Mängden fett & protein under deff

Home Forums Deff och fettminskning Mängden fett & protein under deff

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 31 through 37 (of 37 total)
  • Author

haha

Kolhydrat är det bästa och mest lättillgängliga bränslet för styrketräning då musklerna helst vill använda glykogen under anaeroba motionsformer/intensiv påfrestning. Har du kasst med muskelglykogen kommer protein att brytas ned till glukos och på så vis förse musklerna med energi.
    Det går att leva och träna utan kolhydrat, men det blir i de flesta fall onödigt krångligt. Vidare finns det även gott om underlag för att påstå att styrketräning utan kolhydrat fungerar jäkligt uselt -oavsett mål.

Varför räcker det inte se det som energi?

Tycker du ska köra på 350g prott och 100g fett = 2300 Kcal. Eller 300g prott och 100g fett, får säkert i dig lite kolisar också inbakat i det du käkar så du kommer upp i 2300 kcal , om det nu var det du skulle ligga på.

Men snälla. Det är inge fel på slv.

Hög halt protein = kött
    konservburks tonfisk = billigt

Marco91 wrote:
    Bestämt mig för 300g protein och 100g fett nu.
    Verkar utmärkt men mamma och jag e himla chockade… enligt livsmedelsverket så innehåller tom ekologiska bönor (100g = 1dl) bara 1,8g protein. Det är otroligt lite.. 100g kan jag tom bli hyfsat mätt på.
    Detta kan väl absolut inte stämma? det är väl minst 40g per 100g , protein i bönor?

Jättetacksamm för tips på Hög proteinhalt som… tex räkor, bönor osv.. och nån annan sida än livsmedelsverket.. Tacksamm om ni kan rekomendera mat som är billig (tex) som bönor & räkor (1kg för 99kr går att få) .. Väldigt tacksamm av er kunniga :) Mvh:P

Du är en skojig prick, du! Trollar på och vill tydligen ändra verkligheten så att den stämmer med din något skruvade karta. Kul kille! Du lär inte hitta så mycket som ger ”bättre värden” än SLV, om det inte är rent hittepå i o f s. Du har inte funderat på att flytta till Nordkorea? Där skriver man om både historien, nutiden och framtiden så att verkligheten stämmer överens med det man vill ska vara sant.

Flessa;705945 wrote:
    Tänker med röven?

Den proteinrikaste bönan du kan hitta är sojabänan som innehåller 11 %, du påstar att alla bönor innehåller minst 40 % och hänvisar såklart till dina studier, helt utan källa.

Någon moderator snälla banna marco nu.[/QUOTE]

Och gå miste om allt nöje detta lilla troll ger oss? Skulle inte tro det. Nu när han dessutom börjat vara otrevlig även mot oss moderatorer. En sån talang vill vi väl inte mista?

Ooops. En kollega som druckit mer fotogen än jag kom före med sin trollvaporisator. Marco är history.

Viewing 7 posts - 31 through 37 (of 37 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.