Home › Forums › Deff och fettminskning › Mängd kolhydrater i sin deff
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
19 april, 2011 at 12:04 #53033Anonym anvandareMember19 april, 2011 at 12:04 #131271Anonym anvandareMember
Hej!
Har börjat med min deff /kroppsfettsminsking och har utformat lite matscheman som passar mig bra. (Jag kör på -500kcal diet). Förresten, en snabb insticksfråga bara : ”Hur äter jag på min vilodag? samma mängd som de andra dagarna eller anpassa?”
Jag följer ett par träningsbloggar och i en av de så har en person fått väldigt bra resultat på 3 månader (väldigt snabbt alltså) genom att dels träna med personlig tränare 2 ggr/dag (förutom vilodagen förstås) och dels kosten såklart.
Men i hans kost har han max 50g kolhydrater medan jag i min kost varierar mellan 120-160g per dag.
Man börjar undra om man har gjort fel..
19 april, 2011 at 15:49 #131272Anonym anvandareMember”Fel” har du inte gjort..Det är individuellt helt enkelt. Vissa dietar på med kollhydrater i kosten och vissa nollar dem. Det kan dock bli lite orkeslöst.
Jag personligen har mer kolhydrater runt träningsdagar (gärna i kombination med träningen) och drar ner på vilodagarna till fördel för fett istället.
Ligger annars mellan 50g-100g per dag.
20 april, 2011 at 00:41 #131273Anonym anvandareMemberJag ligger på runt 200g kolhydrater, 250g protein och 60g fett. Ca 2200-2400kcal
Men då måste jag motionera ordentligt. 2tim motion om dagen.
Men jävlar va jag får energi på gymmet med den kosten, lätt värt den extra motionen.
Ligger på -(500-700)kcal per dag.21 april, 2011 at 18:50 #131274Anonym anvandareMemberOk, får känna efter helt enkelt:) tackar!
22 april, 2011 at 16:16 #131275Anonym anvandareMemberFireAs wrote:Hej!Har börjat med min deff /kroppsfettsminsking och har utformat lite matscheman som passar mig bra. (Jag kör på -500kcal diet). Förresten, en snabb insticksfråga bara : ”Hur äter jag på min vilodag? samma mängd som de andra dagarna eller anpassa?”
Jag följer ett par träningsbloggar och i en av de så har en person fått väldigt bra resultat på 3 månader (väldigt snabbt alltså) genom att dels träna med personlig tränare 2 ggr/dag (förutom vilodagen förstås) och dels kosten såklart.
Men i hans kost har han max 50g kolhydrater medan jag i min kost varierar mellan 120-160g per dag.
Man börjar undra om man har gjort fel..
Det går alldeles utmärkt att deffa med lite mer kolhydrater. Folk har kommit i form på den typen av dieter sedan urminnes tider. Se till att hålla koll på kalorierna och proteinintaget bara, sen kan du fördela fett och kolhydrater på ett sätt du trivs med.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.