Low carb+träning

Home Forums Deff och fettminskning Low carb+träning

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 390 total)
  • Author
    zonecapone wrote:
    Nej men de tränade inte…MEN de hade INGA av våra välfärds sjukdommar!

Problemet är ju inte kolhydrater i sig tror jag, utan att folk drar i sig en jävla massa snask, snabbmat och sprit. Ta bort allt godis, mcd och spånken så kan man ju fråga sig om hur många välfärdssjukdomar som funnits kvar?

Tycker personligen att det är rätt sweet med lågkolhydratskost när man väl kommit in i det hela.

Sen finner jag det lustigt att Zone och Jonas kommer med en massa synpunkter när de förmodligen inte följer upplägg som tillnärmelsevis är LCHF. Inte fan äter ni 80% fett med 300 g protein + per dag. I praktiken blir det där en hel del blodglukos och väldigt långt från ketosis.

Jay wrote:
    Problemet är ju inte kolhydrater i sig tror jag, utan att folk drar i sig en jävla massa snask, snabbmat och sprit. Ta bort allt godis, mcd och spånken så kan man ju fråga sig om hur många välfärdssjukdomar som funnits kvar?

Tycker personligen att det är rätt sweet med lågkolhydratskost när man väl kommit in i det hela.

Krävs inget geni för att lista ut att det är allt raffinerat skit medelsvensson drar i sig om är problemet, men sen kommer dessa jävla fundamentalister med sitt svart-eller-vitt-tänk och ska skylla på kolhydraterna.

Ta bort skiten och ät kött, grönsaker och frukt så kan vi ju se hur fet du blir av kolhydraterna där.

King Grub wrote:
    ASP lagrar in fett från kosten som kroppsfett helt utan närvaro av insulin eller kolhydrat. ASP är dessutom en kraftfullare fettinlagrare än insulin. Vad triggar ASP? Jo, fettintag.

Dessutom frisätter protein (minst) lika mycket insulin som samma energimängd kolhydrat.

Största delen av triacylglycerol i plasma härstammar från dietära fetter, frisatta från tarmen i form av kylomikroner eller från levern i form av VLDL. Dessa cirkulerar sedan som icke-esterifierade fettsyror, frisläppta av lipoproteinlipas och sedan upptagna i adipös vävnad med hjälp av fettsyretransportörer som CD36, FABPpm och FATP.

Jo jag har också läst alla teorier och studier om det där, även om det låter som du teoretiskt är mycket mer kunnig än jag.

Men då jag efter något halvårs teoriläsande upptäckte att teorin och verkligheten inte stämde överens bestämde jag mig för att tro på verkligheten. Några teorier som definitivt inte stämmer med verkligheten:

1. Att proteiner frisläpper insulin i så hög grad. Jag får t.ex. ingen förändring av mitt blodsocker efter att jag ätit 500g Entrecoté med 1/2 dl grädde och massor med smör. Det är möjligt att det du skrev om visar sig just för de som äter för mycket kolhydrater, vad vet jag (men det är det jag vill veta).
    2. Att vi lagrar kroppsfett av dietfett utan tillförsel av kolhydrater. Hur ologiskt/omöjligt du än ser det så hittar jag fortfarande ingen och jag har verkligen försökt hitta någon där det har hänt.
      Obs1 dock att människor med för lite kroppsfett ökar kroppsfettet.
      Obs2 tillför man (för mycket) kolhydrater används även dietfettet till att lagra kroppsfett. Där är jag själv ett bra exempel som gick upp ca 7kg i december och mitt sammanlagda kolhydratintag var max 1000g (kanske bara hälften) fördelat på ca 20 dagar och det gör ju inga 7kg. Det beror på att jag får högt blodsocker av kolh och eftersom de dessutom är ungerdrivande så äter jag för mycket och går otroligt fort upp i vikt.
      Du har säkert någon överviktig, normalviktig och underviktig kompis. Få dem att äta ketogen kost (hur mycket mat de vill) i en månad så får du själv se vad som händer.
    3. Att vi behöver grönsaker och frukt. Jag har inte ätit någon av dem på minst 1 1/2 år nu och min läkare säger att jag har sensationellt bra värden (hans egna ord) så kan jag inte heller se att det stämmer. Och då skall man veta att jag som 145kg riktig tjockis var riktigt illa däran för 3 år sedan med diabetes, fettlever, höga blodfetter, sömnproblem m.m. m.m.
    4. Att hjärnan inte klarar sig utan kolhydrater.
      Jag skulle vilja påstå att den klarar sig mycket bättre utan men det är ju bara min egen och andra erfarenheter (att man blir mycket klarare i hjärnan då man tar bort kolhydraterna).
    5. Att man behöver äta 6ggr om dagen för att bibehålla hög energinivå (och lågt blodsocker). Eftersom jag bestämt vill hävda (i alla fall i avsaknad av kolhydrater) att mitt blodsocker inte rör på sig då jag äter så spelar det ingen roll hur ofta jag äter. Jag gör så att jag äter mig ordentligt mätt och äter nästa gång när jag blir hungrig. Får jag välja själv brukar det bli en gång om dagen de flesta dagar. Jag har inga energidippar överhuvudtaget. En gång åt jag inte på över 2 dygn (var på sjukhus och vägrade kolhydratdropp) och var visserligen hungrig men hade precis lika mycket energi hela tiden…

