Home › Forums › Deff och fettminskning › Magrutor med deffning
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
5 januari, 2010 at 15:01 #521180Anonym anvandareMember
Jag är 178 och väger 63 kilo alltså så är jag väldigt smal. Vill att mina magrutor ska synas mycket mer, måste jag äta mindre och springa mer för att få fram dem?
Sen undrar jag varför mina magrutor syns jätte bra från sidan men inte rakt fram.
5 januari, 2010 at 15:01 #70299Anonym anvandareMember5 januari, 2010 at 15:02 #521182Anonym anvandareMemberDu har för små magmuskler eller för mycket fett. Om du redan är smal så tycker jag att du ska träna magen tungt och lika mycket som alla andra muskelgrupper och ligga på ett kaloriöverskott för att sedan deffa fram dem.
5 januari, 2010 at 15:06 #521184Anonym anvandareMembernible wrote:Du har för små magmuskler eller för mycket fett. Om du redan är smal så tycker jag att du ska träna magen tungt och lika mycket som alla andra muskelgrupper och ligga på ett kaloriöverskott för att sedan deffa fram dem.Alltså mer situps och crunches med större vikter? Antar att dem är för små för mycket fett på kroppen har jag inte.
Tack för snabbt svar
5 januari, 2010 at 15:14 #521186Anonym anvandareMemberBlackRetroBox wrote:Alltså mer situps och crunches med större vikter? Antar att dem är för små för mycket fett på kroppen har jag inte.Tack för snabbt svar
Behöver inte just vara situps och crunches. Men tyngre övningar för magen överlag och inte övningar där du behöver göra 100 reps + för att du ska bli trött.
Jag gillar att köra cablecrunches, marklyft, knäböj och benlyft med extravikt för att träna magen.
5 januari, 2010 at 15:18 #521188Anonym anvandareMembernible wrote:Behöver inte just vara situps och crunches. Men tyngre övningar för magen överlag och inte övningar där du behöver göra 100 reps + för att du ska bli trött.Jag gillar att köra cablecrunches, marklyft, knäböj och benlyft med extravikt för att träna magen.
Benlyft kan jag köra och cablecrunches kan jag börja med med de andra kan jag inte göra pågrund av mina knän. Tack iallafall
5 januari, 2010 at 15:21 #521190Anonym anvandareMemberMuslimen och hjulet.
5 januari, 2010 at 17:11 #521192Anonym anvandareMemberpurepower wrote:178cm 63kg verkligen toksmal.. kanske skulle tänka på att börja träna? och då menar jag träna.Tycker jag tränar hyfsat, är på gym 4 dagar i veckan och brukar öka vikten med 5 kilo varje gång. Kanske ska träna ännu hårdare
5 januari, 2010 at 17:13 #521194Anonym anvandareMemberBlackRetroBox wrote:Tycker jag tränar hyfsat, är på gym 4 dagar i veckan och brukar öka vikten med 5 kilo varje gång. Kanske ska träna ännu hårdareSå på 4 veckor har du ökat från 1kgs hantlarna till 21kgs hantlarna i tex, sidolyft?
Förlåt, var bara tvungen.
Men att du ökar i vikter på gymmet kan också betyda att du får bättre teknik och därmed lyfter tyngre, står du still i vikt så händer det nog inte så jättemycket. 4ggr i veckan låter ju ok, men äter du tillräckligt mycket?5 januari, 2010 at 17:24 #521196Anonym anvandareMemberGustaf Lindberg wrote:Så på 4 veckor har du ökat från 1kgs hantlarna till 21kgs hantlarna i tex, sidolyft?Förlåt, var bara tvungen.
Men att du ökar i vikter på gymmet kan också betyda att du får bättre teknik och därmed lyfter tyngre, står du still i vikt så händer det nog inte så jättemycket. 4ggr i veckan låter ju ok, men äter du tillräckligt mycket?Äter väldigt mycket kan jag säga Det där med att jag ökar varje gång började med för 1 vecka sen. De andra 7 månaderna har jag mest bara varierat med vikterna. T.ex. för 7 månader tog jag 15kg i bröstpress sedan för 1 vecka sen så tog jag 30kg men nu har jag ökat från 30kg till 45kg på 1 vecka.
5 januari, 2010 at 17:25 #521198Anonym anvandareMemberBlackRetroBox wrote:Alltså mer situps och crunches med större vikter? Antar att dem är för små för mycket fett på kroppen har jag inte.Tack för snabbt svar
Fast du har ju trots allt för mycket fett för att dom ska synas bra.
Träna hårt med basövningar så kommer även magmusklerna växa.
Träna inte mage hela tiden utan någon gång i veckan max5 januari, 2010 at 18:27 #521200Anonym anvandareMemberBlackRetroBox wrote:Benlyft kan jag köra och cablecrunches kan jag börja med med de andra kan jag inte göra pågrund av mina knän. Tack iallafallVad har du för fel på knäna som hindrar dig från att köra marklyft?
5 januari, 2010 at 18:29 #521202Anonym anvandareMembernible wrote:Vad har du för fel på knäna som hindrar dig från att köra marklyft?Det vet jag inte, borde kolla upp det. Det är så om jag böjer mig ner med knäna istället för ryggen och ställer mig upp igen så gör det ont i dem.
5 januari, 2010 at 18:30 #521204Anonym anvandareMemberBlackRetroBox wrote:Det vet jag inte, borde kolla upp det. Det är så om jag böjer mig ner med knäna istället för ryggen och ställer mig upp igen så gör det ont i dem.Testa att värma upp rejält med lätta vikter och många reps i knäböj i smith och/eller med benspark, kan fungera.
5 januari, 2010 at 20:38 #521206Anonym anvandareMemberJfaC wrote:Aaah just det! Det var ju du som postade en bild på dig som var mycket, tja.. Episk. Du behöver äta mycket mer och träna hårdare..Vad ska det betyda? Ser jag otränad ut? xD Inte så konstigt, är ju bara 14…
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.