Home › Forums › Deff och fettminskning › Ledproblem?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
10 december, 2008 at 14:31 #66840Anonym anvandareMember10 december, 2008 at 14:31 #472148Anonym anvandareMember
Hur är det egentligen?
Har ni problem med smärtande leder? Är det någon av er som har fått symtomen fastställd som gikt([http://en.wikipedia.org/wiki/Gout)?] I sådana fall, hur förebygger/botar ni problemet?Jag har fått för mig att gikt är vanligt förekommande i BB/BF/AF-världen?
Detta eftersom jag har svårt att tro att en person med ett högt proteinintag, där varken fett- eller kolhydratintaget stabiliserar eller över”kompenserar” intaget av protein, inte skulle få en förhöjd urinsyranivå. Särskilt vid en vätsketömning, då blodet och därav även urinsyrorna koncentreras.Jag har sökt runt lite nu, men har lite svårt att skilja på trovärdiga och icke trovärdiga källor.
Är det någon av er som har använt er av glucosamine, glutamin eller Cholcichine(
10 december, 2008 at 14:56 #472149Anonym anvandareMemberSarah wrote:Hur är det egentligen?
Har ni problem med smärtande leder? Är det någon av er som har fått symtomen fastställd som gikt([http://en.wikipedia.org/wiki/Gout)?] I sådana fall, hur förebygger/botar ni problemet?Jag har fått för mig att gikt är vanligt förekommande i BB/BF/AF-världen?
Detta eftersom jag har svårt att tro att en person med ett högt proteinintag, där varken fett- eller kolhydratintaget stabiliserar eller över”kompenserar” intaget av protein, inte skulle få en förhöjd urinsyranivå. Särskilt vid en vätsketömning, då blodet och därav även urinsyrorna koncentreras.Jag har sökt runt lite nu, men har lite svårt att skilja på trovärdiga och icke trovärdiga källor.
Är det någon av er som har använt er av glucosamine, glutamin eller Cholcichine(
10 december, 2008 at 16:05 #472150Anonym anvandareMemberCissus Qaudrangularis är värt att prova.
10 december, 2008 at 17:05 #472151Anonym anvandareMemberAlone_in_the_dark wrote:Det här svaret är antagligen helt off-topic men, min gamla jycke numer RIP drabbades av spondylos och senare en form av gikt. Bara att gå ut var en pina, lyfta på benet ännu värre osv. Fick tipset av en hälsokost new-age fantast att testa glucosamine variant (nu kommer jag inte ihåg vad den hette men gick att köpa i hälsokostaffär (långt billigare än den veterinären föreslog)) men den hjälpte min jycke såtillvida att han kunde gå ut, röra på benen och till och med spondylosen (kronisk sjukdom) blev lättare att leva med. Hur visste jag det? Han skrek inte när jag petade på honom och han högg mig inte när jag strök han på ryggen.Intressant! Då måste det ju verkligen ha hjälpt din hund!
10 december, 2008 at 17:10 #472152Anonym anvandareMemberSethRonland wrote:Cissus Qaudrangularis är värt att prova.Varför?
Hur du provat det själv? Känner du någon som har använt det? Eller är det ett ett välkänt preparat (som jag uppenbarligen har missat)?
Sökte lite snabbt på det och såg att det används mycket inom Ayurveda.
Har du några mer trovärdiga källor än så om att preparatet fungerar?
10 december, 2008 at 20:58 #472153Anonym anvandareMemberLäs lite om Quadrol. Finns på hemsidor, kommer inte ihåg reglerna om man får länka, så gör det inte för att undvika skitsnack.
Men sök på det, där i finns Cissus quadrangularis, men vi snackar inte högre doser. En kompis till mig har använt det och hans ledbesvär försvann under kuren.
Funderar själv på att testa det, väldigt ont i vissa leder i armar osv.Dom har en studie på det, hur mycket man skall lita på det vågar jag inte uttala mig om.
12 december, 2008 at 19:11 #472154Anonym anvandareMemberJag har själv använt det och massor av kunder som fått snabb effekt av Medi-Stim.
12 december, 2008 at 23:49 #472155Anonym anvandareMemberSethRonland wrote:Cissus Qaudrangularis är värt att prova.:up::up::up::up::up:
Fem feta byggartummar av fem möjliga!
Cissus är helt överlägset vid ledsmärta/gikt, kan även kombineras med glucosamin & MSM för ännu bättre effekt.16 december, 2008 at 12:02 #472156Anonym anvandareMemberOch under en diet är det också viktigt med tillräckligt intag av kalcium magnesium och vitamin d, speciellt när vi ”atleter” dietar med höga proteinintag.
Risken att protein ifrån benmassan försvinner är sttörre vid höga proteinintag och otillräckliga mängder av Kal,Mag och VitD. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.