Kroppsövningar + Deff ? Hjälp behövs

Home Forums Deff och fettminskning Kroppsövningar + Deff ? Hjälp behövs

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Hej

Jag har tänkt börja deffa nu i januari men jag vet inte vilka resultat jag kan förvänta mig om jag tränar med kroppsövningar under deffen istället för att gå till gymmet?

För det första så är jag en normalbyggd kille med en del underhudsfett som jag skulle villja bli av med. Jag är otränad men interesserad av kroppsövningar.

Har läst att om man inte kör tungt med få reps så finns en risk att muskelmassan går förlorad under deffen. Men eftersom jag inte har någon märkbar muskmassa att förlora så undrar jag om det skulle spela någon roll om jag körde ett högre antal reps 15-35rep(kroppsövningar) hur skulle min kropp se ut efter det efter det (förutsatt att jag sköter kost osv)? Skulle jag bara vara smal och spinkig eller smal men ändå muskulös?

Och så undrar 2 saker till.

Om man kör övningar som (triange pushups) en svårare variant av vanliga armhävningar där jag bara klarar 6 rep. Skulle sådana typ av övningar ge samma resultat i slutändan av deffen som om jag hade gått till gymmet istället och gjort någon tung övning där jag klarade 6rep.

Hade tänkt avancera inom detta område och köra mer avancerade övningar dvs (större belastning) tex: armhävningar med en hand, pistols, osv. Det skulle vara en enorm belastning för mig där jag inte skulle kunna hålla strikt form. Hur mycket skulle jag förlora på att utföra dessa övningar utan att kunna hålla en strikt form? (Vet strikt form är väldigt viktigt men på detta sätt får jag en tung belastning)

/mvh

bara du äter det kroppen behöver så ska du inte vaqra orolig för att förlora mågra muskler direkt. Men du kommer ju med all största sannolikhet tappa lite eftersom du ligger på -. Dock så verkar det som du är ganska ovan gymmare så då kan du tom lägga på dig muskler eftersom du kommer träna ganska hårt ändå, det blir ju vad man gör det till.

Tack för svaret.

Men tycker du jag ska köra högt reps antal som jag nämde 15-35rep eller ska jag köra få rep fast då kommer jag inte klara att utföra övningarna på ett korrekt sätt.

/mvh

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.