Kroppsformens variation

Home Forums Deff och fettminskning Kroppsformens variation

• This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author

Har märkt nu under min deff, att min kropp kan se väldigt snygg ut under vissa perioder, när man har lite mindre vätska i sig, och kanske inte ätit så mycket mat nyligen.

Om man istället har ätit och druckit ganska mycket, så försvinner de ”normala” rutorna.

Om jag bara ätit och druckit normalt, enligt deff-mått så ser formen ganska skaplig ut.

Det jag funderar på, är ju att om jag skulle sluta deffa, så kommer väl mina vätskenivåer öka igen, och ”sabba” min beachform?
    Är det en bra idé att ligga på lite underskott/jämn nivå i energiintaget för att beachformen ska hålla i sig, eller kan det vara dumt att ligga ”lågt” så pass länge, när jag redan deffat 8 veckor?

Tipset ”gå till beachen uttorkad och på tom mage, och ät när du kommer hem” känns kanske inte så stabilt?

Rutorna försvinner inte (om du nu har rutor), men magen kan ju bli större efter du ätit eller druckit… På mig ser bara rutorna ”maffigare” ut efter jag ätit eller druckit mycket!

Njae, tror jag har lite för hög fettprocent för att mat/vatten ska vara till en fördel så de ser ”maffigare” ut ;P

Ligger väl på runt 10% skulle jag tro.

Joo, det är väl det tipset jag har fått från ganska många när jag började min deff.

Saken är den att jag är fotbollsspelare också, och jag vill inte behöva bulka upp mig för mycket, så att magen blir för rund, eller att resten av kroppen blir allt för tung så fotbollen blir lidande.

Min utopi var att deffa ner till låg fettprocent, och jobba sig uppåt med muskelbygget därifrån, utan att fettprocenten ökar.

Syns inte dina rutor efter lite mat på 10% BF så hjälper nog ingen deff dig att få fam dem bättre…

[http://junsele.com/viewpic.asp?id=117495]

Så kan magen se ut en bra dag. Antar att några kg fett mindre hade inte skadat.

Väger dock ~72 kg, och är 185 cm, så tråkigt nog hade man blivit ännu mindre än man redan är..

Du behöver ju inte deffa, tror snarare dina rutor ”försvinner” pga olika ljus-förutsättningar… Sola lite istället!

Lägg dig på ett litet överskott och arbeta uppåt därifrån, tycker det känns onödigt att gå ner på så låg BF för att sen börja bygga uppåt.

Sen 10% är väldigt lågt, man underskattar nog rätt ofta hur mycket BF man egentligen har.

TheUnknown wrote:
    Har märkt nu under min deff, att min kropp kan se väldigt snygg ut under vissa perioder, när man har lite mindre vätska i sig, och kanske inte ätit så mycket mat nyligen.

Om man istället har ätit och druckit ganska mycket, så försvinner de ”normala” rutorna.

Om jag bara ätit och druckit normalt, enligt deff-mått så ser formen ganska skaplig ut.

Det jag funderar på, är ju att om jag skulle sluta deffa, så kommer väl mina vätskenivåer öka igen, och ”sabba” min beachform?
    Är det en bra idé att ligga på lite underskott/jämn nivå i energiintaget för att beachformen ska hålla i sig, eller kan det vara dumt att ligga ”lågt” så pass länge, när jag redan deffat 8 veckor?

Tipset ”gå till beachen uttorkad och på tom mage, och ät när du kommer hem” känns kanske inte så stabilt?

Har kroppen kommit att reduceras till bara magen nu? Dagens ungdom och deras sexpacksfixering! :

Grenen wrote:
    Lägg dig på ett litet överskott och arbeta uppåt därifrån, tycker det känns onödigt att gå ner på så låg BF för att sen börja bygga uppåt.

Sen 10% är väldigt lågt, man underskattar nog rätt ofta hur mycket BF man egentligen har.

Glimma wrote:
    Har kroppen kommit att reduceras till bara magen nu? Dagens ungdom och deras sexpacksfixering! :

Jo, jag vet att 10% är lågt, men ligger nog där runt. 72-73 kg och 185 cm.

Jag sätter högre värde på ett snyggt 6pack, än att offra det för att lägga in fett i bröst och armar så de ska se rundare och större ut, samtidigt som rutorna reduceras till EN lite rundare.

Du har en snygg fysik redan nu. Att kategoriskt döma ut din önskan att bli lite hårdare är bara löjligt. Visst är det definitivt inget som behövs och om du dessutom har som mål att faktiskt bli stor och stark så ser jag ingen som helst anledning att deffa för dig.

Men om dina målsättningar med träningen och ditt kroppsideal inte stämmer överens med byggarskadade medlemmar på det här forumet ska du ju gå på vad DU vill och inte vad andra tycker.

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.