Jag skulel faktiskt kunna fortsätta hur länge som helst.

Däremot vet jag inte hur jag skall övertyga dig om du inte är beredd att frångå det som man kan läsa om det här och istället prova det praktiskt för att se hur verkligheten egentligen ser ut. Du kommer att bli lika chockad som jag blev för några år sedan, jag lovar.

Grandmaster wrote:
    Sen finner jag det lustigt att Zone och Jonas kommer med en massa synpunkter när de förmodligen inte följer upplägg som tillnärmelsevis är LCHF. Inte fan äter ni 80% fett med 300 g protein + per dag. I praktiken blir det där en hel del blodglukos och väldigt långt från ketosis.

Jag vet inte riktigt vad vitsen skall vara med dina inlägg.
    Eftersom det är jag som är pappa till namnet LCHF kanske jag också har lite att säga till om vad definitionen är av det…
    Om jag minns rätt så äter Jonas ca 50g kolhydrater om dagen och om man inte hunnit bli överkänslig mot kolhydrater kan man mycket väl vara i ketos på det.

Grandmaster wrote:
    Krävs inget geni för att lista ut att det är allt raffinerat skit medelsvensson drar i sig om är problemet, men sen kommer dessa jävla fundamentalister med sitt svart-eller-vitt-tänk och ska skylla på kolhydraterna.

Ta bort skiten och ät kött, grönsaker och frukt så kan vi ju se hur fet du blir av kolhydraterna där.

(Jag äter bara kött o fett, inga grönsaker eller frukter)
    Hur kan du då förklara att jag går upp ca 1kg i veckan om det enda jag gör är att jag tillför en banan om dagen?

Däremot har ju Jay rätt i det att det framförallt är läsk o saft som ställer till det eftersom det är ganska lätt att få i sig 1,5l cola (ca 160g kolhydrater) men det är lite svårare att få i sig ca 1,1kg potatis (också ca 160g kolhydrater). Så det är det första jag brukar ta bort hos dem jag hjälper.

Grandmaster wrote:
    Jag har sedan länge avfärdat dig som material ej värt att spendera någon tid på. Du är helt enkelt okunnig, ignorant och hyser föreställningar som är fullkomligt irrationella.

Men för att svara på din fråga, så baserar jag mina åsikter om Taubes på Bray’s kritik av boken. Bray är forskare, Taubes är journalist. Tro inte att jag lägger en minut av min egen tid på att läsa sådant vinklat, sensationalistiskt nonsens.

Och för att svara på din andra fråga, så har jag erfarenhet av såväl SKD, CKD och TKD.

SKD är katastrof för styrketräning, CKD och TKD fungerar relativt bra, men absolut inte bättre än mer moderata tillvägagångssätt där kolhydrater inkluderas på daglig basis.

Jaja, vem som är okunnig, ignorant, fundamentalistisk och har irrationella föreställningar låter jag andra bedöma :D

Det här kanske kommer som en överraskning men det finns otroligt många fullständigt värdelösa forskare. Eftersom jag inte kan någonting om Bray kan jag inte uttala mig om just honom, mer än att han (och då även du) har en hel del fel i det du tror dig veta.

Du kan ju hålla på med ditt inte alltför trevliga sätt att föra diskussion (jämför gärna på vilket sätt du skriver jämfört med alla andra) hur mycket du vill, men när du inte är intresserad av att egentligen ha en diskussion och ev. lära dig något så vet jag inte riktigt vad du gör här.

