Home › Forums › Deff och fettminskning › Kvällsmål
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
15 januari, 2008 at 21:47 #76384Anonym anvandareMember15 januari, 2008 at 21:47 #626297Anonym anvandareMember
Tjena!
Jag har precis börjat med deffen till sommaren. Är riktigt motiverad och fuskar inte, men jag tänkte kolla ifall någon har tips på kvällsmål som är okej att käka under hårddeff? Finns det inte så glömmer jag det, men om det finns något som inte är dåligt att käka på kvällen så why not ?
Tacksam för alla svar.
15 januari, 2008 at 21:57 #626298Anonym anvandareMemberSamma saker som du äter vid andra tillfällen. Bara du håller dig inom tänkta kalorigränser totalt.
16 januari, 2008 at 00:46 #626299Anonym anvandareMemberKing Grub wrote:Samma saker som du äter vid andra tillfällen. Bara du håller dig inom tänkta kalorigränser totalt.Jaha okej. Tack för svaret
16 januari, 2008 at 09:21 #626300Anonym anvandareMemberJag brukar trycka en burk makrill på 4 st hårdbröd.
makrillen är strax under 200 kcal och mackorna runt 150 kcal.
Mättar kalas och smakar helt okej.16 januari, 2008 at 14:57 #626301Anonym anvandareMemberQustaph wrote:Jag brukar trycka en burk makrill på 4 st hårdbröd.
makrillen är strax under 200 kcal och mackorna runt 150 kcal.
Mättar kalas och smakar helt okej.Om du frågar mig så är det 600 kalorier i onödan. Skicka mackorna åt he…
Käka makrillen direkt ur burken.16 januari, 2008 at 16:43 #626302Anonym anvandareMembernasse wrote:Om du frågar mig så är det 600 kalorier i onödan. Skicka mackorna åt he…
Käka makrillen direkt ur burken.1. Läs om, läs rätt. 150 kcal, inte 600.
2. Behöver man energi och föredrar att lägga en viss del på kvällen, är det inte ”onödigt” att utesluta måltidens kolhydratkälla.
16 januari, 2008 at 19:02 #626303Anonym anvandareMemberKesella är din vän:D Personligen gillar jag de små man köper på Ica. Men de finns stora 500g på Lidl. Blanda i lite bär eller frukt. Är Mums
16 januari, 2008 at 23:25 #626304Anonym anvandareMemberUltra-Henke wrote:Kesella är din vän:D Personligen gillar jag de små man köper på Ica. Men de finns stora 500g på Lidl. Blanda i lite bär eller frukt. Är MumsHehe om jag ska vara ärlig så har jag ingen aning om vad kesella är ?
18 januari, 2008 at 01:06 #626305Anonym anvandareMemberKung Bruno wrote:Kvarg, färskost.Ungefär som keso.
Arlas kvarg, 10-13kr för 250g
[img=http://www.matservice.se/bilder/sma/kesella.jpg]Lidls kvarg 11.90kr för 500gTackar! låter gott
18 januari, 2008 at 14:01 #626306Anonym anvandareMembernasse wrote:Om du frågar mig så är det 600 kalorier i onödan. Skicka mackorna åt he…
Käka makrillen direkt ur burken.Vart får du 600 ifrån?
Det blir 350 kcal sammanlagt och jag själv tycker det är värt 150kcal extra för det blir mycket godare om man lägger det på några mackor. Men smaken är väl som baken…19 januari, 2008 at 01:24 #626307Anonym anvandareMemberJag är i början av min deff….
och kvarg från Ica & Lidl är mina 2 bästa vänner !Fråga du mig, så är Ica´s Lätt-Kesella bäst om man
typ ska käka ur burk och är lite kräsen, typ om du ha
ren tonfisk eller kyckling du vill ha ner – då är detta
ett fin fint val.
Ska du däremot göra nån röra med tonfisk i, kanske
lite vitlök och andra kryddor till ditt mål med 500 g
kyckling eller vad det nu må vara, så funka Lidl´s kvarg likabra…Smaken är som baken, lättkeso funkar bra också ju – valet är ditt!
Testa för allt i världen om du ej redan gjort det,
framförallt tycker jag det hela känns lite lyxigare
under deff med kvarg – då man få lite känsla av
att det är lite ”fetare” och gör maten godare……Lättkesellan från Ica är ju snabbmat på 250g burk
som är lätt och frakta med sig också… stort + !Lycka till ! Mvh. Stoffe
19 januari, 2008 at 11:35 #626308Anonym anvandareMembermegarexi wrote:Jag är i början av min deff….
och kvarg från Ica & Lidl är mina 2 bästa vänner !Fråga du mig, så är Ica´s Lätt-Kesella bäst om man
typ ska käka ur burk och är lite kräsen, typ om du ha
ren tonfisk eller kyckling du vill ha ner – då är detta
ett fin fint val.
Ska du däremot göra nån röra med tonfisk i, kanske
lite vitlök och andra kryddor till ditt mål med 500 g
kyckling eller vad det nu må vara, så funka Lidl´s kvarg likabra…Smaken är som baken, lättkeso funkar bra också ju – valet är ditt!
Testa för allt i världen om du ej redan gjort det,
framförallt tycker jag det hela känns lite lyxigare
under deff med kvarg – då man få lite känsla av
att det är lite ”fetare” och gör maten godare……Lättkesellan från Ica är ju snabbmat på 250g burk
som är lätt och frakta med sig också… stort + !Lycka till ! Mvh. Stoffe
Okej! Tack så mycket för tipsen stoffe.
Nu ska det testas -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.