- This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Deff och fettminskning › Kvällsmat
Tjena får se om jag förstått detta rätt.. När man deffar är det väll inte så bra att äta mat innan man ska gå och lägga sig? Men om man tar en protein drink som nästan bara innehåller protein är det bra dåligt? ska man hoppa över drinken eller lägger det sig som fett? Ni får ursäkta den konstiga frågan jag är ny inom detta område.
Finns inget negativt med att äta på kvällen. Har du en viss kaloribudget för dagen kan du äta sista måltiden klocjkan 18 eller klockan 22, ingen skillnad.
Möjlig nackdel är eventuella svårigheter att sova, om du inte sover sämre efter matintag så finns inga nackdelar.
Möjlig nackdel är eventuella svårigheter att sova, om du inte sover sämre efter matintag så finns inga nackdelar.
Så det det negativa med att äta på kvällen/natten är alltså svårigheter att sova? det har inget med fett att göra?
Sömnproblem är långt ifrån något som sker för alla. Vissa upplever det så helt enkelt, jag själv tillhör inte den kategorin utan sover snarare som skit om jag är hungrig.
Fettbalansen lär inte påverkas förutsatt att du håller dig inom planerat kaloriintag. Börjar vi prata nattätande och helt omvända dygnsrytmer blir saken annorlunda, men är det inte mer extremt än några kvällstimmar hit och dit behöver du inte oroa dig alls.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY