Home › Forums › Deff och fettminskning › Magrutor till stranden 2009
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
11 oktober, 2008 at 23:11 #572208Anonym anvandareMember
Hejsan! :up:
Jag är en kille som har bestämt mig att göra allt jag kan för att skffa rutor till stranden 2009… Jag är 179lång och vägde 87.6kg när jag började med GI metoden. Jag ska nu hålla min träning och diet i 2x100dagar. Så jag komemr vara klar i mitten på mars så kommer jag börja med att träa en del.
Mage armar bröst och rygg. Tror på en kost som funkar samt att man inte ska behöva plåga sig utan kan unna sig någon lite sak enstaka gånger för att även må bra psykiskt. Kommer ha ett lugnt uppehåll från dne 16december till den 31a december. Pga att jag ska hem över jul och då fyller jag även år.Måndag: Strickt diet med GI metoden, samt 20minuter promenad varge väg till och från jobbet. Samt joggning i lugnt fart i 3km på kvällen
Tisdag Strickt diet med GI metoden, joggning 3km på kvällen
Onsdag Strickt diet med GI metoden, 30minuters promenad plus 3km lätt joggning p kvällen
Torsdag Strickt diet med GI metoden, 20minuters promenad till och från jobbet samt 3km joggning på kvällen
Fredag Äter kolhydrater vid middag samt någon gobit på kvällen samt promenad under dagen på ca 20-40minuter
Lördag Strickt diet med GI metoden, samt joggning i 3km på kvällen
Söndag Strickt diet med GI metoden, VILA
Tar bild samt väger mig och mäter midjemått varje fredag morgon.. Kommer lägga upp bilder när jag har kommit lite längre fram i träningen. Målet är ett midjemått på 80cm vid spänd mage. Har gått ifrån 93cm till 89.5cm på 5 veckor samt från 87.5kg till 81.9kg..
Vad tror ni? ser detta okey ut? Kan man få ner sig rätt slim med detta på denna tid? Ni som kan får gärna dela med er av tankar och idder samt lite feedback.
MVH sebban
11 oktober, 2008 at 23:11 #72129Anonym anvandareMember11 oktober, 2008 at 23:26 #572209Anonym anvandareMemberVad ”strikt med GI metoden” innebär har jag ingen aning om. Men självklart kan du gå ner i vikt med det där upplägget precis som med något helt annat.
Väldigt VÄLDIGT dumt att inte träna mer styrketräning dock. Lägg in regelbunden tung styrketräning och minska ner på antalet löppass men låt distansen bli längre när du springer. Det är mitt tips i alla fall.
Kosten har jag som sagt ingen koll på vad du åsyftar eftersom de flesta dieterna som på något vis innebär en viss restriktiv hållning mot kolhydrater brukar kallas ”GI” numera.
11 oktober, 2008 at 23:57 #572210Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Vad ”strikt med GI metoden” innebär har jag ingen aning om. Men självklart kan du gå ner i vikt med det där upplägget precis som med något helt annat.Väldigt VÄLDIGT dumt att inte träna mer styrketräning dock. Lägg in regelbunden tung styrketräning och minska ner på antalet löppass men låt distansen bli längre när du springer. Det är mitt tips i alla fall.
Kosten har jag som sagt ingen koll på vad du åsyftar eftersom de flesta dieterna som på något vis innebär en viss restriktiv hållning mot kolhydrater brukar kallas ”GI” numera.
Bytta ut en springning i veckan mot kanske ett träningspass med mage armar och bröst.. Kommer ju börj med stenhård träing i mars. Men de skadar kanske inte med att träna lite iaf . Strikt GI diet menar jag att jag kör den fullt ut dom dgarna och fuskar inte med den alls.. Blir mycker grönsaker och kyckling samt kassler
12 oktober, 2008 at 05:47 #572211Anonym anvandareMembersebbanboy14 wrote:Strikt GI diet menar jag att jag kör den fullt ut dom dgarna och fuskar inte med den alls.Jo jag vet vad ordet ”strikt” betyder, det var inte det jag undrade över utan snarare vad ”GI-metod” är i det här fallet eftersom det är ett begrepp som det slängs med hit och dit hela tiden trots rejält varierande kosthållningar.
Din låter som en mad lite fett och mycket grönsaker, var inte rädd för fett. Jag skulle minska ner på kasslern eftersom ett högt intag av charkprodukter inte är så lämpligt och så in med mer ägg och fet fisk.
12 oktober, 2008 at 07:21 #572212Anonym anvandareMemberEn bantning utan styrketräning är just det: en bantning, inte en deff, och kommer att resultera i en väsentligt större förlust av fettfri massa.
13 oktober, 2008 at 01:36 #572213Anonym anvandareMemberKing Grub wrote:En bantning utan styrketräning är just det: en bantning, inte en deff, och kommer att resultera i en väsentligt större förlust av fettfri massa.Så för att jag ska tappa mera fett så ska jag springa mindre och tränar olika musel grupper mera? Kan jag både träna och springa samma dg? Typ frst jogg 3km sedan träna mage, armar osv direkt efter löpningen?
