Home › Forums › Deff och fettminskning › Lite frågeställningar kring deff
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
17 januari, 2010 at 19:20 #70511Anonym anvandareMember17 januari, 2010 at 19:20 #542092Anonym anvandareMember
Tjenare!
Jag har ett par frågeställningar.
Jag har uppskattningsvis 5-6cm för stort midjemått i mitt tycke, dvs övriga kroppen utvecklas och blir större och mer muskulös men midjan inte mindre.
Håller på att deffar nu för att gå ner i kroppsfett, för att sen övergå till att överäta lite för att kunna bygga muskler utan att att gå upp så mycket i kroppsfett och se någorlunda ut under den fortsatta muskelbyggarfasen! (Rätt eller fel)?
Så frågan lyder egentligen; hur ska jag göra för att få magrutor och sedan behålla dom medans jag bygger muskler?Har precis räknat ut att jag ungefär får i mig mellan 2200-2400kcal per dag nu när jag ”deffar”. Har någon lust att hjälpa mig räkna ut hur mycket jag behöver få i mig på en dag för att nå mitt mål? Och hur mycket kcal gör jag ungefär av med på en dag?
Jag:
Kille 23år
183cm
83kg
Gymmat i 2årDygnssyssla:
Studerar = en del föreläsningar/seminarium + lite obligatiorisk fys (1gång per vecka á 60min)
Gym, tung styrketräning 4ggr per vecka á 60-70min
Jogging 2ggr per vecka ca 3km per gångTack på förhand
Mvh Jocke
18 januari, 2010 at 15:36 #542093Anonym anvandareMemberDu har en ganska simpel och användbar formel för uträkning av dagsbehovet i ”Deffguiden”, som ligger som sticky i den här delen av forumet.
18 januari, 2010 at 17:44 #542094Anonym anvandareMemberTyskn wrote:Du har en ganska simpel och användbar formel för uträkning av dagsbehovet i ”Deffguiden”, som ligger som sticky i den här delen av forumet.Tack, har läst den tidigare. Av någon anledning är det först idag jag faktiskt förstod hur den fungerade
Summan blev i alla fall 2450kcal vid 1.5 per dag för att gå ner 0.5kg per vecka.Men finns det några generella tips för mig som i princip enbart lägger på mig fett kring midjan? Bör jag tänka på något speciellt sen när jag äntligen kommit ner till magrutenivå och vill börja bygga musker igen?
Mvh Jocke
18 januari, 2010 at 19:22 #542095Anonym anvandareMemberOm du tycer att du lägger på dig mycket fett när du försöker gå upp i vikt så ta det lungt i början och ät mindre än du egentligen vill ha, för att på så sätt smyga i gång en långsam viktuppgång. Försök att lägga den extra maten kring träningen och inte som godis och pizza på en vilodag. Det kan hjälpa.
18 januari, 2010 at 21:16 #542096Anonym anvandareMemberOla Wallengren wrote:Om du tycer att du lägger på dig mycket fett när du försöker gå upp i vikt så ta det lungt i början och ät mindre än du egentligen vill ha, för att på så sätt smyga i gång en långsam viktuppgång. Försök att lägga den extra maten kring träningen och inte som godis och pizza på en vilodag. Det kan hjälpa.Tack för tipset! Ska kika på detta när det börjar närma sig! :emo-thumb
18 januari, 2010 at 22:31 #542097Anonym anvandareMemberJag håller helt med Ola. Jag funderar dock på om värdet på 1,5 kanske är lite högt. Min vardag ser ungefär ut som din, och jag hade nog satt värdet på 1,4 istället. Om man ändå ska ligga på ett underskott så räknar iaf jag hellre lite i underkant än i överkant.
19 januari, 2010 at 08:44 #542098Anonym anvandareMemberHur som helst, häng inte upp dig på kalorisiffror. Testa och ät så mycket som du tror. Går du inte ner som förväntat så ät mindre och/eller rör dig mer, så enkelt är det.
19 januari, 2010 at 12:21 #542099Anonym anvandareMemberVärt att tillägga är ju att du sannolikt inte kan ha kvar dina magrutor om du vill satsa på att bygga maximalt med muskler. Så, du får väga för- och nackdelar helt enkelt.
19 januari, 2010 at 15:40 #542100Anonym anvandareMemberSnake wrote:Värt att tillägga är ju att du sannolikt inte kan ha kvar dina magrutor om du vill satsa på att bygga maximalt med muskler. Så, du får väga för- och nackdelar helt enkelt.Nej tydligen så kan inte just jag göra så. Men vet många andra som lyckas (förmodligen bra gener). Men om man nu väljer att vilja ha lite kroppsfett så får man väl överäta väldigt lite och bygga sakta men säkert istället?
19 januari, 2010 at 18:14 #542101Anonym anvandareMemberdrykilllogic wrote:Men om man nu väljer att vilja ha lite kroppsfett så får man väl överäta väldigt lite och bygga sakta men säkert istället?Jepp, men även där kommer du sakta men säkert med stor sannolikhet lägga på dig lite fett – mycket beroende på genetik så klart.
19 januari, 2010 at 18:19 #542102Anonym anvandareMemberSnake wrote:Jepp, men även där kommer du sakta men säkert med stor sannolikhet lägga på dig lite fett – mycket beroende på genetik så klart.Ja risken finns! Men nu är det bara att experimentera som återstår. Ska bli kul att se om det fungerar.
19 januari, 2010 at 18:31 #542103Anonym anvandareMemberJ.v.K wrote:lycka till :up:Tackar, det kan man aldrig höra för mycket av! :emo-thumb
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.