Lite hjälp behövs

Home Forums Deff och fettminskning Lite hjälp behövs

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

Jag är 33 år ,184 cm lång och väger 107 kg(ligger på ca 22% fett)
    Jag styrketränar 4 pass/vecka relativt tung och intensivt och kör för tillfället ingen som helst kardio(skall börja med det nu)

Min fråga är hur skulle ni rekomendera mitt intag för en hälsosam fettbränning med så lite muskelförlust som möjligt.

kalorier/dag?
    Hur många gram protein,kollisar samt fett /dag

har hittills inte brytt mig speciellt mycket om nått annat än mitt proteinintag men känner nu att jag vill skaffa mig bättra kunskap å inte se ut som en gris längre
    Tacksam för svar

ca 1,5g/kg protein brukar räcka gott o väl
    något som är väldigt vanligt inom byggarvärlden är att käka ris o kyckling, riktigt ren o fin mat, även fet fisk som lax/tonfisk mm är bra o då får du i dig omega 3 också. Mycket olika grönsker/frukt som desstom innehåller protein är bra

Wargen wrote:
    ca 1,5g/kg protein brukar räcka gott o väl
    något som är väldigt vanligt inom byggarvärlden är att käka ris o kyckling, riktigt ren o fin mat, även fet fisk som lax/tonfisk mm är bra o då får du i dig omega 3 också. Mycket olika grönsker/frukt som desstom innehåller protein är bra

1,5 g/kg protein under deff är väl ändå i minsta laget? personligen skulle jag inte ligga på mindre än 2, antagligen mer.

mr_X wrote:
    1,5 g/kg protein under deff är väl ändå i minsta laget? personligen skulle jag inte ligga på mindre än 2, antagligen mer.

Jo det är definitivt i minsta laget. Man kan säkert ligga där utan problem i en byggarfas men under deff är det högst tveksamt.

Tonfisk är knappast någon särskilt bra källa till omega-3 heller, det är ju hur fettsnålt som helst.

RilleP: Har du tittat runt något på forumet på egen hand innan? Finns ju oändligt med information att läsa och ta till sig från många andra trådar om samma sak.

Vill du bibehålla så mycket muskelmassa som möjligt är en proteinrik kost med styrketräning och korrekt näringstiming en väldigt bra start. Bra näringstiming skulle t.ex. kunna vara en portion EAA direkt före passet på tom mage och sedan snabbt hem efter passet och käka en proten- och kolhydratrik måltid, typ kött och potatis, fiskbullar och ris, lasagne etc.

Tack för svaren! jag ska ta mig tid å forska runt lite mer på forumet
    God fortsättning på er alla!

RilleP wrote:
    Tack för svaren! jag ska ta mig tid å forska runt lite mer på forumet
    God fortsättning på er alla!

Här kommer en länk som garanterat kommer att hjälpa dig på traven om du vill bli av med lite kladd runt midjan.

[http://forum.body.se/showthread.php?t=5414]

:up:

DTD är äckligt effektivt. Sitta stilla i soffan och banta is the shit.

nutz wrote:
    DTD är äckligt effektivt. Sitta stilla i soffan och banta is the shit.

Och du undrar varför jag inte kutar i onödan? :D

Klockren kommentar, för övrigt. Ingen har sammanfattat denna diet med samma genialiska kärnfullhet tidigare.

Hatten av.:up:

Tack så mycket igen! den artikeln var intressant

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.