Målsättning

Home Forums Deff och fettminskning Målsättning

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Hej!
    Har tänkt att göra en seriös satsning på att komma i toppform.
    Nuläge: Vikt: 67 kg, länd 179 cm, fettprocent: 13,8 % (mätt med kaliper av PT)
    Min målsättning är att under en 10 månaders period öka i vikt till 69 kg och minska fettprocenten till 8 %.
    Jag måste då öka ca 5,5 kg i muskler och minska 3,5 kg i fett.

1. Är det en rimlig målsättning under en tiomånadersperiod?
    2. Är det fördelaktigt att under vissa perioder prioritera fettförbränning och under vissa perioder prioritera muskeltillväxt eller prioritera båda samtidigt?
    3. Är en fettprocent på 8 lagom/tillräcklig för att se riktigt vältränad ut?

Jag är givetvis beredd att vara hängiven och sköta min träning och kost på bästa sätt för att nå mina mål.
    Vore tacksam för reflektioner kring min målsättning :)

Pastorn

Bli av med fettet går fort, att bygga de 5½ kg musklerna kommer i jämförelse ta 95% mer av tiden, minst!

Du behöver inte direkt ner så lågt som 8% för att se rippad ut, jag ligger på 11-12% på min visningsbild, men för att få fram nedersta magrutorna ska man nog ner på 8-9% om man inte är riktigt överjävligt rippad med muskler.

Lättaste sättet för dej är antagligen att träna hårt som fan och äta rikligt och sjukt mycket protein och sedan lägga sista ca. 2 månader på att sticka ner till en 9-10% bodyfat så kommer du helt säkert bli nöjd.

Ok!!
    Jag är sugen på att snabbt få bort lite fett, ganska missnöjd som det är nu med just den biten.
    Kan man dela upp det så att man kör kortare perioder där man alternerar muskelbyggnad och fettförbränning.
    Jag har även funderat på att träna och äta väldigt strikt och försöka bygga muskler och bränna fett samtidigt.

Sanningen är att det är lättare att bygga muskler under en extrem bulk, men det betyder inte att det inte går att bygga muskler i ett litet underskott. Jag har själv många gånger gått upp i muskler samtidigt som jag gått ner i fett under några månader, speciellt när jag började gymma. Detta förutsätter självklart att du har hyfsat bra gener också men jag har faktikt gått upp ca 12kg på mindre än ett halvår och även om allt detta inte är muskler så har jag lika lite fett som jag hade då ungefär så om du kör på ett underskott på typ 300-600kcal per dag, äter massa protein, lägger största delen av matintaget efter träningarna och tränar hårt som fan tror jag du kan få resultaten du vill (kanske inte 5,5kg muskeluppgång på 10 månader om du inte är fullkomligt undertränad) men ändå :)

Jag ska fundera ut en kost/diet plan. Men bra liter som en bra idé att ligga på ett litet underskott i början, mycket protein och hålla nere kolhydraterna. Köra det i två-tre månader och försöka få ner fettprocenten till 11-12 någonstans.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.