13 oktober, 2008 at 01:41 #572214Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Jo jag vet vad ordet ”strikt” betyder, det var inte det jag undrade över utan snarare vad ”GI-metod” är i det här fallet eftersom det är ett begrepp som det slängs med hit och dit hela tiden trots rejält varierande kosthållningar.Din låter som en mad lite fett och mycket grönsaker, var inte rädd för fett. Jag skulle minska ner på kasslern eftersom ett högt intag av charkprodukter inte är så lämpligt och så in med mer ägg och fet fisk.
Äter inte mycket kassler alls. Blir någon gång då å då.. Sedan är jag inte rädd för fett alls. Gi metoden bygger ju på att knna äta protoin samt fett och så litet kolhydrater som möjligt… Blir oftast kyckling i olika former med sallad till.. Samt att jag äter e del lax..
13 oktober, 2008 at 09:06 #572215Anonym anvandareMembersebbanboy14 wrote:Äter inte mycket kassler alls. Blir någon gång då å då.. Sedan är jag inte rädd för fett alls. Gi metoden bygger ju på att knna äta protoin samt fett och så litet kolhydrater som möjligt… Blir oftast kyckling i olika former med sallad till.. Samt att jag äter e del lax..Vad som är – och inte är – GI verkar vara väldigt flytande nuförtiden.
Ursprungligen handlade det mig veterligt om fördelarna med lågt GI vs högt GI, och inte alls om ”low carb” på något sätt.
”Linser är bättre än vitt bröd”, och så vidare. Idag sätter de flesta likhetstecken mellan low carb och GI, vilket jag faktiskt inte kan begripa, om jag ska vara ärlig.
13 oktober, 2008 at 11:54 #572216Anonym anvandareMemberJon Larsson wrote:Vad som är – och inte är – GI verkar vara väldigt flytande nuförtiden.Ursprungligen handlade det mig veterligt om fördelarna med lågt GI vs högt GI, och inte alls om ”low carb” på något sätt.
”Linser är bättre än vitt bröd”, och så vidare. Idag sätter de flesta likhetstecken mellan low carb och GI, vilket jag faktiskt inte kan begripa, om jag ska vara ärlig.
Ja helt rätt. Detta låter mer som en form av den också populära dieten, Atkins.
Kunskap är det som kan hjälpa människor som vill komma i form och tyvärr saknar media idag just det. Media förvillar istället.
När aftonbladet skriver löpsedlar i stil med ”En caffe latte om dagen gör dig 6 kg fetare på ett år” eller ”Jag förlorade 6 kg med GI-diet” utan att ens nämna de mest grundläggande saker som kaloriöver-/underskott. Då är det inte konstigt att folk inte lär sig någonting.
Nu läser jag själv inte speciellt mycket i Aftonbladet eller kollar på ”Du är vad du äter”, så kanske har de blivit bättre det senaste året?
13 oktober, 2008 at 13:58 #572217Anonym anvandareMemberZ.. wrote:Styrketräningen bygger muskler vilket gör att din energiförbrukning, och därigenom fettförbränning, ökar.Ett kilo muskler utövar synnerligen liten påverkan på dygnets energibalans.
13 oktober, 2008 at 14:32 #572218Anonym anvandareMemberZ.. wrote:Styrketräningen bygger muskler vilket gör att din energiförbrukning, och därigenom fettförbränning, ökar. Alltså bör du träna mer styrka då du får en liknande ”fettförbränningseffekt” som vid kardio.Jag personligen skulle ta det väldigt lugnt med kardion i nu närmsta månaderna och köra på diet och styrketräning. Hårdare kardio kan du lägga in mer mot slutet då du känner att du stagnerat med viktnedgången från styrkan och dieten.
Sedan tar det lite längre tid än bara tre månader att bygga schysst muskulatur för beach -09. Ser det inte som ngt problem med att kombinera kardio och styrka. Kan vara klokare att först köra styrkan och sedan löpa. Släng bara in en proteindrink emellan passen…
Så om jag har förstått dig rätt som ska jag kanske löpa någon enstacka gång iveckan och börja med en riktig hårdträning i styrka? Och inge springade och styrketräning samam dag? Samt att jag ska ta protoindrink efter träningspassen? Förstår jag dig rätt då?
13 oktober, 2008 at 14:41 #572219Anonym anvandareMembersebbanboy14 wrote:Så om jag har förstått dig rätt som ska jag kanske löpa någon enstacka gång iveckan och börja med en riktig hårdträning i styrka? Och inge springade och styrketräning samam dag? Samt att jag ska ta protoindrink efter träningspassen? Förstår jag dig rätt då?Jag vill inte vara dryg på något vis men skulle jag ha varit i dina kläder skulle jag läst på en del (mycket) innan jag ens började fundera på en deff. :up:
Edit; Protein ska det vara.
14 oktober, 2008 at 03:31 #572220Anonym anvandareMemberEftersom jag ätter stort sett bara kött fisk kyckling så får jag i mig en hel del protein. Så de är ingen bristvara direkt.. Vill bara veta hur jag ska lägga upp veckopassen för bästa sättet att bränn fett..
19 oktober, 2008 at 04:11 #572221Anonym anvandareMemberJon Larsson wrote:Vad som är – och inte är – GI verkar vara väldigt flytande nuförtiden.Ursprungligen handlade det mig veterligt om fördelarna med lågt GI vs högt GI, och inte alls om ”low carb” på något sätt.
Håller med
För att ta ett exempel:
En vanlig morot kan ha ett gi värde på 20 kanske och sedan ha ett gi värde på 60 om man kokar den. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.