Home › Forums › Deff och fettminskning › Lille Buse ska deffa :D
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
6 augusti, 2007 at 18:35 #846611Anonym anvandareMember
Kul att det känns bra.
Hoppas du har tagit Före bilder så du också kan knäppa efter bilder och jämnföra vilken skillnad det har blivit6 augusti, 2007 at 21:14 #846612Anonym anvandareMemberQustaph wrote:Kul att det känns bra.
Hoppas du har tagit Före bilder så du också kan knäppa efter bilder och jämnföra vilken skillnad det har blivitKlart, tog bilder idag senast men kastar inte upp dom förens jag är nöjd med kroppen vilket lär ta ett eller två år.
6 augusti, 2007 at 23:18 #846613Anonym anvandareMemberBuse wrote:Klart, tog bilder idag senast men kastar inte upp dom förens jag är nöjd med kroppen vilket lär ta ett eller två år.Jag håller tummarna för dig! :emo-thumb
Ska själv snart köra igång med samma sak som dig
10 augusti, 2007 at 13:34 #846614Anonym anvandareMemberJag tänkte på det, är det någon som vet skillanden mellan att steka mat i rapsolja eller olivolja?
10 augusti, 2007 at 14:38 #846615Anonym anvandareMemberBuse wrote:Jag tänkte på det, är det någon som vet skillanden mellan att steka mat i rapsolja eller olivolja?Klart det är skillnad, det är ju två olika oljor med olika näringsinnehåll och olika fettsammansättning.
Rapsolja används väl oftare och är mig veterligt mer värmetålig. Hursomhelst ska du vara försiktig med att steka alldeles för hårt på olja.Bästa att steka i är nog smör, denna mycket bra men tyvärr underskattade fettkälla.
10 augusti, 2007 at 15:09 #846616Anonym anvandareMemberMen olivolja då?
10 augusti, 2007 at 15:27 #846617Anonym anvandareMemberMen om man steker det med olivolja då?
10 augusti, 2007 at 17:19 #846618Anonym anvandareMemberBuse wrote:Men om man steker det med olivolja då?Det går bra att steka i olivolja, bara att använda sunt förnuft. Att steka länge och ha så hett så dt bara sprätter förstår ju vem som helst att det inte är särskilt bra.
Aldrig bra at steka för hårt överhuvudtaget. tek lagom länge och på lagom nivå helt enkelt. Fråga mig inte vad som är lagom utan gå efter sunt förnuft helt enkelt.10 augusti, 2007 at 17:46 #846619Anonym anvandareMemberhehe tackar eddie
11 augusti, 2007 at 01:56 #846620Anonym anvandareMemberVad är det du ska steka..?
Ja tänkte om det är typ kött o sånt så en god idé att inföskaffa en såndärninga bordsgrill. Behövs ingen olja/smör alls i den, + att de blir f*rbannat gott!
11 augusti, 2007 at 06:10 #846621Anonym anvandareMemberMr_c wrote:Ja tänkte om det är typ kött o sånt så en god idé att inföskaffa en såndärninga bordsgrill. Behövs ingen olja/smör alls i den, + att de blir f*rbannat gott!Kött suger ändå inte åt sig fett vid stekning, fetare produkter har t.o.m. en tendens att släppa ifrån sig fett vid stekning. Och då menar jag trots att man stekt i matfett.
Att steka ägg, steka potatis, woka grönsaker etc. suger åt sig fettet från pannan men kött gör som sagt inte det.
Blir det godare i grillen du nämner är det ju en sak, men att byta för att slippa matfettet finns nog ingen anledning till.
Det låter dock som om det skulle kunna bli gott kött i en sån däringa grill. :up:11 augusti, 2007 at 10:41 #846622Anonym anvandareMemberMr_c wrote:Vad är det du ska steka..?Ja tänkte om det är typ kött o sånt så en god idé att inföskaffa en såndärninga bordsgrill. Behövs ingen olja/smör alls i den, + att de blir f*rbannat gott!
Äh, spara pengarna istället, bordsgrillen(den sk Foreman-grillen) är ingen sån där riktig höjdare. Bättre med en bra stekpanna.
11 augusti, 2007 at 12:16 #846623Anonym anvandareMemberUndefined wrote:Äh, spara pengarna istället, bordsgrillen(den sk Foreman-grillen) är ingen sån där riktig höjdare. Bättre med en bra stekpanna.I beg to differ.
I och för sig kan jag inte uttala mig sakkunnigt om Foremangrillen, men min Quick Grill är helt suverän, anser jag.
Jag pissar inte på den gamla hederliga stekpannan heller men satan i gatan vad köttet/fågeln/fisken blir saftigt i den där grillen.
11 augusti, 2007 at 12:34 #846624Anonym anvandareMemberJon Larsson wrote:Jag pissar inte på den gamla hederliga stekpannan hellerDet uttrycket blir så mycket bättre just i det här sammanhanget:D
11 augusti, 2007 at 12:37 #846625Anonym anvandareMemberAndreas Guiance wrote:Det uttrycket blir så mycket bättre just i det här sammanhanget:DJag insåg inte vad jag skrev förrän det var för sent.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.