Home › Forums › Deff och fettminskning › Lovehandles
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
3 juli, 2009 at 09:57 #601787Anonym anvandareMember
Vilket e det bästa sättet att snabbt och effektivt göra sig av med överflödet runt midjan och höfterna? Promenader har hjälpt mycket bra men det känns som om jag inte kommer längre med just bara det och jag undrar om det e påfrestande för muskelmassan om jag skulle börja gå med viktväst istället ett tag? Med ungefär 5-10kg extra på.
3 juli, 2009 at 09:57 #75769Anonym anvandareMember3 juli, 2009 at 22:24 #601788Anonym anvandareMemberJo jag förstår, men frågan e hur påfrestande det e med en viktväst under promenixen
3 juli, 2009 at 22:55 #601789Anonym anvandareMemberFlessa wrote:Det beror ju på hur mycket vikt västen erhåller. Desto större vikt, desto jobbigare för kroppen att bära vilket kommer att innebära att du förbrukar mer energi. En väldigt liten vikt gör dock en såpåass liten inverkan att den är försumbar.Tack! Med andra ord borde det inte göra så värst mkt med ungefär 5-8 kg extravikt på västen?
Ha provat att gå en kortis i den och jag blev genomblöt utan att ta i så mkt3 juli, 2009 at 23:28 #601790Anonym anvandareMemberTycker du det blir jobbigare att gå med den men ändå håller uppe tempot så är det bara positivt att använda den i energiförbrukningssyfte!
4 juli, 2009 at 00:37 #601791Anonym anvandareMember5-8 kg kommer vara katastrof för leder och allt fan vad det är som nu påverkar.
Ät ännu mindre mat.4 juli, 2009 at 09:28 #601792Anonym anvandareMembernutz wrote:5-8 kg kommer vara katastrof för leder och allt fan vad det är som nu påverkar.
Ät ännu mindre mat.Ligger på ett kraftigt underskott och vill verkligen ha ut max av deffen så jag hoppas att lederna håller sig stabila och att muskelmassan sitter kvar där den ska vara
4 juli, 2009 at 13:05 #601793Anonym anvandareMemberFlessa wrote:Varför har du så fruktansvärt brottom med deffen då? Låt det ta lite tid, skynda långsamt är mitt tips. Om du utsätter/pressar kroppen aldeless för hårt så skadar du den bara.Ja försöker ligga på att tappa ungefär 0,5-0,8 kg i veckan vilket inte borde vara så skadligt, anledningen till att jag vill öka det lite e för att jag har för avsikt att tävla 2010 och därför e mån om att veta vad jag har och vad jag måste jobba extra hårt på Har tränat sen -97 och har förhoppningsvist en hel del rå massa under hullet som jag ogärna tappar *s*
4 juli, 2009 at 13:27 #601794Anonym anvandareMember0.5-0.8 kg per vecka tror jag är en bra takt. Jag kollade på din bild och du har nog fläsk så det räcker för att det underskottet inte skall ställa till för mycket skada på muskelmassan. Tillräckliga mängder protein, tung träning och noggrann närinsgtiming så tror jag inte du ska oroa dig.
4 juli, 2009 at 13:56 #601795Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:0.5-0.8 kg per vecka tror jag är en bra takt. Jag kollade på din bild och du har nog fläsk så det räcker för att det underskottet inte skall ställa till för mycket skada på muskelmassan. Tillräckliga mängder protein, tung träning och noggrann närinsgtiming så tror jag inte du ska oroa dig.Grytm svar! Det viktigaste e att underskottet inte tär på massan där under.
Morgonpromenixar 1,15 och Kör stenhård styrka minst 5dgr i veckan följt av antingen 25min intervallcykling och el kvällspromenader 3dgr i veckan, så det kanske inte gör så mkt om jag ökar takten och tappar lite mer än 0,8 i rent fläsk? :ike:4 juli, 2009 at 14:07 #601796Anonym anvandareMemberRawmuscle wrote:Morgonpromenixar 1,15 och Kör stenhård styrka minst 5dgr i veckan följt av antingen 25min intervallcykling och el kvällspromenader 3dgr i veckan, så det kanske inte gör så mkt om jag ökar takten och tappar lite mer än 0,8 i rent fläsk? :ike:Du bör vara medveten om att uthållighetsträning inte är optimalt dock. Att promenera är ju en sak, det är antagligen skit samma nästan. Men jag vågar inte säga att 25 minuter tuff cykling eftet avslutat styrketräningspass är så bra. Om JAG vore du och hade som primärt mål att bibehålla så mycket massa det bara går så skulle jag definitivt inte köra den cyklingen där. Jag skulle antingen flytta den till en annan tidpunkt och ersätta en promenad eller enbart nöja mig med promenaderna. Så att jag snabbt skulle kunna återhämta mig från styrketräningen och komma hem för att käka.
5 juli, 2009 at 11:05 #601797Anonym anvandareMemberFlessa wrote:Om du har tränat styrketräning sedan år 1997 så har du ju tränat i 11 år. Då lär du ha tränat upp såpass mycket muskler att den lilla massan muskler du tappar under deff är såpass försumbar att du fortfarande kommer att se väldigt grov ut i och med att du har tränat under en så lång period.Så sant:emo-thumb
5 juli, 2009 at 11:06 #601798Anonym anvandareMemberTack för alla svar! Nu känner jag mig lite tryggare i om det e ok eller inte att öka takten lite
19 juli, 2009 at 01:09 #601799Anonym anvandareMemberhar också haft samma problem som dig, fast jag började springa som fan med extra kilo vikter runt benen som gjorde att jag blev som en maskin efteråt.
21 juli, 2009 at 17:57 #601800Anonym anvandareMemberViperK wrote:har också haft samma problem som dig, fast jag började springa som fan med extra kilo vikter runt benen som gjorde att jag blev som en maskin efteråt.Det låter bra det, Själv börjar det lossna riktigt ordentligt, jag kör crosstrainer/ cykling på morgonen och powerwalks efter styrkan
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.