Home › Forums › Deff och fettminskning › Kritik på deffschema
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
20 januari, 2013 at 20:13 #100692Anonym anvandareMember20 januari, 2013 at 20:13 #1073358Anonym anvandareMember
Hej,
Jag är 17 år, väger 65 kg och är 178 cm lång. Skulle vilja ha lite kritik och åsikter på detta schema.
Frukost: 1 dl(34 gram) Havregryn = 5 gram protein
50 gram Hallon(Ica Basic) = 0.5 gram protein
1 dl(87 gram) Lättmjölk = 3 gram
2 kokta ägg(108 gram) = 13.2 gramLunch: En mindre portion Pasta med köttfärsås(250 gram kanske) = 16.0 gram protein
eller kycklingsallad(Äter på restaurang så kan inte väga . Kycklingsallad ca en portion dvs 300 gram) = 34.0 gram proteinEfter träning: Whey-80 proteinshake = 28 gram protein
Middag: Kycklingfile/lax/löfbiff/omelett/annat proteinrikt + 50 gram isbergssallad + en halv avokado(50gram) = 65.9 gram protein (kycklingfile) + 0.4 gram protein + 1.0 gram protein
= 18.4 gram protein (lax) + 0.4 gram protein + 1.0 gram protein
= 13.2 gram(omelett) + 0.4 gram protein + 1.0 gram protein, 84 kcalSå totalt om vi säger att jag äter pasta med köttfärsås till lunch och kycklingfile till middag får jag i mig 133 gram protein, vilket är mer än 2g/kg.
Tycker ni jag ska köra på detta?
Förresten kör jag på det här gymschemat under deffen:
Måndag: Vila
Tisdag: Överkropp (4×8 Bänkpress, 3×8 Militärpress, 3xMax Chins, 3×8 Sittande rodd, 3×8 Baksida axel i maskin, 3×12 Dips, 3×8 Biceps hantel curl)
Onsdag: Överkropp (4×8 Bänkpress, 3×8 Militärpress, 3xMax Chins, 3×8 Sittande rodd, 3×8 Baksida axel i maskin, 3×12 Dips, 3×8 Biceps hantel curl)
Torsdag: PW
Fredag: Överkropp (3×8 Knäböj, 3xMax Cablecrunches, 3×8 Benpress, 3×20 liggande benlyft(en magövning som tar riktigt bra på mig), 3×8 sittande bencurl, 3×10 Vadövning)
Lördag: Onsdag: Underkropp(3×8 Knäböj, 3xMax Cablecrunches, 3×8 Benpress, 3×8 sittande bencurl, 3×10 Vadövning, 3×15 Liggande benlyft)
Söndag: PW20 januari, 2013 at 22:54 #1073366Anonym anvandareMemberTill att börja med skulle jag fråga om du har något att deffa på för att 65kg och 178 lång tycker jag inte låter som några jättehöga siffror då jag tror att du redan har en rätt låg fettprocent och om magrutorna inte syns tillräckligt tydligt så tror jag att du har för lite muskler på kroppen och skulle ha en fördel av att gå upp i vikt och bygga mer muskler ist för att gå ner.
Alldeles för lite kolhyderater och fett skulle jag säga. 1g fett/kg skulle jag rekomendera! Sen ang. kolhyderater räkna ut ditt energibehov, räkna ut hur mycket kalorier ditt protein och fettintag blir tillsammans och lägg sedan till kolhyderater så att du har ett energiunderskott på ugnefär 500kalorier. Då kommer du gå ner 0.5kg i veckan då ca 7000-7500kalorier motsvarar 1kg fett.
Om du inte orkar räkna exakta kalorier så addera gärna lite fett och kolhyderater till dina måltider väg dig en gång i veckan (på morgonen) och se hur resultatet blir, tänk på att första veckan gör du av med rätt mycket vätska så du troligen kommer gå ner mer då än resten av tiden.
Ang. Träningsschemat så tycker jag du ska tänka om lite. Testa ett av schemana på denna sidan
http://www.cutandjacked.com/articles/13 för som det ser ut nu så tränar du tex. ingen ländrygg, inga traps, inget övre bröst, vaden är tvådelad och du tränar bara ena delen osv. Detta kommer leda till att din kropp inte ser symetrisk ut.
Jag tycker även att du inte ska köra samma muskelgrupper två dagar efter varandra, det tar 48h för en muskel att återhämta sig från att du tränat den för när du tränar den bryter du ner den så jag tror att du gör dig själv en björntjänst genom att lägga upp det som det är nu. Att splitta alla muskelgrupper på enbart 2pass tycker jag är jobbigt då jag får jättelånga pass om jag ska hinna köra igenom hela muskelgrupperna och då kommer min energi ta slut. Skulle råda dig att köra 2-3muskelgrupper per dag om du köra 4split!Mvh Vincent
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.