för att jag inte tror någonting på de :p

när tar ni kreatinet då?
    bara tränings dagarna?
    morgon/nån timma innan träning/under träning eller efter träning?

JamalBudim wrote:
    ”Kreatin är ett naturligt ämne som ingår i kroppens energiomsättning. Kreatin finns i kött och fisk, men inte tillräckligt för dig som idrottar.”Då måste det ju va ungefär som protein ju :O aja skitsamma!

Om det hade varit samma som protein hade det fetstilta verkligen inte stämt iaf, knappast som att en idrottare inte får i sig tillräckligt med protein från fisk och kött.
    Men återigen, nej det är definitivt inte samma sak. Kreatin ingår inte som byggstenar i kroppen utan utgör energibuffert i celler. För att uttrycka det kortfattat och simpelt.;)

Joanner wrote:
    när tar ni kreatinet då?
    bara tränings dagarna?
    morgon/nån timma innan träning/under träning eller efter träning?

Mm håller med.. :) när är det rekommenderat att man tar Kreatin?

Ta kreatinet när det passerar mycket kalorier från kolhydrater och aminosyror genom musklernas cellväggar. Alltså: ta kreatin PRECIS FÖRE träning tillsammans med protein/aminosyror och kolhydrater.

Personligen tror jag att om man stoppar i sig kreatin vid tidpunkter då det inte tas upp i musklerna lika effektivt (= när musklerna inte förbrukar energi) binder det mer vätska under huden samt vänjer kroppen snabbare utan att ge nämnvärd extra effekt.
    Men det är bara vad JAG TROR.

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.