- This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Deff och fettminskning › Kvällsmål under deffning ?
Tjabba !!
Väger 105 kg & håller nu på att deffa, tänkte hur de fungerar med kvällsmål då? Jag blev så sjukt sugen på att göra en omelett men är dock inge hungrig.
Ska jag skippa den eller gör de inte speciellt mycket om jag äter en nu på kvällen?
Jag ska ju förbruka mer energi än vad jag tar in & är de då onödigt att äta kvällsmål om jag inte ens är hungrig, mer sugen ?
// Mabbe
Har du inget upplägg? allt handlar ju om hur mycket kcal du får i dig . Gör du din omlett om du kcal för det
Nej har tyvärr inget upplägg, vad är den totala kcal intaget man får proppa i sig per dag om man har en vikt på 105 & är 187 cm ?
Det beror på hur mycket energi du förbrukar, och det beror på vad du gör. Allt du gör kostar energi, och alla med samma längd och vikt förbrukar långt från samma mängd energi.
Hursomhelst är det inte några problem att äta bara därför att det är kväll, så länge du har utrymme för det kalorimässigt.
[http://www.exrx.net/Calculators/CalRequire.html]
Här kan du se på ett ungefär vad du gör dig av med kalorimässigt !
Precis som ovanstående säger beror det på hur du ligger energimässigt övrig dagen. Själv tränar jag tidigt på morgonen så jag äter på ganska bra innan jag lägger mig. Dels så har jag bra med energi i träningen och dels så blir sömnen dålig då man ligger lågt kalorimässigt. Men äter jag ordentligt på kvällen brukar jag sova bra. proteindrink bestående av kasein, alternativt kesella, kanske några långsamma kolhydrater
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY