Kvarg

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 31 total)
  • Author

Hej! Är ny på detta forum, inte visat mig så mkt men kände att efter dagens promenad var jag bara tvungen.

Påbörjade min deff för sommaren förra veckan och har glidit på bra hittils :) Till min stora besvikelse har Lidl nu slutat sälja kvarg!! Det har tydligen blivit spärrat från Tyskland :(

Vad tkr ni om det? Bara jag som är oehört beroende av kvarg?

NoGain_Diabetes wrote:
    Hej! Är ny på detta forum, inte visat mig så mkt men kände att efter dagens promenad var jag bara tvungen.

Påbörjade min deff för sommaren förra veckan och har glidit på bra hittils :) Till min stora besvikelse har Lidl nu slutat sälja kvarg!! Det har tydligen blivit spärrat från Tyskland :(

Vad tkr ni om det? Bara jag som är oehört beroende av kvarg?

Tja!

Jag som köpte ett flak kvarg på lidl idag!?
    Bor för övrigt i Malmö…

VA? Har de slutat med kvarg? Det här måste jag verkligen kolla upp, får nog åka till Lidl imorgon redan och fråga. Tänkte nämligen precis köpa på mig ett par flak. :D

Jag köpte kvarg idag på Lidl.

Flessa wrote:
    Dock så börjar det ju höja priserna, öre för öre, så snart är det väl i klass med Arlas tyvärr.. Kan rekommendera Ehrmanns Fettfria Kvarg för 6 Kr/250 Gramsburk, finns på Willys. Lätt den godaste kvargen med.. :)

Den har jag inte sett! Vilken Willys?

Taxi! Lite väl mycket kolhydrater för min smak, men tack för besväret!

Vore ju helt lysande om dom äntligen stoppar försäljningen av det där östrogenkladdet!

Tobbe K wrote:
    Vore ju helt lysande om dom äntligen stoppar försäljningen av det där östrogenkladdet!

ord och inga visor:)

Flessa wrote:
    lite väl mycket kolhydrater? Arlas & milbonas är ju väldigt likvärdiga..3,5 resp3,9 & 4,1.. Fast, ja är man väldigt petig så blir det ju något gram ;)

Mm. Jag jämför kanske lite orättvist med keso, gudarnas mat.

Detta var i Borlänge så inte vet jag .. Antar att om det har blivit spärrat från Tyskland måste det väl gälla hela Sverige? Så om du köpte idag antar jag att de bara hade kvar på lager? Såvida inte expiditen ljuger mig rakt i ansiktet ..

mikaelj wrote:
    Mm. Jag jämför kanske lite orättvist med keso, gudarnas mat.

Synd att Keso är 2x dyrare och innehåller mkt mera kolhydrater :( Annars hade jag levt på’t :D

NoGain_Diabetes wrote:
    Synd att Keso är 2x dyrare och innehåller mkt mera kolhydrater :( Annars hade jag levt på’t :D

ICAs innehåller 2g kolhydrater/100g och kostar 19 kr/500g.

Jag vet inte vad för sorts keso du äter som innehåller >4g kolhydrater..

mikaelj wrote:
    ICAs innehåller 2g kolhydrater/100g och kostar 19 kr/500g.

Jag vet inte vad för sorts keso du äter som innehåller >4g kolhydrater..

Oj, nu märks det att jag går på underskott. Menade Kcal .. Kvarg är ju 68 och Keso 90 vilket jag tkr är ganska stor skillnad när man ligger på 16 – 1800 Kcal om dagen och ska få i sig 200 g protte om dagen :/

Insulinus wrote:
    VA? Har de slutat med kvarg? Det här måste jag verkligen kolla upp, får nog åka till Lidl imorgon redan och fråga. Tänkte nämligen precis köpa på mig ett par flak. :D

Gör det ^^ Meddela mig om du lyckas införskaffa – och om du gör det – Fråga om det har blivit spärrat från Tyskland lr om det bara vara var min expidit som med flit gömde kvargen för mig ..

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 31 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.