Långsiktig diet!

Home Forums Deff och fettminskning Långsiktig diet!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 27 total)
  • Author
    Tjenare allesammans!

Jag har nu ändrat lite i mitt kost schema, har sänkt lite på kolhydraterna osv.
    Ska försöka få ner mitt underhudsfett till en hyfsad bra bulkform, ja är verkligen inte tjock men vill få ner det där sista!

Ålder : 17
    Längd : 179
    Vikt : 85,3 ( morgonvikt )

Vill gärna hamna på en vikt runt 80, hyfsad hård!

Kan skriva o visa hur min kost ser ut en vanlig dag nu under ”dieten”

06.30 : Havregryn, ”mini” yoggi, lätt mjölk, linfröolja, omega 3

09.00 : Vassle ( 50g ), cashew nötter.

11.30 : Kött, potatis, grönsaker, omega 3.

14.00 : 250g kvarg, cashew nötter

16.30 : fullkornspasta, kött, grönsaker.

Före träning: 50g maltodextrin, 50g vassle.

Efter träning: 100g maltodextrin, 50g vassle.

19.30 : snabba kolhydrater ( pasta, ris ) kött, omega 3

22.00 : 250g kvarg

22.30: ZZzZ

Protein : 250g+
    Kolhydrater : 200g+-
    Fett : 100g

Utöver detta så för jag i mig 4-5 koppar kaffe och 2-3 liter vatten dagligen.

Proteinet jag kör med är 100% vassle!
    Andra kosttillskott:

Kreatin monohydrat
    ALA
    Koffeintabs.

Kör inte med prestationshöjare, kaffe funkar bättre:D

VAD TYCKER NI? Kom gärna med åsikter!

MVH

Ta bort dina 150g maltodextrin, och det finns ingen mening att ta mer än 20g vassle i taget. Ta bort linfröoljan också, den fyller ingen funktion om du äter omega-3 i form av fiskolja (EPA och DHA).

Om du har sänkt kolhydratmängden nu är undrar jag hur mycket kolhydrater du åt då…

mikaelj wrote:
    och det finns ingen mening att ta mer än 20g vassle i taget.

Varför?

Snake wrote:
    Varför?

Max stimulering av proteinsyntesen.

Om du bara skall ha det för att få upp ditt proteinintag och du äter det ihop med mat är det annorlunda, förstås. Men skall man gå ned i vikt är det dumt att öka proteinintaget med flytande mat, eftersom det mättar sämre än fast.

mikaelj wrote:
    Ta bort dina 150g maltodextrin, och det finns ingen mening att ta mer än 20g vassle i taget. Ta bort linfröoljan också, den fyller ingen funktion om du äter omega-3 i form av fiskolja (EPA och DHA).

Om du har sänkt kolhydratmängden nu är undrar jag hur mycket kolhydrater du åt då…

Jag låg på runt 300g innan, men va ja har läst och hört så splear det ingen toll hur högt intaget är varje gång?

mikaelj wrote:
    Max stimulering av proteinsyntesen.

Vad baserar du detta på?

Snake wrote:
    Vad baserar du detta på?

Nå’n studie king grub viftade med. (vid träning)

mikaelj wrote:
    Nå’n studie king grub viftade med. (vid träning)

Som antagligen var i fastande tillstånd och typ 8 set benspark.

Applicerbart? Nope.

Antar att du menar denna:Tang JE, et al. Minimal whey protein with carbohydrate stimulates muscle protein synthesis following resistance exercise in trained young men. Appl Physiol Nutr Metab. 2007 Dec;32(6):1132-8.

Men det skall sägas att detta gäller proteinsyntesen. Ett större intag av protein kan vara fördelaktigt för att förhindra muskelnedbrytning

Snake wrote:
    Som antagligen var i fastande tillstånd och typ 8 set benspark.

Applicerbart? Nope.

Precis så var upplägget för min träning idag:D

mccarlsson wrote:

oftopic:nono:
    håll er till ämnet snälla

MVH

mccarlsson wrote:
    Antar att du menar denna:Tang JE, et al. Minimal whey protein with carbohydrate stimulates muscle protein synthesis following resistance exercise in trained young men. Appl Physiol Nutr Metab. 2007 Dec;32(6):1132-8.

Men det skall sägas att detta gäller proteinsyntesen. Ett större intag av protein kan vara fördelaktigt för att förhindra muskelnedbrytning

Ska ta och läsa den där. Återkommer.

mccarlsson wrote:

Disco Stu =)

Herr Carlsson,

Den studien sa ju inte så mycket. För det första var det ju 10g vassle (+ lite fruktos) och inte 20g som det snackades om i tråden. För det andra (och sista) så mätte man bara MPS och inte MPB, så det blir bara spekulationer om hur nettoeffekten kan tänkas bli.

Ytterligare en tveksam studie mao =)

Så, trådskaparen; det råd du fick av mikaelj om 20g tycker jag att du ska ta med en nypa salt tills bättre bevis kommer (don’t hold your breath..). Däremot borde du ta till dig det han skrev om flytande föda (proteindrinkar) och mättnadsgrad.

Snake wrote:
    Herr Carlsson,

Den studien sa ju inte så mycket. För det första var det ju 10g vassle (+ lite fruktos) och inte 20g som det snackades om i tråden. För det andra (och sista) så mätte man bara MPS och inte MPB, så det blir bara spekulationer om hur nettoeffekten kan tänkas bli.

Ytterligare en tveksam studie mao =)

Så, trådskaparen; det råd du fick av mikaelj om 20g tycker jag att du ska ta med en nypa salt tills bättre bevis kommer (don’t hold your breath..). Däremot borde du ta till dig det han skrev om flytande föda (proteindrinkar) och mättnadsgrad.

I will do that!

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 27 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.