Men nu till det viktigaste. Jag kan bevisa stora delar av det jag säger, men det kommer du verkligen inte att kunna göra, du bara avfärdrar saker helt utan argument.
    Du är tyvärr en teoretiker som inte ens märkt att verkligheten inte stämmer med dina teorier. Så var jag precis också för några år sedan men tack och lov var jag i alla fall fortfarande intresserad av att tänka i nya banor och ifrågasätta saker.

Så vad säger du mellan alla dina fina argument (tänker då närmast på idiotiskt, skitprat, bissart), skall vi sätta upp ett test så att vi kan slå vad och jag kan bevisa att du har fel..

MatsF wrote:
    Jo så är det, med (för den enskilde nog) lite kolhydrater så har inte kroppen någon funktion att lägga på sig kroppsfett.
    MatsF wrote:
    Obs1 dock att människor med för lite kroppsfett ökar kroppsfettet.

Hur kan dem göra det när dem inte någon ”funktion”?

Så MatsF!
    Jag har tränat i 22 år samt tävlat on & off sedan 1995…senast SM 07…
    Jag är typ 10kg från tävlings form nu & är inne på min ”get my ass in some seriouse shape again” diet med ca 3200kcal bestående av 300g protein, 130g fett & vad blir det..typ 207g kolhydrater. Jag kör 4 styrke pass samt ingen cardio… Hur lågt med kolisar ska jag köra & ska jag ligga på samma kcal som jag brukar göra under deff? Jag kan komma i form som sagt men blir 43 i år & ”letar” en diet jag kan hålla mig hård på året runt men kunna leva med…

ZONE

MatsF wrote:
    (Jag äter bara kött o fett, inga grönsaker eller frukter)
    Hur kan du då förklara att jag går upp ca 1kg i veckan om det enda jag gör är att jag tillför en banan om dagen?

I min värld så är det inte fett du lägger på dig, utan vätska. :

MatsF, internetforskare

zonecapone wrote:
    Så MatsF!
    Jag har tränat i 22 år samt tävlat on & off sedan 1995…senast SM 07…
    Jag är typ 10kg från tävlings form nu & är inne på min ”get my ass in some seriouse shape again” diet med ca 3200kcal bestående av 300g protein, 130g fett & vad blir det..typ 207g kolhydrater. Jag kör 4 styrke pass samt ingen cardio… Hur lågt med kolisar ska jag köra & ska jag ligga på samma kcal som jag brukar göra under deff? Jag kan komma i form som sagt men blir 43 i år & ”letar” en diet jag kan hålla mig hård på året runt men kunna leva med…

ZONE

Du kommer få svar: Ät mer fett mindre kolhydrater och protein tills du är ohungrig och sen löser sig allt.

Det är sådana råd som de flesta LCHF:are ger ut. Går man inte ner i vikt så ska man äta mer fett men det är aldrig någon som blir hård av de råden.

Till skillnad från Mats har jag läst på flera ställen folk som kan gå upp i vikt på en ketogen diet trots att de inte är underviktiga och folk som får utebliven viktnegång pga att de får rådet att äta mer fett.

zonecapone wrote:
    Du känner verkligen INTE mig!!! Funkar det inte kommer jag att dissa det TOTALT!!!

ZONE[/b]

Nej jag känner inte dig, har aldrig träffat dig. Så det blir ytterst svårt att påstå.

Jättebra om du förblir objektiv. För som jag sa – teorin är intressant utav bara…
    Letar själv efter en kost som gör mig åtminstone mer än halvhård året runt istället för som nu, bulkig för att deffa ned till hård.

:)

Indec wrote:
    Nej jag känner inte dig, har aldrig träffat dig. Så det blir ytterst svårt att påstå.

Jättebra om du förblir objektiv. För som jag sa – teorin är intressant utav bara…
    Letar själv efter en kost som gör mig åtminstone mer än halvhård året runt istället för som nu, bulkig för att deffa ned till hård.

:)

Precis! SJÄLVKLART ska man var objektiv! No one can buy Zone Capone! Min hemsida har över 93miljoner träffar från 91 olika länder & I always speak my mind!!!

ZONE

Steinbach wrote:
    Du kommer få svar: Ät mer fett mindre kolhydrater och protein tills du är ohungrig och sen löser sig allt.

Så kan man inte säga till en bodybuilder… Jag vill ju samtidigt behålla varenda gnutta av mina muskler samt gärna öka lite med! :) Ett högt protein intag är ett måste…we all KNOW that much!

ZONE

Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 390 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.